Ga naar inhoud


Parkeerboete alkmaar.


kaelem

Aanbevolen berichten


Voor de belastingplicht is aangifte (hier van parkeren) de bepalende factor.
Zeker als er een afschrijving van het te betalen bedrag heeft plaatsgevonden lijkt mij de aangifte compleet.

dat er later geld wordt teruggestort onttrekt zich aan je waarneming.

 

Dat iemand bij kentekenparkeren nog een kaartje achter de ruit moet leggen si helemaal niet vanzelfsprekend. Evenmin dat er een bonnetje uit de automaat komt. Gaat het in je eigen gemeente anders dan het nu in Alkmaar zou hebben gemoeten?

 

Als ik jou was zou ik zeker in bezwaar gaan.
Met een zo goed mogelijk gemotiveerd bezwaarschrift. Houw wel in de gaten dat de termijn daarvoor zes maanden is.

 

Als bezwaargrond kun je aangeven dat je aangifte hebt gedaan, je sluit je bankafschrift m.b.t. de afschrijving bij als bewijs.
De terugstorting laat je onvermeld, als zij de betaling niet kunnen vinden zullen ze ook van de terugstorting niet weten. Komen ze er wel achter, dan erkennen ze daarmee meteen dat er aangifte is gedaan.

Onder de boete kun je wel uitkomen.

Doe er een bewijs bij van de afspraak in het ziekenhuis en hoe laat jullie weer klaar waren.

 

Succes.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

@all

 

Ik ben inmiddels in bezwaar gegaan dus het is nu afwachten op een reactie.

 

Er stond trouwens dat ik al binnen 6 weken bezwaar aan moest tekenen.

 

Ik kan makkelijk aantonen dat ik binnen de 3 uur weer weg was want de betaling was om 12.16 en bij de KFC heb ik om 14.55 afgerekend.Dat staat ook op de bankapp en zelfs het bonnetje heb ik nog.

Hooguit het ik dus 2,5 uur geparkeerd en aantoonbaar.

 

Ik moet er binnenkort weer heen en wil dan best een foto maken van het apparaat maar hoe kan ik die hier plaatsen.

 

 

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@all Ik ben inmiddels in bezwaar gegaan dus het is nu afwachten op een reactie.

 

Ik kan makkelijk aantonen dat ik binnen de 3 uur weer weg was want de betaling was om 12.16 en bij de KFC heb ik om 14.55 afgerekend.

Dat staat ook op de bankapp en zelfs het bonnetje heb ik nog.

Hooguit het ik dus 2,5 uur geparkeerd en aantoonbaar.

Het gaat er niet om waar jij was, maar waar je auto stond.

Maar succes gewenst met je bezwaar, ik ben benieuwd of je toch nog een mens treft in de bezwaar procedure.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het bezwaar gehonoreerd zal worden. Naast het betalen van de belasting heb je nog een plicht en dat is het duidelijk zichtbaar plaatsen van de parkeerticket.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het bezwaar wordt doorgaans niet gelezen en standaard afgewezen.

De gang naar de rechter is dan de volgende stap.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goed bezwaarschrift wordt vaak niet standaard afgewezen.
Als je een juridisch onderlegd vriendje het bezwaarschrift laat indienen (of nog snel overnemen) dan kan deze vergoeding van proceskosten (zijn of haar honorarium) vragen. Toch bijna € 500.

Dat vriendje kan dan meteen de aansluitende procedure doen bij de rechtbank. Die ga je toch wel doen? Wie A zegt moet ook B zeggen.

Zelf krijg je bij winst namelijk niets als je procedures voert zonder gemachtigde.

 

Vanwege die hoge proceskostenvergoeding gaan gemeentes in WOZ zaken bijv vaak liever voor een minnelijk traject dan het op een formele procedure te laten aankomen.

 

Tenslotte: heb je in je bezwaarschrift een copie gevraagd van alle op je zaak betrekking hebbende stukken?

Zo niet, die dat dan in ieder geval alsnog. Baat het niet dan schaadt het niet.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik denk niet dat het bezwaar gehonoreerd zal worden. Naast het betalen van de belasting heb je nog een plicht en dat is het duidelijk zichtbaar plaatsen van de parkeerticket.

 

 

Hoe doen die mensen dat dan die met een mobiele parkeer app betalen....????

