Ga naar inhoud


Prijsverhoging bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Verschil van spijs doet eten, zo zegt een spreekwoord.

 

De treurige realiteit is dat je tegenwoordig of door de hond wordt gebeten of door de kat wordt gekrabd.

Verhuizen van de ene naar de andere aanbieder zal niets veranderen aan steeds minder vrijheid voor steeds meer geld.

Bij de kabelnetten zie je dat je daar ook steeds meer per toestel moet betalen en verplicht hardware moet huren.

Voor de betaal tv, te weten de Nederlandse zenders, privaat of commercieel maat het niet veel uit welke provider je neemt.

 

Waar de schotel nog steeds in het voordeel is, zijn de vele FTA zenders in goede kwaliteit die je met je eigen ontvanger kunt zien.

De FTA feeds van evenementen zijn een extra bonus.

 

Dat prijzen stijgen is voor het grootste gedeelte een gevolg van het oplopen van kosten, en niet zoals verondersteld wordt de hang naar meer winst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Opgelopen kosten door een ziekte genaamd "zakkenvullerij".

Welke begint bij de consument, en daarna door de hele keten loopt.

Het gevolg is het uitkleden van diensten en uiteindelijk het in elkaar zakken van de keten.

 

Pay peanunts and get monkeys

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond in mijn archief  het afgesloten contract en voorwaarden terug van CanalDigitaal uit 2004.

De abonnement prijs was toen Fl. 14.95 gulden per jaar.  Heb CanalDigitaal al jaren geleden de rug toegekeerd, vanwege de reden die hier telkens genoemd worden. 

Ook kan ik me de periode nog goed herinneren, dat ik een vermogen heb uitgegeven aan schotels en ontvangers, omdat CanalDigitaal het zo nodig vond om telkens aanpassingen te doen die telkens weer geld kosten. 

Kijk nu naast ZIGGO  FTA en bevalt me prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb ook al een tijdje geen canal digitaal abonnement meer. Ik heb een tijdje iptv gehad van mijn provider, maar die box was zo spartaans dat handige dingen als series opnemen er niet in zaten. En ik keek toch al bar weinig tv, dus die heb ik  ook opgezegd. Sinds een half jaar geen enkel nederlands tv abonnement meer. Eigenlijk is het raar dat je eerst moet betalen om dan reclame op tv te kunnen kijken die heel irritant wordt onderbroken door programma's.

 

Ik kijk op mijn schotel FTA kanalen, en dat vind ik wel prima zo.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond in mijn archief  het afgesloten contract en voorwaarden terug van CanalDigitaal uit 2004.

De abonnement prijs was toen Fl. 14.95 gulden per jaar.  Heb CanalDigitaal al jaren geleden de rug toegekeerd, vanwege de reden die hier telkens genoemd worden. 

Ook kan ik me de periode nog goed herinneren, dat ik een vermogen heb uitgegeven aan schotels en ontvangers, omdat CanalDigitaal het zo nodig vond om telkens aanpassingen te doen die telkens weer geld kosten. 

Kijk nu naast ZIGGO  FTA en bevalt me prima.

Ik denk dat je je wat vergist.

14,95 Gulden per jaar in 2004?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke begint bij de consument, en daarna door de hele keten loopt.

Het gevolg is het uitkleden van diensten en uiteindelijk het in elkaar zakken van de keten.

 

Pay peanunts and get monkeys

Als dat zo was waren de consumenten rijk in plaats van een paar zakkenvullers, die zakkenvullers die nog altijd aan de top staan om nog meer te kunnen vullen ten koste van de consument. Er wordt tegenwoordig voledig voorbijgegaan aan de wensen van de consument het enige wat nu nog telt is geld binnenharken en wel zo veel als mogelijk ten koste van alles en iedereen.

