Ga naar inhoud


oscam wil niet andere zender opnemen


Aanbevolen berichten


Nog niet helemaal uitgetest

Wat ik heb veranderd:

Eerst een andere Oscam van svn 1507-r7.1 naar 112729-r0.0 deze had satmaat ook op zijn dm 7080 volgens mij

Ging npo opname al wat beter

Toen viel op dat de eerste opname vaak niet wilde vooral npo

Instelling harde schijf na 5 min staandby

Het duurd toch 3 à 4 sec voordat dat ie is opgestart (harde schijf)

Als de harde schijf niet in stand-by is nog weinig missers

Gisteren de volgende timer ingesteld (weet niet meer welke zender de dreambox op stond voor de timer opname)

8 uur timer 1 min rtl4 (geen opname)

8.02 tot 8.30 npo1 wel opname

Dus mijn gevoel zegt dat het wat te lang duurd voor de harde schijf is opgestart en dan geen opname maakt

Ga nog wat verder testen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, maar waarom test (/probeer) je nu niet uit (/te sluiten) of(/dat) één van de 2 tuners/lnb's/diseqc's defect is? (is hoogstens 10 minuten werk)

 

Wanneer je kijkt naar NPO1 HD, NPO3 HD, Veronica of Net5, Disney, Eén, Canvas . (zonder opname) dan zal jouw box steeds dezelfde tuner gebruiken. (en die heeft dus geen problemen met deze zenders) . Wanneer dan een opname van een andere zender moet gebeuren is er ook geen probleem, want de probleem-tuner/diseqc/lnb hoeft dan niet die horizontaal gepolariseerde transponder te gebruiken. Een opname van deze transponder zou mss ook kunnen indien de huidig gebruikte kijk-tuner wordt gebruikt. (daar ben ik echter niet zeker van)

 

Kijk je echter naar een andere zender. (een vertikaal gepolariseerde zender) en je probeert dan NPO1HD op te nemen: dan zou de opname niet lukken. Want dan verplicht je de box om met die probleem tuner-lnb te kijken.

 

En dat uitsluiten zou mooi zijn. (gewoon eens rondzappen met elke tuner afzonderlijk (losgekoppeld) en je weet het)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, maar waarom test (/probeer) je nu niet uit (/te sluiten) of(/dat) één van de 2 tuners/lnb's/diseqc's defect is? (is hoogstens 10 minuten werk)

 

Wanneer je kijkt naar NPO1 HD, NPO3 HD, Veronica of Net5, Disney, Eén, Canvas . (zonder opname) dan zal jouw box steeds dezelfde tuner gebruiken. (en die heeft dus geen problemen met deze zenders) . Wanneer dan een opname van een andere zender moet gebeuren is er ook geen probleem, want de probleem-tuner/diseqc/lnb hoeft dan niet die horizontaal gepolariseerde transponder te gebruiken. Een opname van deze transponder zou mss ook kunnen indien de huidig gebruikte kijk-tuner wordt gebruikt. (daar ben ik echter niet zeker van)

 

Kijk je echter naar een andere zender. (een vertikaal gepolariseerde zender) en je probeert dan NPO1HD op te nemen: dan zou de opname niet lukken. Want dan verplicht je de box om met die probleem tuner-lnb te kijken.

 

En dat uitsluiten zou mooi zijn. (gewoon eens rondzappen met elke tuner afzonderlijk (losgekoppeld) en je weet het)

heb ik gedaan en tuner 2 doet niks kabels oke tuner 1 met beide kabels werkt

maar ik heb deze test ook wel bij mijn dm 7025 gedaan en bij die was het zo dat ie eerst tuner 1gebruikt en als nodig tuner 2 dus als ik tuner 1 loskoppel blijft op tuner 1 staan dus ik zou niet weten hoe je tuner 2 kunt testen ofzou als tuurje het schreef:

 

dus volgens mij is werkt het wel?????

 

 

Heren jullie maken het wel heel ingewikkeld  :grin:

 

Simpel testje:

ga staan op NPO1 en start hier een opname (lekker even laten lopen)

Open vervolgens je zenderlijst (met je afstandsbediening Pijltje omhoog of pijltje omlaag)

 

Als alles goed is geconfigureerd (dus met twee diseqc's en goed bedrading) kun je nu zappen naar alle zenders.

 

Kun je echter nu nog maar een paar zenders selecteren (is dus de frequentie van NPO1) dan is het NIET goed geconfigureerd om je twee tuners onafhankelijk te laten werken.

 

Tuurtje

aangepast door boomer22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dan lijkt jouw schotelinstallatie in orde. En als je idd de werkwijze van Tuurtje gevolgd hebt, én daadwerkelijk genoeg rondgezapt, dan zullen de tuners ook wel ok zijn.

 

(wat raar blijft: "Ga ik naar de signaalzoeker dan is
Als ik tuner À 2 kies is de snr op alle satellieten ongeveer 95%
Als ik tuner À 1 kies heb ik op 13.5 en 23.2 bijna geen signaal")

 

Nu schrijf je het volgende:

"Gisteren de volgende timer ingesteld (weet niet meer welke zender de Dreambox op stond voor de timer opname)
8 uur timer 1 min rtl4 (geen opname)
8.02 tot 8.30 npo1 wel opname
Dus mijn gevoel zegt dat het wat te lang duurt voor de harde schijf is opgestart en dan geen opname maakt
Ga nog wat verder testen"

Daarom:Misschien een tijdelijke work-around: maak steeds 2 opnames: eentje van 2 minuten en een echte opname die daar net in het midden van start (2 keer op dezelfde zender) Gaat dit goed: ligt het niet aan Oscam, noch aan jouw installatie)

 

Hoe je eventuele problemen met een slecht opstartende hdd kan oplossen weet ik niet. (is het een nieuwe of eentje uit de 7025?) Kan je er niet eens een tijdje een usb aanhangen voor de opnames, als test?

