Ga naar inhoud


VU+ duo2 slecht beeld met CanalDigitaal op Astra3


Maulwurf

Aanbevolen berichten


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Ik denk, dat de skew van je lnb ingesteld moet worden op de transponders die storing in het beeld hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het verschil bij digitale ontvangst tussen storing vrij en gestoord is flinterdun.

Een tuner welke net 1 dB ongevoeliger is kan voor dit soort problemen zorgen.

De Canaldigitaal transponders zenden uit met een symboolrate van 29.900, om per transponder meer informatie over te brengen, daarom heb je voor die transponders net iets meer signaal nodig.

 

Je zou nog een ding kunnen proberen, wat heel soms helpt, je ontvanger opnieuw met software laden, ook wel flashen genoemd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel, er is nog een manier om de kwaal te diagnosticeren.

Neem je ontvanger mee naar een kennis met een schotel en sluit hem daar aan.

Wanneer je beeld dan in orde is zal je toch het dak op moeten.

Is het beeld daar niet in orde zal je ontvanger retour verkoper moeten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je uitleg.

ik heb deze week al drie keer opnieuw de software geïnstalleerd, dus daaraan kan het niet meer liggen lijkt me.

 

Heb je de diseqc instelling voor Astra 3 wel correct?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet even de kanalenlijst er inzetten, misschien zit daar de fout,

je zat eerst immers op een frequentie waar geen signaal op was.

Schrijf voordat je de lijst inleest even je diseqc instellingen op.

 

Ik wil je wel een lijst aanleveren met programma om ze opnieuw in te lezen.

Misschien lukt het je ook zelf. laat het maar weten.

 

Gr,

Ron

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maulwurf,

als ik de beeldstoring bekijk van bericht 11, dan zie ik artefacts van de TV en niet van de VU

dus alle beeldverbeteraars van de TV uitzetten.

 

zenderlijst zal niet het probleem zijn ook na driemaal nieuw te hebben geflasht.

 

overigens nog geen enkele VU+ DUO2 doet onder voor een M7 receiver (qua beeld alleminst) met origineel of alternatief image zoals VTI of Blackhole.

 

ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Tonskidutch,

 

Maulwurf heeft immers ook over een slecht signaal, zit op een frequentie waar geen signaal op is

(bericht 11 op plaatje 2) de kwaliteit van de foto zou door de shot van de camera o.i.d. kunnen zijn.

 

Groet,

Ron

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ben benieuw wat er uitkomt, dank voor je reactie

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot mijn positieve verbazing geeft de VU daar wel een goed beeld. Alle instellingen zijn daar nagekeken. Wat wel opvallend is, is de trage zap snelheid van dit apparaat.

Dus wat er over bleef is de skew van de LBN bijstellen, net voor het donker op dak bezig geweest om deze bij te stellen, maar of ik nu naar links of naar rechts draai het beeld blijft het zelfde tot ik zover draai dat het beeld bevriest. Ook het verschuiven van de LBN hals naar binnen of buiten heeft geen positief invloed gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...