Ga naar inhoud


IPTV - beste box


ranon

Aanbevolen berichten

Inderdaad dan kan je stoppen wat jij wil is niet legaal.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 maanden later...

antwoord op vraag 4 , De Nvidia Shield TV staat op vele lijstjes op plek 1

# VU+ duo2, gigablue 4k ue &  VU+ ultimo 4k met OpenPLi # VisioSat dish: 13E + 19.2E + 23.5E + 28.2E quadlnbs  & Triax dish : triple quad lnb # TVheadend voor IPTV , Apple TV 4k  en wat raspberry's  # Domotica via Domoticz # Plex # Synology DS918+ #

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nvidia Shield Pro

Ugoos ut3s

MINIX NEO U1

T95Z plus

 

Zelf gebruik ik een ugoos ut3s 4gb/32gb.

Dualboot linux op sd / android op de box.

Werkt geweldig alleen de Wifi vind ik tegen vallen.

Werk je met een lan kabel dan is het echt een fijne, probleemloze box.

 

Over iptv:

Stabiliteit, bedieningsgemak, zapsnelheid, kwaliteit sat ontvangst vind ik op alle punten beter.

 

Zelfs de npo app is slechter dan sat. (Even afgezien van de app zelf, die is na de update helemaal slecht.)

Netflix dat gaat nog wel maar sat blijft een beter beeld geven op een hd tv. (Vind ik)

(Op menig enigma2 of linux box lukt iptv ook.)

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nvidia Shield Pro

Ugoos ut3s

MINIX NEO U1

T95Z plus

 

Zelf gebruik ik een ugoos ut3s 4gb/32gb.

Dualboot linux op sd / android op de box.

Werkt geweldig alleen de Wifi vind ik tegen vallen.

Werk je met een lan kabel dan is het echt een fijne, probleemloze box.

 

Over iptv:

Stabiliteit, bedieningsgemak, zapsnelheid, kwaliteit sat ontvangst vind ik op alle punten beter.

 

Zelfs de npo app is slechter dan sat. (Even afgezien van de app zelf, die is na de update helemaal slecht.)

Netflix dat gaat nog wel maar sat blijft een beter beeld geven op een hd tv. (Vind ik)

(Op menig enigma2 of linux box lukt iptv ook.)

 

De npo app op de tv is kwa beeld veel minder. Daar heb je ook geen optie om kwaliteit te kiezen volgens mij.

Via de laptop is het beeld wel goed.

 

Wat jij aangeeft over Netflix ervaar ik helemaa niet. Super beeld en bepaalde nieuwe series worden ook in 4K aangeboden.

Ik heb de tv wel met lan kabeltje verbonden en mijn heb ook een goede snelle verbinding 150mbit bedraad en 5Ghz red die dat ook.

 

Iptv is kwa kwaliteit (lees die illegale abbo) echt minder. De streams worden flink gecomprimeerd (soms wel naar een resolutie van 160x120, meest gebruikte is 320x240) om zo min mogelijk blokken te krijgen. En Hoe meer mensen er via die stream kijken des te blokgevoekiger die gaat worden.

 

Ook de officiële iptvs hebben regelmatig last van blokkerig beeld omdat er niet voldoende download snelheid beschikbaar is.

 

Het allergrootste nadeel van iptv vind ik dat er een flinke delay (en dat is logisch) is. Dat merk je helemaal bij live sport evenementen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iptv is een ruim begrip :) Het kan vele manieren aangeboden worden en op vele manieren bekeken worden.

 

Zelf gebruik ik een eigen tvheadend "server" en daarmee heb ik mijn enigma2 receivers gekoppeld zo kan ik op alle devices en overal tv kijken. Ervaar daar ook geen delay of blokken, kan gewoon 4k kijken via 5Ghz wifi.

 

De kwaliteit van iptv die je ontvangt hangt af van je "aanbieder" .

# VU+ duo2, gigablue 4k ue &  VU+ ultimo 4k met OpenPLi # VisioSat dish: 13E + 19.2E + 23.5E + 28.2E quadlnbs  & Triax dish : triple quad lnb # TVheadend voor IPTV , Apple TV 4k  en wat raspberry's  # Domotica via Domoticz # Plex # Synology DS918+ #

Link naar reactie
Delen op andere sites

jullie kunnen natuurlijk ook heel waardeloze aansluitingen en snelheden hebben

IPTV is perfect en niet minder dan DVB-S2

 

overigens ik kijk wel eens Film per IP van WUAKI en heb nog nooit zo mooi storingsvrij beeld en geluid gehad

en dat is geen IPTV

 

IPTV is een gesloten systeem met je IP provider

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 3-7-2017 om 13:21 zei erwinnaar:

Aanpassen aan je nieuwe land. Succes. Moesten ze hier ook eens gaan doen.

