Ga naar inhoud


virus via smartphone mogelijk?


boudeman

Aanbevolen berichten


Dat is theoretisch mogelijk. Onlangs gelezen in een krant dat ze niet aanraden openbare wifi en oplaadpunten te gebruiken.was het een volledig open netwerk, of moest je inloggen? Bij een wifree of fon spot signaal, ga ik bijna iedere keer via mijn thuis vpn werken.

Heb je bvb e- mails ontvangen en gelezen? Een mail openen, is genoeg om een virus binnen te trekken, zelfs op je thuisnetwerk. Installeer een android antivirus op je telefoon, en scan die.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je loopt altijd risico's, maar met enkele aandachtpuntjes achter het hoofd kan je een groot aantal vermijden. En je moet zoals mijn broer geen spoken zien, hij durft geen enkel wifree of fon spot of ander open netwerk gebruiken, omdat hij denkt dat ze gegevens van hem zouden kunnen stelen. Ik gebruik ze wel, en tot nu toe geen probleem. Op een volledig open netwerk of open netwerk met inloggen, ben ik zeer voorzichtig, omdat anderen dan kunnen sniffen. Ik gebruik in zo'n geval een vpn verbinding ook al schijnt mijn vpn verbinding ook niet meer veilig te zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan hoef je die openbare hotspots niet te gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

links om of rechtsom, je zit in beide situaties op een publiek netwerk. Als ik kwaadwillend ben en dezelfde provider heb kan ik hetzelfde doen met een mobiele internet connectie als ik zou kunnen op een open wifi netwerk.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik wil hacken zou ik kiezen voor een openbare hotspot. Ik heb het idee dat daar het meeste valt te halen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een volledig open netwerk of open netwerk met inloggen, ben ik zeer voorzichtig, omdat anderen dan kunnen sniffen. Ik gebruik in zo'n geval een vpn verbinding ook al schijnt mijn vpn verbinding ook niet meer veilig te zijn.

Ik heb inmiddels een vpn erop zitten en een anti-virus app. Toch is mij niet duidelijk hoe een vpn je tegen virussen e.d. kan beschermen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

een vpn zorgt er alleen voor dat op een open wifi netwerk jouw traffic toch versleuteld wordt, als je tenminste al je traffic door die tunnel laat gaan. Je kan nog steeds een foute link aan klikken...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels een vpn erop zitten en een anti-virus app. Toch is mij niet duidelijk hoe een vpn je tegen virussen e.d. kan beschermen.

Niet, je bent toch echt zelf de gene die een foute link kan openen. Een VPN wordt veelal gebruikt om de privacy te beschermen en om media te kunnen zien/luisteren die je normaal niet mag openen over de grens(geoblocking).

 

Ik heb trouwens nog nooit een anti-virus app geinstalleerd gehad op mijn Android telefoon, vind dat zelf geheel overbodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Meestal wel, maar de uitzondering bevestigt de regel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...