Ga naar inhoud


Prijsverhoging Basic Light vanaf 01/04 : 12,90 -> 14,90 EUR / maand


Telesmurf

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

Prijs basispakket TV Vlaanderen omhoog na toevoegen live tv

TV Vlaanderen-abonnees met het goedkoopste zenderpakket gaan vanaf 1 april twee euro meer betalen. Daarvoor in ruil is online televisie voortaan standaard inbegrepen.

M7 Group S.A. biedt live tv via de app vanaf april niet meer als optie aan TV Vlaanderen-abonnees; dit is voortaan standaard inbegrepen bij alle pakketten. Om die reden maar ook vanwege gestegen tarieven voor de doorgifte van zenders wordt het basic light pakket duurder. De prijs daarvan stijgt van 12,90 euro naar 14,90 euro per maand. Het basic abonnement wordt één euro duurder en kost vanaf april 17,90 euro. De wijzigingen zijn - wettelijk verplicht - ruim een maand vooraf aangekondigd en abonnees die het niet eens zijn met de wijzigingen mogen hierdoor altijd opzeggen. Met de Live TV app van TV Vlaanderen zijn ook de Waalse zenders te bekijken en bovendien is Chromecasten mogelijk.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Om die reden maar ook vanwege gestegen tarieven voor de doorgifte van zenders

 

Dat ze hun gestegen inkoop kosten doorbelasten is een gebruikelijke gang van zaken in de handel, maar ongevraagd als satelliet aanbieder zenders over het internet aanbieden?

 

Wanneer ik TV via IP wil zien zijn er betere aanbieders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om die reden maar ook vanwege gestegen tarieven voor de doorgifte van zenders

 

Dat ze hun gestegen inkoop kosten doorbelasten is een gebruikelijke gang van zaken in de handel, maar ongevraagd als satelliet aanbieder zenders over het internet aanbieden?

 

Wanneer ik TV via IP wil zien zijn er betere aanbieders.

Die gratis IPTV lijkt mij gewoon een excuus te zijn om hun prijzen te verhogen.

En wat die gestegen doorgiftekosten betreft, dat kan niemand controleren.

Intuïtief zou ik eerder het omgekeerde denken.

Er is de voorbije jaren van MPEG2 naar H.264 omgeschakeld, zodat er minder transponders nodig waren.

  • Like 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, ze bedoelen de kosten die ze aan de zenders moeten betalen om de programma's te mogen doorgeven.

Misschien is het je ontgaan, maar tv zenders vagen steeds meer geld, een paar weken geleden drijgde alle Discovery zenders nog op zwart te gaan wegens een forse prijsverhoging van die zenders aan een van de buitenlandse providers.

In Nederland kan je bijvoorbeeld denken aan RTLZ

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een dubbeltje op zijn kant, de commerciëlen hebben de aanbieders nodig en vice versa.

Neem nu dat de commerciëlen, een zeer hoge prijsstijging doet, dan kan tvv zeggen, we geven ze niet meer door.

Omdat een modale Vlaming niet zonder de commerciëlen kunnen, zullen ze naar een aanbieder gaan die ze wel aanbied en gaat TVV ten onder.

de commerciëlen hebben relatief vrij spel in doorgiftevergoeding, omdat beiden elkaar nodig hebben, om te overleven.

ps top offic, maar teletenne is door een deel stuk gegaan, door het onderbreken van de toenmalige vmma zenders.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat ik die brief van die prijsverhoging ook gehad heb is er nog niets bijgekomen.

Vandaag heb ik de rekening gehad voor het volgende jaar en het is 154,8€ dus 12.9€  per maand. :confused:

 

Je hebt nog geluk.  De prijsverhoging is pas per 1 april.

Nu je abbo vernieuwen is nog aan de oude prijs.  Ik heb vorig jaar dit ook meegemaakt met een Basic+ abbo.  Heb ook de oude prijs gekregen voor één week voordat de verhoging inging.  En voor het iemand vraagt. Neen, ik heb nadien geen navordering ontvangen.

 

Willy

  • Like 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nog geluk.  De prijsverhoging is pas per 1 april.

Nu je abbo vernieuwen is nog aan de oude prijs.  Ik heb vorig jaar dit ook meegemaakt met een Basic+ abbo.  Heb ook de oude prijs gekregen voor één week voordat de verhoging inging.  En voor het iemand vraagt. Neen, ik heb nadien geen navordering ontvangen.

 

Willy

Bedankt, Willy

Dan hebben hebben ze geluk want anders had ik niet meer betaald. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach joselito, je hebt gewoon een jaartje uitstel. En mogelijk krijg je tegen dan een nieuwe brief in de bus, dat er nog eens een euro bij komt.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kan die brief op de stapel van alle andere bedrijven die elk jaar duurder worden, zoals

De Huur

De Belastingen

De brandstof en energie

Levensonderhoud

Abonnementen

Vakanties

Verzekeringen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is de kogel ondertussen al door de kerk; ik zeg heel het boeltje op en investeer in een extra DVB-T Yagi-Uda antenne richting Nederland met een kanaal 54 (voor Nederlands Limburg) signaalinjector-combiner. Onlangs heb ik ook een Franssat-kaartje gekocht; dat alles maakt het voor mij compleet.

 

Hou er rekening mee dat kanaal 54 vrijgemaakt zal worden voor de data-honger van de mobiele telefoonproviders.

Zie hier het beleidsvoornemen van de overheid: https://www.internetconsultatie.nl/dvbt_700MHzband

 

Als je nog interesse hebt in meer dan de publieke omroep kan je nog overwegen voor €9,95 per maand (+éénmalig €25) via edpnet de gecodeerde zenders erbij te nemen (2e en ev. 3e kaart voor éénmalig €20,34 per kaart en geen extra kosten per maand).

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier wel over TV Vlaanderen hé Alex, edpnet is voor Nederlandse kijkers.

aangepast door on1bes

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reageerde op on4aa die de Nederlandse zenders erbij wil.

EDPnet zit in St.Niklaas, je kan je bestelling daar ook afhalen, dus geeft dan m.i. ook mogelijkheden voor Vlaamse kijkers

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met deze prijsverhoging komen ze wel dicht bij de prijs van de concurrentie, die meer zenders in het aanbod hebben.

 

Als ze nu ook nog een paar extra zenders willen doorgeven, zoals Ment tv.

Niet dat ik op die zender zit te wachten, maar er zijn er hier thuis die wel zouden overschakelen naar een concurrent, alleen al voor die zender.

 

mvg

  • Like 1

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...