Ga naar inhoud


TV en Internet in Spanje


hansvdb

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wij hebben een huisje in Spanje, Murcia (San Pedro Del Pinatar) gekocht.

Momenteel aan het uitzoeken wat de beste mogelijkheden zijn om daar TV en internet te voorzien.

Is TV Vlaanderen de beste optie als we Belgische zenders willen en een snelle internetverbinding?

 

Ik hoor nogal veel klachten over de lokale internet connecties in Spanje, dus wil wel even horen wat jullie ervaringen zijn.

 

Bedankt voor jullie tips en ervaringen,

Hans

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Internet zal alleen in Belgie gaan, in Spanje zal je met Spaanse providers moeten werken.

Stroom en gas kan je in Spanje ook alleen kopen bij Spaanse bedrijven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop voor je dat je niet op het platteland zit, als het daar hetzelfde is als hier in Frankrijk haal je 3 Mbits download. Heb net een folder in de bus gehad voor een "4G Box"  voor 30 euro/maand. Blijkt er hier nog onvoldoende 4G dekking binnenshuis te zijn .....Maar als het daar ook komt toch iets om naar te kijken.

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mag ik die folder?

Ik heb maar 1 Mb.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gevonden,

 

Deze techniek zal ook wel snel uitgerold worden in Spanje in gebieden met langzaam internet.

Het is een trend die je al in andere delen in Europa ziet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4G is een ramp in Spanje en geheel niet stabiel, je hebt vaker geen verbinding dan wel verbinding buiten de grote steden, op het platte land met 4G is het dik huilen geblazen. Dit had ik al met Orange 4G en hetzelfde heb ik nu ook met Movistar 4G, heb aan anderen gevraagd maar bij andere providers is het geen haar beter.

 

hansvbd kan beter uitzoeken of er een telefoonlijn ligt van Movistar, zoja is ADSL waarschijnlijk een optie. Mocht het een redelijk bevolkte lokatie zijn is het zelfs mogelijk dat er al viber ligt van Movistar en dan heb je pas echt een goede internet verbinding.

 

Kwam dit trouwens per direct tegen bij het zoeken naar fibra in San Pedro Del Pinatar https://www.kelisto.es/fibra-optica/localidades/san-pedro-del-pinatar

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop voor je dat je niet op het platteland zit, als het daar hetzelfde is als hier in Frankrijk haal je 3 Mbits download. Heb net een folder in de bus gehad voor een "4G Box" voor 30 euro/maand. Blijkt er hier nog onvoldoende 4G dekking binnenshuis te zijn .....Maar als het daar ook komt toch iets om naar te kijken.

Dus een router waar een buitenantenne op kan zou uitkomst kunnen bieden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bijvoorbeeld een Fritz!box 6840LTE

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Wij hebben een huisje in Spanje, Murcia (San Pedro Del Pinatar) gekocht.

Momenteel aan het uitzoeken wat de beste mogelijkheden zijn om daar TV en internet te voorzien.

Is TV Vlaanderen de beste optie als we Belgische zenders willen en een snelle internetverbinding?

 

Ik hoor nogal veel klachten over de lokale internet connecties in Spanje, dus wil wel even horen wat jullie ervaringen zijn.

 

Bedankt voor jullie tips en ervaringen,

Hans

Hans, welkom hier.

Ben al dikwijls in San Pedro geweest.

Maar mss. toch wat meer info geven.

 

Heb je in Belgie ook TVV?

Is het de bedoeling dat je daar permanent gaat wonen of..?

Als je daar een schotel gaat plaatsen moet je eerst kijken of je vrij zicht hebt op het zuiden.

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wimo01

 

In Belgie heb ik een Belgacom TV pack met internet en GSM dus geen TVV.

Wij zijn van plan om een aantal keren (5-6) per jaar naar daar te gaan, maar zullen waarschijnlijk ook verhuren, dus moet er toch meestal internet aanwezig zijn.

Vrij zicht zal geen probleem zijn, het is 2 verdiepen hoog met plat dak, dus 360° vrij zicht.

 

Hansvdb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...