Ga naar inhoud


TV en Internet in Spanje


hansvdb

Aanbevolen berichten

Hans, laat je niet in de luren leggen door zogezegde alweters over TVV, CD en TéléSat in Spanje. Hier in de omgeving zit een Nederlandse firma en 2 Waalse klussers die je beter niet in huis krijgt.

Voor je het weet halen ze 500 tot 700€ uit je geldbeugel voor het plaatsen van een schotel van 80cm en een beugel uit een bricozaak,  een dual lnb die in een Nederlandse of Belgische toko 25€ kost, daarbij nog een niet gecertifiëerde decoder (dan komen ze bij elke update van TVV of CD langs met een update op een USB-stick  waarvoor je telkens 70€ moet betalen), en een paar meter coax.

 

Ik heb hier op ons gebouw op 15km van Pilar de la Horadada 4  Triax TD78 schotels met de originele TVV lnb's met telkens 4 aansluitingen geplaatst.  Staan gemonteerd op de originele dikwandige aluminiumbeugels van TVV en bewegen geen mm, zelfs niet tijdens de stevigste stormwind. Elke beugel staat vast met 4 stevige 10mm HILTI pluggen. Aan de gemonteerde beugels kan je gerust zelf gaan aanhangen, ondanks het feit dat het hier snelbouwstenen zijn en er geen chemische verankering is. 

Iedereen heeft hier minimaal 86% signaalsterkte en 82% kwaliteit op zijn decoder, ondanks dat er bij sommigen 75 meter coax tussen de lnb en de decoder loopt.  Sedert 2011 slechts één keer een half uur beelduitval gehad tijdens een "gota fria" (150mm regen in enkele uren), Maar toen waren zelfs alle internetverbindingen die via een schotel werken ook uitgevallen.

 

Vergeet het maar dat de VVE niet moeilijk doet over schotelantennes. Hier zijn 9 gebouwen en slechts op 1 gebouw zijn antennes toegelaten (gebouw waarin zich een kamer bevindt met daarin alle apparatuur voor telefoon, internet, TV en satellietontvangst).

Ik zal het wel weten want ik ben voorzitter van de VVE met 124 eigenaars :P .

 

By the way, ik heb 2 zwarte schotels (uit België meegebracht) en 2 witte (in Torrevieja aan de dubbele prijs van in België gekocht), maar geen enkele van de 4 geeft blokjes in beeld.

 

In Pilar de la Horadada is de hoofdzetel van een firma die fiber-internet 30 tot 200Mb levert. Het zou dus best kunnen dat de fiberkabel voorbij je deur passeert. Hier ligt de fiberkabel al een jaar en werkt perfect (30Mb, 24€/maand); Ik ga de firma niet vernoemen, want dat wordt toch weggemodereerd.

 

Tooway zou ik niet aanraden. Het is traag en geeft een grote vertraging op het signaal. Onmogelijk te gebruiken voor Skype of Facetime. Als je iets zegt, duurt het bijna 4 seconden voor je correspondent (in België of Nederland) je hoort.

aangepast door spotter
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

Ik heb 3G van Movistar met een vaste telefoonlijn en dat doet het prima, internet is redelijk snel en ik kan b.v. ook netflix kijken.

Ik heb van alles geprobeerd en dit kwam als beste uit de bus.

Verder gewoon zelf een setje in Belgie aanschaffen voor de schotel en zelf installeren dat zou wel moeten lukken met de hulp hier van het forum.

Ik stuur je wel even een pm met de link van movistar

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

spotter schrijft:

"Tooway zou ik niet aanraden. Het is traag en geeft een grote vertraging op het signaal. Onmogelijk te gebruiken voor Skype of Facetime. Als je iets zegt, duurt het bijna 4 seconden voor je correspondent (in België of Nederland) je hoort."

Die ervaring heb ik niet. Er is gewoon een goed gesprek te voeren met Skype. Hoe kan dat nu bijna 4 sec. duren?
De afstand naar de satelliet in de betreffende regio is 37420km. Dat twee maal is zeg maar 75.000km. Met een lichtsnelheid van 300.000km/sec. is de extra vertraging naar de satelliet op en neer slechts 0,25 sec. en dat merk je amper.

Op welke manier je de mastbeugel aan de muur moet bevestigen, hangt sterk af van welke stenen ze gebruikt hebben.
Bij sommige stenen heb je geen bijzondere pluggen nodig. Er zijn echter huizen die met zulke slechte steen gebouwd zijn, dat als je gewone pluggen gebruikt, de beugel na een paar jaar echt uit de muur komt. Zeker vlak aan zee en een wat grotere schotel. Daarbij maakt het nog veel uit of de schotel niet of wel boven het dak uit steekt.

In ieder geval zit je met chemische ankers altijd goed en je oefent geen kracht op de stenen uit.
 

post-60869-0-30793100-1490525837.jpg

post-60869-0-69832600-1490525884.jpg

post-60869-0-21450100-1490526111.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...