Ga naar inhoud


Help welke ip converter?


Sanyu

Aanbevolen berichten

Een goedemorgen aan allen,

 

Wie kan mij helpen met het volgende.

Vanmorgen CD aan de telefoon gehad daar ik in het buitenland woon en een nieuwe decoder krijg waarmee ik interactive tv kan kijken. Echter als je in het buitenland woont kan je de interactie niet gebruiken. Nu werd mij verteld dat ik een ip converter moet kopen om het te omzeilen.

Wie o wie kan mij helpen om er een aan te raden. Dus welk merk en waar kan ik deze kopen? Ik heb er geen kaas van gegeten.

Bij voorbaat hartelijk dank en een fijne dag toegewenst.

Sanyu

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, ik heb inmiddels op de website gekeken https://www.sat4all.com/forums/topic/357546-welke-vpn-aanbieder-is-het-beste/?p=2429293

 

Nu begrijp ik er helemaal niets meer van. Een vpn?? O mijn hemel, ik ben echt een dombue op dit gebied. Eigenlijk zou ik willen weten wat nu een ip converter is en dat ga ik maar eens googlen. Heeft u misschien een simpel antwoord op mijn vraag?

Canaldigitaal heeft enkel gevraagd of ik internet heb en zo ja, dan een ip converter kopen???

 

Help.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De klantendienst heeft zich onduidelijk uitgedrukt.

 

In het buitenland kan je met een Canaldigitaal ontvanger vrijwel alle zenders kijken zonder internet aansluiting, een geldig abonnement volstaat.

Er zijn echter een klein aantal zenders welke niet via satelliet te ontvangen zijn. je satelliet ontvanger schakelt dan naar de internet aansluiting en laat het programma zien via de bekabelde weg.

 

Wil je die zenders toch ontvangen, zal je de satelliet ontvanger moeten aansluiten op het internet.

Deze service is alleen beschikbaar voor het Nederlandse grondgebied.

Er is echter een manier, om Canaldigitaal te laten geloven dat jouw ontvanger niet in Frankrijk, maar in Nederland staat, door een VPN internet verbinding te gebruiken.

Dat is geen kastje wat je in de winkel kunt kopen, maar een extra internet abonnement, waarbij jouw Franse IP adres in Nederland wordt veranderd in een Nederlands IP adres.

Deze service kan je boeken bij meerdere aanbieders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ceesv,

Wederom dank voor uw antwoord. Het is zo dat het mij uitsluitend gaat om interacties dus b.v. hier in Duitsland waar ik woon kijk ik Nederlandse tv. Ik heb een HD familiepakket dus genoeg zenders, maar veronderstel dat ik een uitzending terug wil kijken of stop wil zetten dan zou dat enkel kunnen als ik in Nederland woon. Nu zei CD dat ik een ip converter kastje kan kopen zelfs bij de *** om dit toch te kunnen doen. Ik begrijp dat ik geen films van b.v. Netflix of videoland kan bekijken maar enkel bovenstaande zou kunnen doen. Het gaat mij enkel om eventueel uitzending terug te kijken.
Hopelijk heeft u het over hetzelfde als ik. In krijg de nieuwe decoder waarmee dit wat ik wil te doen is.
Mocht ik u verkeerd begrijpen wilt u mij dat dan niet kwalijk nemen daar nogmaals mijn kennis op dit gebied hopeloos is.
Ik ben benieuwd naar uw antwoord.
Hartelijk dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals wat CanalDigitaal heeft verteld klopt niet, er bestaat niet zoiets als een IP converter die je IP ineens omzet naar een Nederlands IP. En je kunt het op zeker niet kopen bij de ***

 

Je hebt zoals al verteld een VPN nodig online om je IP om te kunnen zetten naar een Nederlandse.

 

Tik maar is in bij Google Nederlands IP adres in buitenland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de antwoorden niet wat kort door de bocht, en zo niet dan wil ik ook graag bijleren?

Ikzelf heb een vpn, maar die werkt op mijn PC, iPad of smartphone. Maar die verandert niets op router niveau. Alles wat hierbuiten staat zoals een CD ontvanger zit dan niet achter een vpn. Ik heb wel eens gelezen dat een vpn op een router mogelijk is, maar dat geldt dan voor specifieke routers aangewezen door de vpn provider. Maar als er mogelijkheden zijn om een CD ontvanger of, in mijn geval, een Pi met Kodi achter een vpn te krijgen hoor ik dat graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste heren,

 

Nou, ik heb weer bij CD aan de telefoon gehangen en wat blijkt....Het kan helemaal niet! Dus heb ik alles geannuleerd. Een hele slechte voorlichting door CD gegeven hoor!

 

Ik hoop dat het voor veel mensen die dit lezen ook duidelijk is. Wel excuses gekregen van CD maar het was blij maken met een dode mus.

 

Nogmaals is mijn dank groot aan allen die getracht hebben mij te helpen.

 

Ik wens allen een fijne dag en geef de hartelijke groeten,

 

Sanyu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk kan het wel maar officieel werkt het interactieve deel alleen in Nederland omdat je een Nederlands IP adres nodig hebt omdat ze zo nodig aan geo-restrictie willen doen.  Omdat te omzeilen kun je een VPN verbinding met een vpn router nemen (in hun ogen de ip omzetter) om via een omweggetje aan een Nederlands IP adres te komen.  Je hangt hun box dan achter de VPN router.

 

Maar de betere vraag is waarom zou je dit doen?  Zo bijzonder is hun interactieve aanbod niet. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is wel bijzonder dat uitgerekend de helpdesk van Canaldigitaal je tips geeft om de Canaldigitaal geo blocking te omzeilen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...