 

Kennelijk heb jij geen enkele ervaring op dit gebied. Er zijn veel mensen die bijvoorbeeld voor hun werkzaamheden tijdelijk in een ander land moeten wonen. Voor diplomaten geldt zelfs dat ze nooit langer dan 4 jaar in een land mogen wonen. Bovendien zullen heel veel mensen zich op zijn best in de taal van het nieuwe land een beetje met handen en voeten kunnen redden maar zullen ze absoluut niet in staat zijn om ingewikkelde politieke of sociale kwesties in de media van zo'n land te volgen.

 

Jouw manier van denken houdt in dat iemand die voor zijn wel in pakweg 10 verschillende landen heeft gewoond al die 10 talen vloeiend moet spreken en daarbij ook nog alle interesse in zijn land van oorsprong (dus Nederland in dit geval) zou moeten verliezen ook al woont zijn familie er en zal hij na zijn pensionering daar gegarandeerd terug zal gaan wonen? Waarom vind je dat wat een verrijking is tevens een amputatie zou moeten inhouden? Je zult verdorie door je baas enkele jaren in China worden gestationeerd.... en dan zo perfect een Chinees moeten worden en spreken dat je alle interesse in je eigen vaderland verliest? Kom nou!

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zullen we ons beperken tot het onderwerp in dit draadje?

Welke IP box de beste is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei T90user:

 

Kennelijk heb jij geen enkele ervaring op dit gebied. Er zijn veel mensen die bijvoorbeeld voor hun werkzaamheden tijdelijk in een ander land moeten wonen. Voor diplomaten geldt zelfs dat ze nooit langer dan 4 jaar in een land mogen wonen. Bovendien zullen heel veel mensen zich op zijn best in de taal van het nieuwe land een beetje met handen en voeten kunnen redden maar zullen ze absoluut niet in staat zijn om ingewikkelde politieke of sociale kwesties in de media van zo'n land te volgen.

 

Jouw manier van denken houdt in dat iemand die voor zijn wel in pakweg 10 verschillende landen heeft gewoond al die 10 talen vloeiend moet spreken en daarbij ook nog alle interesse in zijn land van oorsprong (dus Nederland in dit geval) zou moeten verliezen ook al woont zijn familie er en zal hij na zijn pensionering daar gegarandeerd terug zal gaan wonen? Waarom vind je dat wat een verrijking is tevens een amputatie zou moeten inhouden? Je zult verdorie door je baas enkele jaren in China worden gestationeerd.... en dan zo perfect een Chinees moeten worden en spreken dat je alle interesse in je eigen vaderland verliest? Kom nou!

Allemaal uitzonderingen die jij weergeeft, zo kan ik ook wel alles weerleggen natuurlijk. In de jaren 50 en daarna was er een enorme emigratie naar Canada, Australië enzovoort. Je verlaat je land en voegt je aan de nieuwe gebruiken van het land, alleen al om jezelf beter te redden maar ook acceptatie. Nu is dat al lang niet meer. Ik vind daar wat van dus ook van deze topicstarter. Niet als persoon, misschien prima kerel maar wel van het idee in zijn algemeenheid. Ben zelf een jaar in Australie en Nieuw Zeeland geweest. Heerlijk om daar me Engels te verbeteren en te leren en totaal geen enkele behoefte aan NL radio of tv. Ging met de flow daar mee. Dus ervaring zeker op dat gebied. Sta er anders in.

 

Ik ga puur op topicstarter in die niet de moeite neemt voor een schotel en het te duur vind en geen gedoe met trios en duos (ik neem aan lnb verhaal...) wil. Daarom zeg ik maar: pas je dan maar aan als je niet via een normale en legale manier wil genieten van Nederlandsche zenders want via een IPTV box is het onmogelijk om dat te gaan kijken. De schotel is ook hier weer superieur te noemen.

