Ga naar inhoud


Van W7 naar W10 kan dat nog?


Con
Ga naar oplossing Opgelost door Pionewbie,

Aanbevolen berichten

Is het nog steeds mogelijk, waarschijnlijk niet officieel,

maar wel legaal uiteraard, van W7 naar W10 te gaan?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@pionewbie bedankt

@wiz ook jij... :)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gebruik maakt van assistive technology dan kan je nog steeds gratis upgraden.

 

zie https://www.microsoft.com/en-us/accessibility/windows10upgrade

 

Hmmz, pionewbie was net eerder :)

 

Wat betekent "assisitve"? Deze heb ik niet in mijn vocabulair... :)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe je in je Engels zit

 

https://www.microsoft.com/enable/at/types.aspx

 

Komt erop neer dat Microsoft de gratis update nog toestaat voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking :-)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe je in je Engels zit

 

https://www.microsoft.com/enable/at/types.aspx

 

Komt erop neer dat Microsoft de gratis update nog toestaat voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking :-)

 

Mijn Engels is zéér ondermaats. Ik denk dan ook te kunnen

zeggen dat mijn gezondheid beter is dan mijn Engels...  :grin:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je morele bezwaren hebt kunnen we natuurlijk altijd een been ofzo afhakken om het legaal te maken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik weet niet hoe je in je Engels zit

 

https://www.microsoft.com/enable/at/types.aspx

 

Komt erop neer dat Microsoft de gratis update nog toestaat voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking :-)

Zou de wens om te updaten naar Windows 10 niet een van deze voorwaarden vervullen? :cool:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reacties doen mij denken aan lang geleden alhier, heerlijk. :grin:  :grin:  :grin:  :grin:

 

Even de achtergrond van mijn vraag.

 

Een kennis doet aan opvang katten die diabetisch zijn (dus als ik één van

die katten opgeef als licentiehouder voldoe ik aan de voorwaarden :sick: ).

 

Haar desktop is letterlijk in rook opgegaan nadat een een kat er overheen

had gepi... daar stond W8 op.

 

Nu kan zij van een vriendin een W7 machientje krijgen (ik zou proberen de

oude HD's over te zetten indien er nog leven in zit vanwege de gegevens

uiteraard). En dan maar hopen dat ik niet in een IDE-tijdperk terecht kom.

 

Maar wellicht vindt ze het helemaal niet erg om terug te vallen naar W7.

Anderzijds, de ondersteuning van W7 loopt uiteraard eerder af dan W10.

 

En laten we eerlijk zijn, een "normale" gebruik(st)er staat anders tegen

W7 versus W10 dan dat wij hier staan denk ik.

 

Dus voorbereidend op de overstap leek het mij zinvol even mijn licht op

te steken, het moet immers een lowcost (lees noncost (lees nog een keer Concost)) actie worden natuurlijk.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het hangt er maar vanaf wat voor een versie w7 het is. Als het een OEM licentie is heb je grote kans dat het ding niet meer wil activeren omdat de hardware afwijkt van de machine waarop hij geinstalleerd is geweest.

 

Die windows 7 machine updaten naar 10 dat zou dan wel moeten kunnen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er maar vanaf wat voor een versie w7 het is. Als het een OEM licentie is heb je grote kans dat het ding niet meer wil activeren omdat de hardware afwijkt van de machine waarop hij geinstalleerd is geweest.

 

Die windows 7 machine updaten naar 10 dat zou dan wel moeten kunnen.

 

Dat zal wel meevallen, de HD's zet ik alleen over als opslag in de W7 machine.

Ik mag aannemen dat W7 dat "niet ziet". Maaaaaaar, ik ben gewaarschuwd :).

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 weken geleden een laptop wan w7 naar 10 gezet.

De dvd van w10, setup uitgevoerd en dan op zekere moment upgrade aangevinkt, en een klein uurtje later stond w10 erop en geactiveerd.

Was wel w7 ultimate.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...