Is het het eerste image op deze box? Of heb je al andere geprobeerd? Helaas is ook dat gissen, maar met Barry Allen is het nu echt kinderspel om andere images te testen vanop stick zonder aan de flash "te prutsen".

 

Ik vrees dat ik niet verder kan helpen. :(

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dan lijkt jouw schotelinstallatie in orde. En als je idd de werkwijze van Tuurtje gevolgd hebt, én daadwerkelijk genoeg rondgezapt, dan zullen de tuners ook wel ok zijn.

 

(wat raar blijft: "Ga ik naar de signaalzoeker dan is

Als ik tuner À 2 kies is de snr op alle satellieten ongeveer 95%

Als ik tuner À 1 kies heb ik op 13.5 en 23.2 bijna geen signaal")

 

Nu schrijf je het volgende:

"Gisteren de volgende timer ingesteld (weet niet meer welke zender de Dreambox op stond voor de timer opname)

8 uur timer 1 min rtl4 (geen opname)

8.02 tot 8.30 npo1 wel opname

Dus mijn gevoel zegt dat het wat te lang duurt voor de harde schijf is opgestart en dan geen opname maakt

Ga nog wat verder testen"

Daarom:Misschien een tijdelijke work-around: maak steeds 2 opnames: eentje van 2 minuten en een echte opname die daar net in het midden van start (2 keer op dezelfde zender) Gaat dit goed: ligt het niet aan Oscam, noch aan jouw installatie)

 

Hoe je eventuele problemen met een slecht opstartende hdd kan oplossen weet ik niet. (is het een nieuwe of eentje uit de 7025?) Kan je er niet eens een tijdje een usb aanhangen voor de opnames, als test?

Is het het eerste image op deze box? Of heb je al andere geprobeerd? Helaas is ook dat gissen, maar met Barry Allen is het nu echt kinderspel om andere images te testen vanop stick zonder aan de flash "te prutsen".

 

Ik vrees dat ik niet verder kan helpen. :(

Jij en de andere worden hartstikke bedankt voor de uitleg dank zij jullie alles geprobeerd en de USB stick is een goed idee en Barry allen ga zeker weer eens proberen is volgens mij wel 10 jaar geleden

Hier kan ik wel mee uit te voeten

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me raar dat een opname mislukt omdat de hdd te traag opstart. ik heb vele opname's gemaakt en gekeken naar ander zenders. een minuut of zo voor de opname start de hdd en een minuutje later zie ik een melding dat hij opneemt.

dit is ook zou bij een nas. 1 minuut voor de opname wordt indien nodig de hdd uit slaapstand gehaald. de HDD draait al op volle toeren tegen dat een opname start.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

boomer22 schreef op 03 Ma 2017 - 17:52: boomer22 schreef op 03 Ma 2017 - 17:52:

heb ik gedaan en tuner 2 doet niks kabels oke tuner 1 met beide kabels werkt

maar ik heb deze test ook wel bij mijn dm 7025 gedaan en bij die was het zo dat ie eerst tuner 1gebruikt en als nodig tuner 2 dus als ik tuner 1 loskoppel blijft op tuner 1 staan dus ik zou niet weten hoe je tuner 2 kunt testen ofzou als tuurje het schreef:

 

dus volgens mij is werkt het wel?????

 

 

Heren jullie maken het wel heel ingewikkeld  :grin:

 

Simpel testje:

ga staan op NPO1 en start hier een opname (lekker even laten lopen)

Open vervolgens je zenderlijst (met je afstandsbediening Pijltje omhoog of pijltje omlaag)

 

Als alles goed is geconfigureerd (dus met twee diseqc's en goed bedrading) kun je nu zappen naar alle zenders.

 

Kun je echter nu nog maar een paar zenders selecteren (is dus de frequentie van NPO1) dan is het NIET goed geconfigureerd om je twee tuners onafhankelijk te laten werken.

 

Tuurtje

 

Als tuner2 niet werkt ligt daar je probleem. Of die tuner is defect of niet goed ingesteld of je het ligt toch aan je lnb maar je zegt dat de 2e kabel wel op tuner1 werkt dus ben ik geneigd om denken dat de schotel/LNB wel in orde zijn.

 

Schakel tuner1 is uit en probeer alleen tuner2 te gebruiken.. als die dan niks doet weet je genoeg.

 

Nogmaals bij opname van verschillende zender verdeeld over verschillende transponders gebruik je 2 tuners.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

boomer22 bedoelt dat hij tuner 2 heeft afgekoppeld (althans zo interpreteer ik het) boomer22?

 

volgens mij zet je tuner 1 vast (in opname) wanneer je Tuurtje zijn werkwijze volgt; en test je dan toch wel tuner 2 (of ben ik hier ook weer mis? :sick: )

 

Maar de vraag interesseert me wel: hoe kan je softwarematig op de box tuner A1 uitzetten?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon naar tuner instellingen gaan en tuner a uitschakelen 

dan blijft tuner b alleen actief 

misschien de ontvanger effe rebooten 

  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd; configutatie modus: niets aangesloten thx !

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

;)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...