Ga naar inhoud


Wat zijn de kinderen verwend nu op tv.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Vroeger zag ik graag naar NL omdat daar te....n waren te zien . En NL3 is  nu nog straffer geworden met hun S...& S.....

Altijd weer spannend dat "Momeriaans"

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alleen Nederland 1 en 2. Niks geen Duitse of Belgische zenders. Dat was de TV ik mijn kinderjaren.

Dus nu ben ik aan het overcompenseren met de duizenden zenders die ik kan ontvangen? :-D

Als kind keek je uit naar mistig weer omdat er dan kans was om 'vreemde zenders' met de hark te ontvangen, in mijn geval zender Monschau (D) of zelfs de BBC maar dan zonder geluid wegens PAL-I. 

Een beetje DX avant la lettre dus 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk ook met name naar de NPO en soms eens iets van RTL4 of 1 van de Vlaamse zenders. De andere zenders zijn leuk ook om eens langs te zappen. Of een keer wat sport meepakken.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kinderen worden inderdaad toch veel meer in de watten gelegd dan vroeger.

Wij moesten bij het krijgen van geschenken kiezen.

Sinterklaas bracht bij ons één geschenk per kind, en een peperduur geschenk, dat kon niet.

Tegenwoordig hoor je ze bezig "en dit, en dat, ....".

Als wij ons verkleedden, dan was dat op een zeer goedkope manier, tegenwoordig met carnaval zie ik de dag erop in de supermarkt kinderen rondlopen met nagelnieuwe professionele verkleedpartij, en volgend jaar willen ze ongetwijfeld iets anders, want "je gaat toch niet twee keer als hetzelfde verkleed rondlopen...".

Maar het is niet alleen het materiële.

In mijn kindertijd werden kinderen ook gepest, maar de mentaliteit was meestal dat het aan het gepeste kind lag, het moest maar "haar op zijn tanden" hebben, judo volgen, etc.

Tegenwoordig gaat men toch veeleer de pesters aanpakken, waardoor het kind zich beter kan ontwikkelen.

En als er een klasgenootje sterft, of er gebeurt een ongeval is er psychologische begeleiding.

In mijn kindertijd moest je "het je maar niet aantrekken".

In mijn kindertijd kregen wij punten, klasgemiddelden of -medianen, en je werd vergeleken met de anderen.

Tegenwoordig is de mentaliteit vaak : geen punten, jullie zijn allemaal winnaars, keuzevakken, enz.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als kind keek je uit naar mistig weer omdat er dan kans was om 'vreemde zenders' met de hark te ontvangen, in mijn geval zender Monschau (D) of zelfs de BBC maar dan zonder geluid wegens PAL-I. 

Een beetje DX avant la lettre dus 

SECAM: ook hier , geregeld konden wij , latere '80/90/00 , CANAL+ (VHF K5) ontvangen ,

maar ondanks geluid & beeld gecodeerd , ik had TOEVALLIG een manier gevonden

om het geluid weer te horen , zelfs STOMTOEVALLIG !! Ik ben nog steeds een NOOB !!

Ik had toen een klein radiootje die ook die o.a. de TV band meepakte ,

ook daarop natuurlijk dat C+ tjirp-geluid , maar .... toen ik de frequentie verzette , 

ik zat naast de TV , zag ik extra strepen & een geluidsverandering .... normaal geluid !!

Verzette ik dan de frequentie ietsje , hoorde je pieptoon , zoiets als bij een theremin !!

Was wel grappig & leuk !! Enkel het beeld bleef gecodeerd !!

 

Maar goed TV kijken , toen & nu .... we worden allemaal ouder .... en .... ;)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij hadden vroeger een hark  achterom staan op een paal van een meter of 6 lang , en als we dan een andere zender wilde opzetten bijv: van  nederland naar een duitse zender moest ik naar buiten en aan de paal draaien voor die zender te pakken te krijgen , en moest er binnen iemand roepen dat er beeld was,  of het hartje winter was of niet maar naar buiten moest je als er iemand wat anders wilde kijken , zo kon ik een paar keer per dag/avond naar buiten

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestonden toen ook al antennerotoren.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, van het merk blackeyes. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestonden toen ook al antennerotoren.

het lijk me sterk dat er in de beginjaren 60 al van die motors waren maar dat weet ik echt niet meer toen was ik nog een jonge kerel

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...