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heeft het in Nederland weinig zin om op redelijkheid te rekenen. Het meest extreme geval maakte ik een aantal jaren geleden mee. Zeer enstig ziek, net voor opname in het ziekenhuis, moest ik op een ijskoude winterse dag in het centrum zijn. Betaald parkeren, bekend, hoewel het me veel fysieke pijn kostte keurig naar de automaat gelopen, een kaartje gekocht voor 2 uur en die keurig achter de ruit gelegd.

 

Maar wat ik niet wist was dat de gemeente net daarvoor de regels had veranderd, en een aantal parkeerplaatsen had gemarkeerd als zijnde voor invaliden. Er was een ijs- en sneeuwstorm geweest dus alles was met ijs bedekt. De bomen, de verkeerspaaltjes en zelfs de hele weg alles ijs en sneeuw. Er was dus echt helemaal niets te zien van enigerlei verandering.

 

Daarbij kwam dat het nog steeds sneeuwde en het prentje dus met een laag sneeuw en ijs bedekt werd. Ik woon niet ver van het centrum, weet niet of ik de ruitenwissen überhaupt gebruikte op de terugweg. In elk geval werd de wagen een aantal dagen niet gebruikt, pas een week of zo later kwam ik de restanten van dat prentje tegen bij het schoonmaken van de voorruit.

 

Lokaal gebeld, kreeg te horen dat ik moest wachten tot de boete kwam en dan daartegen in beroep moest gaan bij de betreffende OvJ. Netjes gedaan, keurig het verhaal verteld en verwezen naar de parkeerdienst die de boete gaf.

 

Werd afgewezen!  Weet je waarom?  Ze vonden dat ik foto's had moeten meesturen als bewijsmateriaal. Kan het nog gekker? Je gaat toch niet een foto maken van een parkeersituatie als je je van geen kwaad bewust bent?  Zo'n foto zou juist aantonen dat je je wel bewust was van de veranderde verkeersregel en het beroerde weer als smoes gebruikte om de regels te ontduiken.

 

Maar goed, het had allemaal geen zin, ik was een dikke 200 euro kwijt zonder ergens schuld aan te hebben. We zijn toch zo'n tolerant land, heerlijk toch? Als ik onze botheid vergelijk met de positieve ervaringen die ik opdeed toen ik in Duitsland woonde dan word ik ontzettend verdrietig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat was een paar jaar geleden en € 200

Vandaag kost je zoiets in Nederland € 370,-- + 9 Euro administratie kosten.

 

Vandaag in Duitsland kost dat aan boetegeld € 35,--  waarbij aangetekend wordt, dat je wagen kan worden weggesleept en dat je die kosten ook dient te betalen.

Het wegslepen kost gemiddeld € 80,--

 

Parkeren op een invalide parkeerplaats door een gezond iemand is not done, dit vooropgesteld.

Maar € 370,-- is buiten proporties.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bezwaar maken bij het OM in Soesterberg heeft niet vaak het gewenste resultaat.

Maar vervolgens kun je in beroep bij de Kantonrechter. Die kijkt er toch met wat andere ogen naar. Kost op zich niets meer dan vooraf al de boete betalen, als een soort waarborg.

Je zit dan in het administratief-strafrechtelijk traject.

 

Bij de "boete" waar dit topic mee opent gaat het om een belastingheffing.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Parkeerbeheer in Roosendaal maakte het een paar jaar geleden nog veel bonter.
In het centrum van de stad is een bioscoop met 12 parkeerplaatsen op eigen terrein.
Op een dag hadden alle auto's die daar stonden een prent onder de ruitenwisser zitten omdat ze niet betaald hadden.
Stuk voor stuk gingen de auto eigenaren naar parkeerbeheer om te klagen dat ze ten onrechte een bekeuring hadden gekregen omdat ze op privé terrein stonden.
Ze kregen als antwoord dat ze eerst de boete moesten betalen voordat de klacht in behandeling zou worden genomen.
Daar lieten ze het niet bij zitten en enkele van hun stapte naar de regionale krant en de volgende dag werd de miskleun van parkeerbeheer breed uitgemeten. Toen hoefden de auto eigenaren ineens hun boete niet te voldoen en werd een verontschuldiging aangeboden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de betreffende bonnenschrijvers zijn uiteraard nog steeds in dienst.

 

Het zou veel effectiever zijn geweest als elk van de gedupeerde filmbezoekers een gemachtigde formeel bezwaar had laten maken (ieder een eigen gemachtigde). Dan was ook de "boete" onderuitgegaan en waren die gemachtigden slapend rijker geworden (en de gemeente duizenden Euro's armer).

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...