Ga naar inhoud


Wat zijn de kinderen verwend nu op tv.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Even de geschiedenis in van mijn kindertijd en de kindertijd nu. Het verschil op tv.

Toen ik kind was, woonde ik op een boerderij, en hadden enkel een hark op het dak.

De tijd van kinderprogrammas was van 18hoo-19h30 op de toenmallige brt en nederland 1 en 2. Op een bepaalde periode, kwam nederland 3 uit en was onze versterker er niet voor nederland 3. Toen ik als kind vroeg aan vader, om een andere versterker voor nederland 3 omdat alle kinder en jeugdprogramma's naar daar gingen,, kreeg ik te horen: je hebt 9 zenders en je moet daarmee maar tevreden zijn. Daar gingen de jeugdseries van de noorderburen. Als er dan eens goeie condities waren, keek ik naar nederland 3, met meer sneeuw dan beeld en geluid om niet aan te horen.

Nu hebben kinderen evenveel kinderzenders als wij toen tv kanalen hadden en 24/24h, en nog hoor ik bepaalden zeggen: er is weer niks op tv.

Vroeger keken we naar zenders met veel sneeuw, en waren tereden terwijl ze nu zeuren over de beedkwaliteit van cd. Zijn we als volwassen niet een beetje teveel verwend en de kinderen jeugd ook?

  • Like 4

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ah , wij hadden hier destijds geluk , toen NL 3 erbij kwam , mooi meegenomen :)

Vandaag , Bruce Springsteen - 57 Channels (And Nothin' On) - YouTube ;)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ik altijd al jaloers op , veel sneeuw zoals bij jullie in de Ardennen .

Wij moesten het altijd met veel minder doen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

In sommige opzichten valt het mee als je de laatste generaties bekijkt.

Onze kinderen (en wij) keken eind jaren 80/begin 90 naar "Das Programma mit der Maus" (ze hebben er prima Duits mee geleerd als klein kind) en dat ijzersterke programma kijk ik tegenwoordig nog steeds met plezier naar. :grin:

Was ik of word ik weer kinds?

Super voor de kleinkinderen ook, overigens. :)

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwend zijn is een relatief begrip. Opvallend vind ik bijvoorbeeld dat er in de tijd van weinig keuze (Ned 1+2 plus Duitsland of BRT in de grensgebieden) veel intensiever naar TV gekeken werd, in elk geval had ik de indruk dat mensen veel intensiever van bepaalde programma's genoten dan tegenwoordig het geval is. Bovendien geeft de veel grotere keuze ook een eigenaardig bijverschijnsel: vrijwel alle stellen die wij kennen brengen de avond in relatieve eenzaamheid door omdat het programma aanbod waar mannen naar willen kijken er vaak heel anders uitziet dan dat voor vrouwen.

 

Overvloed leidt niet zelden tot onverwachtse reacties. Als ik kijk naar wat in de ultra-goedkope spulletjesketens wordt verkocht en hoe de meest merkwaardige dingen in grote hoeveelheden langs de kassa trekken kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er heel veel voor de vuilnisman wordt aangeschaft. En aan de andere kant van de medaille: ik merk aan ons eigen koopgedrag dat we steeds meer minderen omdat we steeds meer tot de conclusie komen dat ook de dingen die duurder zijn vaak zo'n korte levensverwachting hebben en daarbij veelal onrepareerbaar zijn dat we er maar vanaf zien.

 

Kinderen lopen niet met de ballast van het verleden op hun rug (vroeger noemden we dat nog de rijkdom van het hebben van levenservaring). Als ze verwend zijn dan hebben we dat als ouders en opvoeders zelf gedaan. Hoewel, wie kan nog op tegen de dictatuur van de commercie en de wedijver tussen leerlingen onder elkaar?

 

De wereld is lastiger geworden. Onbeheersbaarder. Maar ook omdat we onszelf wijs hebben gemaakt dat we niet het recht hebben om wat dan ook in onze maatschappelijke ontwikkeling te mogen sturen. Het alleenrecht daartoe hebben we in handen van de commercie gelegd. En die hebben andere doelen dan wat voor ons als maatschappij het meest wenselijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die commercie daar werk jij wel voor. Of werk jij gratis? De commercie dat ben je zelf :-)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu nr NDR kijkt, (misschien andere ook) dan maakt men reclame voor de omschakeling naar DVB-T2(dvb+ enz) en spreekt men over een scherpbeeld met meer details en nóg betere beeldkwaliteit...

Chose promise, chose due (Belofte maakt schuld!)

Ook de aanbieders  van programma's proberen onder dit moto hun waren en abo te verkopen, dus eisen we het, want we betalen ervoor en hebben het om die reden in huis gehaald!

aangepast door Jan Ambers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen Nederland 1 en 2. Niks geen Duitse of Belgische zenders. Dat was de TV ik mijn kinderjaren.

Dus nu ben ik aan het overcompenseren met de duizenden zenders die ik kan ontvangen? :-D

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat stadium heb ik alweer achter me gelaten.

Uiteindelijk kom je tot de conclusie dat je slechts een klein aantal zenders dagelijks bekijkt.

De rest is alleen leuk voor de hobby en een enkele keer is er iets te zien wat geen andere zender aanbied..

 

De hele kleintjes kijken naar baby Tv en de grotere kijken hoofdzakelijk naar een display.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die commercie daar werk jij wel voor. Of werk jij gratis? De commercie dat ben je zelf :-)

 

Huh...? Watte..?

 

Ik denk toch echt dat ik ervoor werk om een boterham te verdienen voor mijn gezin en mezelf.

Ik wist niet dat ikzelf de commercie ben...

 

Commercie dat is handel. Kopen en verkopen. Daar draait de hele wereldeconomie op.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor we hier aan geschiedsvervalsing doen... de correcte titel is "Die Sendung mit der Maus"

 

Shit, yep, had al een onrustig gevoel bij het typen. Als ik het Duits correct had getypt (Das Programm) had ik meteen geweten wat er niet klopte.

Blijft een buitengewoon goed programma.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit, yep, had al een onrustig gevoel bij het typen. Als ik het Duits correct had getypt (Das Programm) had ik meteen geweten wat er niet klopte.

Blijft een buitengewoon goed programma.

En Rappelkiste en Das Feuerrote Spielmobil?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...