Ga naar inhoud


oscam wil niet andere zender opnemen


Aanbevolen berichten


Misschien is een van de gebruikte lnb's defect. (schakelt niet meer van H naar V)

 

Probeer eens het volgende:

 

eerst kabel a lossen (niet met een box onder spanning he!!!!!!!!) en eens zappen, komen alle zenders door?

dan kabel b lossen en zelfde actie herhalen.

 

Wat geeft dat?

 

Als ik npo1 en npo 2 in pip doe gebruik je toch 2 tuners of als ze op 1 transponder zit heb je maar 1 tuner nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is zowel tuner a als b geconfigureerd en juist? Ik heb al diverse geholpen waar bij de tuner tevergeefs stond astra ka in plaats van de ku band. Maar bij astra 3 heb je dat niet, maar ondanks dit waren er problemen op astra 3. Hoe staat de voorkeurtuner ingesteld voor opname? Tuner a, tuner b of automatisch. Om oscan uit te sluiten probeer te kijken en op te nemen van fta zenders.

Waar kan ik vinden als op ku of ka band staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bij tunerconfiguratie bent, zal je bij de disecq poorten diverse satellieten kunnen selecteren. Daar kom je astra 19,2 ku en astra 19,2 ka band tegen.

Maar bij een foute tunerconfiguratie zullen de zenders die niet beschikbaar zijn niet in het zwart maar in lichtgrijs staan. Neem eens op, en roep de kanalenlijst op. Staan daar zenders in het lichtgrijs, dan is er iets mis met de configuratie van de tuner of een hardware fout.

Staan terwijl je opneemt nog alle zenders zwart, dan weet ik het ook niet.

Heb dat ook nog meegemaakt, en toen moest ik in oscam cw cycle check uitschakelen.

Maar toppers zal je met oscam beter kunnen helpen, ik ben nog maar 2 jaar bezig met oscam.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren jullie maken het wel heel ingewikkeld  :grin:

 

Simpel testje:

ga staan op NPO1 en start hier een opname (lekker even laten lopen)

Open vervolgens je zenderlijst (met je afstandsbediening Pijltje omhoog of pijltje omlaag)

 

Als alles goed is geconfigureerd (dus met twee diseqc's en goed bedrading) kun je nu zappen naar alle zenders.

 

Kun je echter nu nog maar een paar zenders selecteren (is dus de frequentie van NPO1) dan is het NIET goed geconfigureerd om je twee tuners onafhankelijk te laten werken.

 

Tuurtje

aangepast door Tuurtje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren jullie maken het wel heel ingewikkeld  :grin:

 

Simpel testje:

ga staan op NPO1 en start hier een opname (lekker even laten lopen)

Open vervolgens je zenderlijst (met je afstandsbediening Pijltje omhoog of pijltje omlaag)

 

Als alles goed is geconfigureerd (dus met twee diseqc's en goed bedrading) kun je nu zappen naar alle zenders.

 

Kun je echter nu nog maar een paar zenders selecteren (is dus de frequentie van NPO1) dan is het NIET goed geconfigureerd om je twee tuners onafhankelijk te laten werken.

 

Tuurtje

 

Geen probleem alles wit dus kan alles kiezen

Het probleem is alleen als ik een npo opname kies in de toekomst (1minuut en meer )en nu op andere zender zit hij alleen npo niet wil opnemen de rest is goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja wel als ik in de toekomst een opname doe op npo 2 en veronica kijk dan geenopname

andeers om lukt het wel

Met welke software draai jij ?

 

Device Name: dm7080 Dreambox OS Version: 4.3.0r29-2017-02-22 Image Version: Newnigma2-daily 2017-02-26 Frontprocessor Version: V1.15 Webinterface Version: 1.8.0 Tuners TunerA1: BCM4506 (DVB-S2) TunerA2: BCM4506 (DVB-S2) TunerB: (leeg) TunerC: (leeg)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe nog 1 test; switch de kabels en zap eens naar Veronica. Als dat lukt vervalt mijn vermoeden van een defecte lnb.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK!  Voor alle duidelijkheid: voor en na de kabelwissel: kijken naar die horizontale transponder (oa: NPO1 HD, NPO3 HD, Veronica) zonder lopende opname. (om zo zeker te zijn dat je niet 2 keer dezelfde lnb aanspreekt//beter zou zijn om effectief een kabel los te laten)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem alles wit dus kan alles kiezen

Het probleem is alleen als ik een npo opname kies in de toekomst (1minuut en meer )en nu op andere zender zit hij alleen npo niet wil opnemen de rest is goed

 

Ja wacht even, dat je alles zenders kunt kiezen omdat alles wit is wil nog niks zeggen.  Je moet ook even rond zappen en vaststellen dat je beeld hebt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...