Ga naar inhoud


virus via smartphone mogelijk?


boudeman

Aanbevolen berichten

Ik zit al sinds begin jaren 90 op het internet maar een virus heeft mij nog nooit bereikt, altans niet op een manier dat ik data kwijt was. Ik heb er door de jaren maar 1 gehad en dat was dat nare ding dat je computer liet herstarten na een minuut, dat was ook de enige die direct na een verse installatie via het net binnenkwam. Toen had je ook nog net niet de standaard firewall die je nu wel hebt.

 

Ik verwacht met mijn eigen oplettendheid en gedrag verders ook geen virus in de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar zit jij niet ergens in het binnenland van Spanje waar het internet zo traag is dat zelfs een virus geen kans maakt om daar te komen of liever een omweg maakt? (vandaar die oude vertrouwde trage nokia die weer terug komt, die kan de "snelheid" mooi bijhouden)

 

post-51681-0-44650200-1488262621.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Totdat je een ransom virus te pakken hebt en je of betaalt, op opnieuw terug bij af bent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zit jij niet ergens in het binnenland van Spanje waar het internet zo traag is dat zelfs een virus geen kans maakt om daar te komen of liever een omweg maakt? (vandaar die oude vertrouwde trage nokia die weer terug komt, die kan de "snelheid" mooi bijhouden)

Het is maar wat je traag wilt noemen.

 

post-32875-0-76777700-1488267653.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bovenstaande discussie (op zich interessant) komt duidelijk naar voren dat je zelf voorzichtig moet zijn met gevaarlijke links e.d.; maar dat voorzichtig zijn moet je thuis ook. En met de smartphone misschien nog iets voorzichtiger: ik zal er bijv. geen financiele transacties mee doen.

Maar de oorspronkelijke vraag was specifieker: is er meer gevaar voor besmetting op een publieke hotspot (bijv. omdat je maar moet afwachten hoe de firewall daar functioneert) en is er dan een gevaar dat zo'n besmetting, als die niet opvalt, zich later uitbreidt via je thuisnetwerk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe voorzichtig je ook bent, de virus bezorgers worden steeds geraffineerder.

Bijna niemand zal op een link klikken waarop staat " Ik ben een Virus",  maar wel een mail openen van de collega, met wie je doorlopend contact hebt.

En wanneer die collega al een besmetting heeft opgelopen, ben jij de volgende in de keten, hoe voorzichtig je ook bent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...