Ga naar inhoud


Probleem met bediening Netflix op Samsung Smart TV


Aanbevolen berichten

Dit is eigenlijk zo'n vaag probleem dat ik dit nauwelijks goed kan omschrijven maar toch maar een poging ondernemen.

Hetzelfde probleem heb ik enige tijd eerder ook al ondervonden en toen heeft alleen een reset (terugzetten fabrieksinstellingen).

De Samsung Smart TV UE55KS8000 beschikt over de meest recente software en functioneert verder op alle fronten uitstekend.

Op een andere Samsung TV in huis functioneert Netflix via hetzelfde netwerk uitstekend.

 

Het probleem.

Als ik via de Smart functie van de TV Netflix opstart kan ik de laatst (gisterenavond) bekeken serie selecteren en naar kijken.

Ik kan echter met de originele (vereenvoudigde) afstandsbediening van de TV niets bedienen, dus de weergave niet stoppen, voor- of achteruitspoelen.

Ook de 2e originele uitgebreide afstandsbediening levert geen beter resultaat op dus het ligt niet aan de afstandsbediening.

Ook kan ik niet in de zoekfunctie van Netflix komen of het Menu om b.v. Netflix af te sluiten, tussen de profielen switchen of een profiel kiezen en de Return toets functioneert ook niet.

Ik kan tijdens het afspelen van een Netflix serie wel de Mute in- of uitschakelen en de Smart functie weer verlaten maar dan heb ik het wel gehad.

 

Ik kan Netflix alleen weer verlaten door op de Home (Smart) toets van de afstandsbediening te drukken dus het lijkt erop dat de volledige aan Netflix gerelateerde bediening via de afstandsbediening geblokkeerd is.

Als ik het met mijn bescheiden kennis mag beoordelen ligt dit aan de in de TV ingebakken Netflix software maar misschien heb ik het helemaal mis.

Nu kan ik de TV wel weer resetten maar dan moet ik eerst weer e.e.a. instellen om alles weer aan de praat te krijgen,

 

Herkent iemand dit probleem?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, zolang ik binnen Netflix niets kan bedienen kan ik Netflix ook niet verwijderen, als dat al zo maar kan.

Het is volgens mij een app die binnen de Samsung software is geïntegreerd.

 

Ik heb vanmorgen de Smart Hub Software weer eens via het Samsung Menu ge-reset en dan functioneert alles wel weer.

Nu zou ik natuurlijk wel de oorzaak willen weten.

Het resetten is uiteraard geen ramp maar ik moet dan weer een aantal instellingen opnieuw ingeven waaronder o.a. opnieuw in Netflix aanmelden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, eerlijk gezegd ben ik het nog niet tegengekomen hoekig Netflix via het. Samsung Menukan verwijderen.

Maar, ik heb toch wel de indruk dat de Netflix software een integraal onderdeel uitmaakt van de Samsung TV software en ik vraag mij dan ook af, krijg ik na een eventuele verwijdering dan niet weer dezelfde Netflix software binnen.

De Samsung software is recent ge-updated maar dat zal de oorzaak niet zijn want het probleem is al daarvoor eens opgetreden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij staat op het scherm waar je de apps kunt kiezen een van Viera zelve met deze kun je de apps op het scherm herverdelen maar ook weghalen en nadien ook weer terug installeren...

 

misschien is het inderdaad iets met de firmware maar dat zou in het samsung usersforum moeten staan.

 

en effe testen met appletv

aangepast door Tonskidutch

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog maar eens goed gezocht en gevonden.

Als ik in de Smart Hub op de tegel Netflix klik zie ik een klein pijltje naar beneden (nog niet eerder opgevallen) en daar krijg ik inderdaad de keuze Veplaatsen en Wissen.

Nu alleen de vraag, kan ik Netflix na het verwijderen gemakkelijk weer terugvinden en installeren?

 

Ik heb heb overigens ook de Samsung klantenservice hiervoor via FaceBook Messenger geconsulteerd, mij benieuwen wat zij adviseren.

Meestal niet veel soeps.

 

N.B.

Ik heb trouwens de indruk dat ik alleen de tegel uit de selectie verwijder en niet de Netflix software maar misschien heb ik het mis.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik zo net Netflix weer opstartte hing die alweer, dus niets verder mee te beginnen.

Zo net de tegel verwijderd maar meer wordt er ook niet verwijderd.

Als ik dan in de Smart Hub Mijn Apps opvraag staat Netflix er nog gewoon tussen en als ik daarop klik heb ik onmiddellijk de gcrashte Netflix terug, zie bijlage.

In de eerste foto zie je de Netflix tegel staan waar die normaal hoort.

In de tweede foto heb ik de Netflix tegel verwijderd maar zoals je ziet staat daar Netflix nog gewoon tussen.

Als ik dan via Opties probeer om Netflix te verwijderen krijg ik de melding dat de basisset niet verwijderd kan worden, zie derde foto.

Dus hoe te verwijderen ben ik nog niet achter.

post-37183-0-61753700-1488714891_thumb.jpg

post-37183-0-66103500-1488714904_thumb.jpg

post-37183-0-46067900-1488714926_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Samsung klantenservice heeft een telefonisch consult met een Samsung techneut geregeld welk vanmorgen de TV onder handen heeft genomen.

Hij heeft de Netflix software vervangen want hij kan dit wel want deze software staat immers op de server van Samsung en niet op mijn TV.

Op mijn TV staat immers alleen een snelkoppeling naar de Netflix software.

Ook constateerde hij dat het bij mijn TV om een Duits model gaat en ook dat zou wellicht het probleem kunnen veroorzaken.

Of zijn gedane inspanningen een goed resultaat gaan opleveren zal moeten blijken maar tot nu toe functioneerde Netflix prima.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen de storing nog herhaaldelijk opgetreden.

Gisteren (zaterdag) heeft de Samsung technicus opnieuw op afstand werkzaamheden uitgevoerd waaronder een volledig fabrieksreset maar ook dat heeft weinig geholpen want ook gisterenavond wederom het Netflix probleem terug.

Ik kan het probleem nu gelukkig tijdelijk oplossen door de aan-/uit knop onder de TV langdurig in te drukken totdat het SUHD/Samsung logo verschijnt.

Netflix functioneert dan gelijk weer zonder instellingen opnieuw in te voeren.

Nu maar wachten op een update.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de Samsung technicus schijnt dit probleem alleen bij een aantal specifieke types Smart TV's voor te komen waaronder het type van ons.

Gelukkig dat er meer probleemgevallen zijn want anders ben je echt de pineut.

Binnenkort zal er dan vast wel weer een update verschijnen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...