 

En de mensen hebben gelijk eind 2001 betaalde ik 20 gulden per jaar voor het STB pakket, moet je nu eens kijken wat ik nu moet neertellen per jaar aan Euros dan is de prijs honderden procenten omhoog gegaan, de ellende begon toen de toko over genomen werd.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier vandaag de e-mail ontvangen : 

 

Andere wijzigingen van uw abonnement

Daarnaast voert CanalDigitaal per 1 april 2017 een aantal wijzigingen in haar tarieven door. Deze wijzigingen hebben ook betrekking op uw abonnement. Vanwege de toegenomen kosten van onder andere de doorgifte van zenders wordt de prijs van uw abonnement verhoogd. De prijs van uw Basis-pakket gaat met € 1,50 per maand omhoog.

 

Citaat CeesV: 

"Dat prijzen stijgen is voor het grootste gedeelte een gevolg van het oplopen van kosten, en niet zoals verondersteld wordt de hang naar meer winst."

 

 

​Het probleem is het grote aantal zenders in het Basis-pakket. Ik dacht dat er een minimum moest zijn van dertig zenders, Ik betaal echter ongevraagd voor veel meer zenders. Ik geloof wel iets van 45 momenteel....

 

Kom gewoon met een goedkoop pakket met alleen de NPO-zenders, de Vlaamse zenders, de regionale zenders en nog een paar goedkope restzenders.  Dan voldoe je aan de eis van 30 zenders, de andere doorgifte-eisen en bovendien ben ik dan blij. Ik heb geen interesse in commerciele zenders als RTL 4/5/7/8, SBS 6/9 etc..., die het abonnement nodeloos duur maken. 

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wiz: Ik vind Canaldigitaal een uitermate onsympathieke uitstraling hebben. Hier dus een Vu plus Duo met een digitenne plankje van 5 Euro op marktplaats en een schotel met 4 LNB's. Plenty FTA aanbod. Had ik jaren eerder moeten doen.

En op vakantie heb ik aan mijn UFO-tje genoeg: dan maar geen Nederlandse zender. Genoeg aanbod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de eerdere prijsverhogingen van CDS hebben veel klanten de zakkenvullers vaarwel gezegd, dat vinden zakkenvullers niet leuk en proberen ze meer te vragen. Als de klanten dan vinden dat het te hoog wordt, dan vertrekt er een volgende groep, gevolg is .................... . Als CDS te weinig klanten over heeft, dan is het einde verhaal CDS.

 

Via BVN is voldoende voor informatie en Nederlandse series en zelfs films, maar via FTA is CDS een druppen op een gloeiende plaat.

 

We krijgen straks DVB-T2, FTA is gratis, KPN mag de rest proberen te slijten, al vraag ik mij af of het dan nog zinvol is, want steeds minder mensen kijken naar televisie zenders. Ik ken al mensen die alleen internet hebben en Netflix, via uitzendinggemist is een hoop te zien op het moment dat je het wilt, Netflix dat inmiddels last heeft gekregen van concurrentie zal goedkoper moeten gaan leveren, mensen die creatief zijn die doen dat al.

 

Het is jammer dat de overheid de ruimte voor TV zenders niet geveild heeft, of desnoods verhuurd heeft aan de zenders zelf, want net als radiozenders levert dat een smak geld op en volgt er verbetering waar KPN nog steeds om loopt te piepen. Er gaan Nederlandse commerciële zenders sneuvelen, want door telkens de zelfde meuk uit te zenden worden mensen het vanzelf zat.

 

De generatie van ouderen is met een inhaalslag bezig, dus het kan sneller gaan dan de Nederlandse commerciële zenders hopen.

 

En CDS, tja, dat is denk ik een kwestie van tijd. Ze bieden al een tijdje zenders in hun abonnement aan die niet allemaal van hun zelf komen, een overname kan, maar gezien Nederland een klein land is, zal een andere satelliet aanbieder niet snel investeren, want het draait nog steeds om het geld.

 

Als CDS of een overname kandidaat Seca3 de nek omdraait, of de CI zenders omzet naar CI+ waar dat (nog) niet gedaan is, da stapt het grootste gedeelte weg van de satelliet aanbieders, want de klant blijft niet eindeloos investeren.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ilseonline: 

Ik betwijfel jouw analyse. De logica achter de prijsopbouw van CanalDigitaal (CDS) is dat de overheid heeft aangegeven dat via DVB-T de concessiehouder van het netwerk de Nederlandse zenders gratis moet verspreiden als onderdeel van de concessie. Iedere andere distributeur moet geld betalen aan de NPO. 

