Ga naar inhoud


Glitches op Astra 3, tp 11.856


josedelamarina

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wanneer je daarmee binnen de 950 en 2100 MHz blijft zou dat ook een oplossing kunnen zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En als je een LNB definieert met maar één LOF, 9750 (ipv de 9750/10600 van een universele LNB), stopt iedere ontvanger dan bij de 9750+2100 = 11850?

Dat is net 6 minder dan 11856. :( 

Ik heb dat nooit geprobeerd, maar misschien zijn er ontvangers die hoger gaan dan RF=2100?

 

Anders moet je nog op zoek naar een LNB met een verschoven LOF. Dat wil je normaliter juist niet hebben..... :(

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is natuurlijk een waardeloos idee, wat dacht je de slechte kabel vervangen door een betere?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij alle berichten goed gelezen?  Het gaat hier over  vermoedelijk storing, misschien instraling op de kabel.  Dan ga je niet je LNB slopen maar dan vervang je netjes de coax voor een betere versie.  Als dat niet helpt dan is er mogelijk sprake van storing door een straalverbinding en dan lost een nieuwe kabel of de LOF van de LNB verzetten het ook niet op. Dan kun je alleen nog je schotel verzetten.

 

In alle gevallen..de LNB local oscillator frequentie verzetten is niet de oplossing en zonder meet apparatuur ook niet aan te raden. Tevens los je het probleem er niet mee op want dan stoort er weer iets anders.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Codex

Ik vraag me af of jij dit draadje wel gelezen hebt.
Ik schrijf het volgende in bericht 10: "Tja, het is zo klaar als een klontje. Het heeft met instraling te maken."
In bericht 17 geef ik aan dat de gebruikte coaxkabel niet aan de 4G-normen voldoet.
En hoezo weet je zonder meetapparatuur niet hoeveel je de oscillatorfrequentie hebt verzet? Je kunt bij een nieuwe scan toch zien hoeveel de transponderfrequentie veranderd is?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...