Ga naar inhoud


Wat zijn de kinderen verwend nu op tv.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

@T90user

 

De keuze om een kind te krijgen ligt bij de ouders.

De keuze van kinderopvang ligt bij de ouders.

De keuze van tv (programma's) ligt bij de ouders

zeker bij de leeftijd 0-4 die jij aanhaalt.

 

En dat allemaal in de meest invloedrijke periode

van een kind (althans die tweede punten).

  • Like 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoveel keus en ze kijken steeds minder naar een TV.....zegt ook wel wat.

 

Is dat zo?

Als je 2 zenders hebt en er kijken 100 mensen dan zou theoretisch een ieder 50% kijkersaandeel kunnen trekken.

Heb je 10 zenders dan zakt het al naar 10%.

Op dit moment heb je naast 100+ tv kanalen ook andere media om je persoonlijke voorkeurprogramma's te kunnen bekijken.

Dan kan de bevolking wel verdubbeld zijn maar het aantal mediakanalen is meer dan 1000 voudig gestegen.

Gevolg is dat je hetzelfde krijgt als wat er nu in de politiek gebeurd; de koek moet met meer partijen verdeeld worden en dan krijgt automatisch een ieder minder.

Resultaat; de grote zenders/partijen krijgen minder kijkers/stemmen zodat ze hun programma's niet kunnen produceren wat ze zouden willen. De kleine snoepen wel een stuk van de koek op, zijn te klein om werkelijk van betekenis te zijn maar zorgen er wel voor dat programma's waarvoor een groot budget/steun nodig is niet meer mogelijk zijn en het aanbod verschraald en het dus steeds meer van hetzelfde wordt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wonderlijke manier van denken. Als ik een wandeling in het bos maak en lichtelijk verdwaal, dan moet ik vooral niet terugkeren op mijn schreden als ik merk dat ik de verkeerde kant op loop? Om nou te doen alsof alles in het leven je "overkomt" en je vooral nooit en te nimmer zou moeten nadenken of we ons wel een goede kant op ontwikkelen vind ik nogal tragisch.

Ik denk dat ik niet duidelijk geweest ben.

 

Er is geen weg meer terug dus brengt het niet op om erover te "leuteren" maar beter de energie te steken in hoe kunnen we onze kinderen door deze tijd loodsen

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het maar zo simpel. Wij zien zelf het enorme verschil tussen onze kleinkinderen, dwz tussen hen die al binnen een aantal maanden na hun geboorte de kinderopvang in moesten en hen die daar niet heen hoefden.

En als ik dan zie dat we in Nederland zo geldgeil zijn dat we zelfs het kinderprogramma Zappelin op het 3e net nog vol met reclamerotzooi stoppen, dat in tegenstelling tot Ketnet van de BRT, CBBC van de BBC of Kika van de Duitse publieke omroep (en daarbij noem ik alleen nog maar de ons omringende landen, er zijn heel veel andere Europese landen waar kindernetten van en via hun publieke omroepen ook van die reclame ellende bespaard blijven). Reclame die zich regelrecht en precies tot de kleintjes richt waarvoor net een programma werd uitgezonden. Als ik dan van twee- en driejarigen met grote regelmaat "dat wil ik" hoor, kinderen die nog niet kunnen beseffen dat hun ouders niet overal het geld voor hebben, dan zit ik qua leeftijd nog lang voor het moment van beïnvloeding door klasgenootjes op de basisschool of ouder,

 

Dat is precies waar ik het over had toen ik recentelijk opmerkte dat wij de democratische controle over onze samenleving, dus ook over de manier waarop onze kinderen groot worden, helemaal uit handen hebben laten nemen door industrie en commercie. En dat die uitsluitend hun portemonnee als criterium nemen dat is even vanzelfsprekend als verkeerd als je aan de manier denkt waarop onze samenleving zich ontwikkelt. We hebben karrenladingen van klachten over van alles en nog wat, en niet in de laatste plaats over het gedrag van jongeren, maar dat is voor een aanzienlijk deel omdat we niet langer de verantwoordelijkheid over onze samenleving en vooral de verantwoording over waar het naar toe moet op ons nemen. En echt, leuterpraat over een dienstplicht klinkt leuk maar is een kleine 16 jaar te laat in een kinderleven.

Een onbekende tijd geleden, was het voor belgische stations verboden 5 minuten voor en na, en tijdens kinderprogrammas reclame uit te zenden. Dit was blijkbaar niet het geval voor cartoon network. De toenmalige vmma, vond dit oneerlijke concurentie en kon de bevoegde instantie met de tijd toch te overhalen om reclame tijdens kinderprogrammas uit te zenden. Tussen deze tijd, omzeilden ze de regel, door voor en na de reclame een clip van 5 minuten uit te zenden.

Kinderen van 3 jaar zijn al overspoeld ( en gebrainwasched?) door reclame, en beïnvloeden op die leeftijd al het koopgedrag van de ouders.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik niet duidelijk geweest ben.

 

Er is geen weg meer terug dus brengt het niet op om erover te "leuteren" maar beter de energie te steken in hoe kunnen we onze kinderen door deze tijd loodsen

 

Wie spreekt hier van "een weg terug"?  Je kunt de tijd niet terugdraaien, dat is waar, Maar we leven nu voor het eerst in een vorm van totale stuurloosheid waarbij wij niet langer bepalen hoe we willen dat onze samenleving eruit ziet maar het grote bedrijfsleven. En die doen dat niet omdat ze het beste met ons voor hebben maar omdat ze naar maximale winst streven, Ik verwijt hen dat niet, maar ik verwijt het ons wel dat we niet meer nadenken en vormgeven aan veranderingen in onze samenleving. Met slogans als "bevoogding" kletsen we degenen na die vinden dat de industrie het alleenrecht heeft om te bepalen hoe onze samenleving er nu en in de toekomst uit gaat zien. Dat is de realiteit van nu maar we zijn al hard bezig om er de nadelen van te plukken. Er wordt veel te weinig nagedacht over het feit dat de industrie ten dienste van de mensheid moet staan en niet andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 1952 zaten we elke woensdagmiddag met zeker 20 kinderen tv te kijken bij een vriendje waarvan de vader een goede baan had bij Philips. We zaten allemaal op de vloer zoals op de foto te zien is.

 

 

 

Geloof me, ik ben van een generatie die dat 10 jaar later deed maar in elk geval voor ons was dat nog precies zo als in die tijd. Woensdagmiddag en zaterdagmiddag kijken in het huis van "meneer de directeur van 't fabriek" en zijn kindertjes, Nonkel Bob, Pipo de Clown, Ivanhoe en De Verrekijker waren mijn favoriete programma's (NTS en BRT).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...