Dat is de reden dat CDS de Nederlandse zenders in een betaald pakket heeft opgenomen zo is mijn vermoeden. Zo ook met alle andere commerciele zenders (content providers).

Dus dat ze geld vragen voor de verspreiding per satelliet is logisch - en: als je naar de VS kijkt zijn de prijzen laag te noemen. 

Punt is of je als afnemer je daar wat aan gelegen moet laten liggen. Dat alles geld kost is het probleem van CDS, als je happy bent met FTA zenders dan ga je gewoon om CDS heen. Je hebt alleen een probleem als je buiten de landsgrenzen zit - en nederlandse zenders wil ontvangen.

Wat wel een punt is dat je ook het BBC model kan hanteren:  De overheid kent dan een stuk extra budget toe voor de distributie aan de NPO - ook via de satelliet. Maar dat is een politieke keuze, moet je bij Rutte cs voor zijn - niet bij CDS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien zijn de kosten die een provider moet maken niet voor een ieder duidelijk

 

- Huur transponders

- Doorgifte vergoeding aan de tv zender.

  (De 3 Nederlandse publieke zenders waren FTV totdat de zenders (regering) geld begonnen te vragen voor de doorgifte per satelliet.

  (De RTL's, SBS'en en Veronica's vragen steeds hogere bedragen aan de providers voor doorgifte.

- Licentiekosten voor MPEG, Dolby en nog een handje vol patenten

- Licentie kosten voor het encryptiesysteem

- Operationele kosten voor het encryptie systeem

- Buma/Stemra kosten.

- Vergoeding voor de filmrechten van de uitgezonden programma's

 

Daarnaast de bedrijfsvoering die ook geld kost.

- Play out, signaal transport, uplink kosten.

- personeelskosten

- Huisvesting kosten

- Energiekosten

- Belastingen, zoals BTW, loonbelasting

- Techniek

- Callcenter

- marketing, reclame en verkoopkosten

- aandeelhouders.

 

Herinner je eens aan de recente pogingen van sommige zenders (Discovery) om forse tarief verhogingen door te voeren voor hun programma's om de investeringen voor de Olympische spelen terug te verdienen.

De forse eisen van RTL om RTL(Z) door te mogen geven en de koppelverkoop die daarmee gepaard ging.

 

Het bedrijf waarvoor ik werk heeft ook een jaarlijkse prijsverhoging voor haar producten, ik verwacht tenslotte ook elk jaar een loonsverhoging.

 

De laatste in de keten presenteert het prijskaartje aan de consument, maar de hele keten doet mee aan de prijsverhoging.

Denken dat het gehele bedrag van de prijsverhoging in de zakken van Canaldigitaal belandt als winst, getuigt van kortzichtigheid.

 

Ook de kabel maatschappijen verhogen regelmatig hun prijzen.

Tel je zegeningen, je mist pas iets als het er niet meer is.

 

In Duitsland schakelt men nu over op DVB-T2 waarna de Commerciële zenders achter de decoder landen.

In Nederland zijn de Publieke zenders (nog) FTA op DVB-T, of dat zo blijft wanneer men in HD gaat uitzenden?

 

We schelden wel allemaal op de reclamezenders, maar of je huisgenoten zonder de (pulp)programma's kunnen is nog maar de vraag.

 

En voor wie meent dat het gras groener is bij de kabel:  https://www.sat4all.com/forums/topic/357311-onbruikbare-ziggo-smartcards-nog-massaal-aangeboden/?p=2431510

 

De grootste kostenpost welke steeds groter wordt zijn in deze industrie de vergoedingen aan de tv zenders die betaald moeten worden om het programma te mogen doorgeven, wanneer je de zakkenvullers zoekt, moet je daar gaan kijken.

 

Benzine wordt ook steeds duurder, zijn nu alle benzine stations zakkenvullers?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...