 

De beste IPTV box bestaat denk ik niet, die dingen worden voortdurend weer vernieuwd en aangepast op zowel hardware als software gebied. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo is dat maar net,,,

beste erwinnaar

 

en als je een beetje van de eigenlijke techniek achter een "IPTV- Box" weet en dus vooral de software dan neem je een flitsende pC waar je een Hometheather zoals bijvoorbeeld Kodi op installeert https://www.sat4all.com/forums/uploads/monthly_11_2016/post-30989-0-01826600-1478614316.jpg

 

en die is er al vanaf 750 euro

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei erwinnaar:

Allemaal uitzonderingen die jij weergeeft, zo kan ik ook wel alles weerleggen natuurlijk. In de jaren 50 en daarna was er een enorme emigratie naar Canada, Australië enzovoort. Je verlaat je land en voegt je aan de nieuwe gebruiken van het land, alleen al om jezelf beter te redden maar ook acceptatie. Nu is dat al lang niet meer. Ik vind daar wat van dus ook van deze topicstarter. Niet als persoon, misschien prima kerel maar wel van het idee in zijn algemeenheid. Ben zelf een jaar in Australie en Nieuw Zeeland geweest. Heerlijk om daar me Engels te verbeteren en te leren en totaal geen enkele behoefte aan NL radio of tv. Ging met de flow daar mee. Dus ervaring zeker op dat gebied. Sta er anders in.

 

Ik ga puur op topicstarter in die niet de moeite neemt voor een schotel en het te duur vind en geen gedoe met trios en duos (ik neem aan lnb verhaal...) wil. Daarom zeg ik maar: pas je dan maar aan als je niet via een normale en legale manier wil genieten van Nederlandsche zenders want via een IPTV box is het onmogelijk om dat te gaan kijken. De schotel is ook hier weer superieur te noemen.

 

De beste IPTV box bestaat denk ik niet, die dingen worden voortdurend weer vernieuwd en aangepast op zowel hardware als software gebied. 

 

 

Ok, dank je voor je reactie. Zelf spreek ik vijf talen waarvan drie op wat je "moedertaal niveau" kunt noemen. In het Nederlands, Duits en Engels versta ik elk woord van wat er gezegd wordt en kan ik elke discussie ongeacht het niveau volgen. IN principe kan ik in landen waar die talen gebezigd worden zonder Nederlands. Maar ik spreek ook Frans en Roemeens, en daarvan moet ik eerlijk zeggen dat ik het vlot kan spreken met de gewone man op de straat maar niet goed genoeg spreek om een ingewikkelde discussie op radio of TV te kunnen volgen. Ik weet dan vaak wel waar ze over spreken maar niet exact welk standpunt ze innemen. Een heel goed voorbeeld was 9/11, ik bevond me in een piepklein dorpje in de Roemeense bergen waar ik een schoolkamp leidde toen ik via de enig ontvangbare (Roemeense) radiozender meende te horen zeggen "dat Amerika was aangevallen". Ik had toevallig in dat jaar van onze zwakbegaafde tehuisleerlingen de Roemeense taal geleerd (uiteraard een heel simpel Roemeens) en bedacht me op dat moment dat ik toch wel heel veel slechter Roemeens sprak dan ik van mezelf dacht, want Amerika aanvallen dat leek me iets onmogelijks. Ik moest het wel verkeerd gehoord hebben!

 

Totdat ik een uurtje later de Deutsche Welle op kortegolf aanzette en inderdaad het hele zwaar emotionele verhaal te horen kreeg. Ik zou het tegenwoordig wel wat beter via de Roemeense media verstaan dan toen, maar nog steeds wil je bij dat soort gebeurtenissen het naadje van de kous weten en daarbij volstaat een buitenlandse taal alleen als je hem echt op (haast) moedertaal niveau kunt spreken en begrijpen. En dat is lang niet voor iedereen haalbaar, daarom vind ik juist wel dat we zeker binnen Europa met een gewone portable of op een gewone autoradio in staat moeten blijven om het een en ander uit tenminste de ons omringende landen te blijven ontvangen. En ja, ik heb in de VS veel Europeanen meegemaakt in de tijd dat ik bij mensen thuis kwam om er hun huis op te meten voor het leggen van vaste vloerbedekking die ze besteld hadden en kwam niet één persoon of echtpaar tegen die niet een sterke band voelde met het land dat ze in sommige gevallen al een halve eeuw eerder hadden achtergelaten. Je aanpassen aan het land waar je woont is uitstekend maar mensen willen dwingen hun oorsprong te vergeten is dwaas. Dat kun je niet en dat wil je niet. Je geschiedenis is deel van jezelf.

aangepast door T90user
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...