Ga naar inhoud


Van W7 naar W10 kan dat nog?


Con
Ga naar oplossing Opgelost door Pionewbie,

Aanbevolen berichten

Mijn Engels is zéér ondermaats. Ik denk dan ook te kunnen

zeggen dat mijn gezondheid beter is dan mijn Engels...  :grin:

 

Het probleem is dat computer-kauderwelsch niet zo heel veel met Engens te maken heeft. Het Engelse woord "assistive" is op zich al een tamelijk krom begrip. Letterlijk vertaald betekent het zoiets als "helperig" of "behulpzaamachtig". Komt van "to assist" ofte wel helpen. Evenmin als die twee Nederlandse woorden correct Nederlands zijn  is dat Engelse woord het ook niet. En de link met gehandicapt zijn is een puur denkbeeldige. Ik kan me voostellen dat je dat woord ook prima zou kunnen gebruiken voor iemand die de Engelse taal niet beheerst. Hoewel ik me daarbij wel afvraag waarom je met het Engels zou moeten vechten, Windows komt immers in versies voor vrijwel elke landstaal ter wereld?

 

Last but not least: ik heb me door alle "laatste kans" nonsense laten beïnvloeden en van mijn 8.1 een 10 gemaakt. In alle informatie daarna las ik dat je maar voor een heel beperkte tijd dat kon terugdraaien. Dus ongeveer een vol jaar met Windows 10 gewerkt totdat ik uiteindelijk vorige week mijn PC na een uitstapje Linux opnieuw moest installeren. Omdat ik 8.1 veel prettiger werken vond heb ik de gok toch maar gewaagd en mijn originele gelicenceerde Windows 8.1 maar eens geïnstalleerd. Systeem vroeg naderhand om mijn licentienummer, heb ik ingetypt, en geen centje pijn, werd direct herkend als mijn licentie dus ik werk weer netjes met mijn volstrekt legale Windows 8.1 versie. Ik mis Windows 10 voor geen millimeter!  In tegendeel.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Grappig.  Je bent werkelijk de eerste die ik tegenkom die liever met Windows 8.x dan met Windows 10 werkt. Ik ken wel mensen die het toch moeilijk vinden om Windows 7 te verlaten (of eigenlijk liever terug zouden willen), maar dat is dan puur omdat 'het beeld, het gebruik' anders is. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, maar er is wellicht een reden voor. Ik heb geen smartphone, i-phone, i-pad of ander spul. En ik weet niet of het relevant is, maar ik twitter niet, facebook niet, en gebruik ook geen andere vormen van asociale media. Het enige waar mijn PC binnenshuis mee communiceert is een satelliet ontvanger en een internet radio toestel. Dus Windows 10 is alleen maar lastiger omdat er geen enkele functie is die mij iets extra's biedt terwijl de menu's er wel vol mee staan.

 

Misschien moet ik hierbij wel opmerken dat ik Classic Shell gebruik bij Windows 8.1 net zoals ik dat al snel inzette bij Windows 10. Niet omdat ik met dat geschuif en geblok niet overweg zou kunnen maar omdat het me onnodig veel extra werk kostte. Als computergebruiker met eenvoudige wensen heb je niets aan die hele rambam van Windows 10.

 

Ik zeg dat om duidelijk te maken dat het heel persoonlijk is. Als ik wel tussen PC en i-phone of op andere manieren mobiel wilde communiceren dan had ik misschien wel een heel andere mening gehad. Voor mij was XP al 100% voldoende, alles wat erna kwam feitelijk overkill hoewel ik wel eerlijk toegeef dat ik 8.1 fijner vind werken dan XP maar ook fijner dan 10.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met classic shell kun je onder Windows 10 kiezen als je op de Windows button klikt krijg je classic shell maar als je op de linker shift toets drukt en dan op de Windows button krijg je Windows 10 eigen menu te zien, en zo verschilt de combinatie ook onder de rechter muis toets.

 

Ik zou niets anders meer willen dan classic shell onder Windows 10, het gemak dient de mens.

 

Windows 8.1 vind ik echt 3x niets, dat is gewoon een Vista numero dos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nadeel van w10 is dat veel usb hardware niet meer werkt, waaronder dvb-t2 stick, mijn videograbber en nog van die zaken. Het syncroniseren met itunes verliep ook niet van een leien dakje. Ik hou een laptop op w7 voor die zaken, maar is vandaag gecrascht.

Ik gebruik 2 laptops onder w10 met classics schell, en ik vindt het leuk.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nadeel van w10 is dat veel usb hardware niet meer werkt, waaronder dvb-t2 stick, mijn videograbber en nog van die zaken. Het syncroniseren met itunes verliep ook niet van een leien dakje. Ik hou een laptop op w7 voor die zaken, maar is vandaag gecrascht.

Ik gebruik 2 laptops onder w10 met classics schell, en ik vindt het leuk.

 

Daar gaan we weer, dat is geen nadeel van Windows 10 maar ligt aan de fabrikant van het apparaat die er geen brood in zien om voor een verouderd apparaat een nieuwe driver te (laten) maken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige nadeel aan W10 is dat de installatie dir ondertussen wel begint aan te dikken.

Hier loopt die richting 70GB (van de 160GB). Lijkt me wel wat teveel, maar vind niet direct wat ik nog zou kunnen cleanen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

70 Gbyte? Hoe doe je dat? Ik heb nog geen 30 Gbyte in mijn windows folder van mijn desktop pc staan. Toch gewoon office geinstalleerd en nog wat andere programma's, maar meer dan 30 Gbyte is mijn windows folder niet. Mijn asus mini laptop heeft maar 32 gig storage, en daar staat een 32 bits versie windows 10 op en daar heb ik nog iets van 18 Gbyte vrij.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leek mij ook beetje erg veel, denk eens aan "onderhoud" en kijk wat er aan windows vreemde zaken aanwezig zijn.

 

Deze draait vanaf de eerste installatie, gaat 'smorgens vroeg aan, dan in slaapstand en 'savonds laat pas uit, wordt tussendoor dus ook nog gebruikt.

post-51681-0-47770600-1489518169.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn tablet is dat ook een probleem. Schijf 32GB, 27,8 over,

en nog maar 7 GB beschikbaar. Je kunt niet eens een

virusscanner meer installeren... en moet constant cleanen.

Het begint een kind met een waterhoofd te worden. 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om windows na te kijken zonder al te veel moeite kan je ook even met spacesniffer gaan kijken dat kan je "gratis" HIER vinden.

De eigen schijfopruiming van windows kan je natuurlijk ook gebruiken.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige nadeel aan W10 is dat de installatie dir ondertussen wel begint aan te dikken.

Hier loopt die richting 70GB (van de 160GB). Lijkt me wel wat teveel, maar vind niet direct wat ik nog zou kunnen cleanen.

Gebruik je Onedrive? Deze zit ook in je Windows systeem en daardoor kan Windows ook gaan groeien. Onedrive map staat in C:\Users\gebruikersnaam .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het komt, geen idee... Gewoon vanzelf.
Maar dankzij de spacesniffer zie ik nu dat de 'Installer' dir al 45.2GB is...

 

Bedankt voor de tip voor die tool; ik weet weer wat te doen komende weekend.

post-54172-0-87496800-1489595531_thumb.png

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...