Ga naar inhoud


Astra 3B ontvangst slecht


Dreamer800hd

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Maar de transponderlijst van de ontvanger klopt nu wel, daarom worden nu de transponders ingelezen met de juiste parameters.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de diseq-instellingen hebt ingesteld, en je schakelt in het menu van de ene naar de andere satelliet, dan geeft de signaalbalk aan hoe sterk dat je die satelliet ontvangt. Deze weergave verkrijgt hij van een bepaalde transponder die hier voor-ingesteld staat.
Je kunt dan bijv. te zien krijgen dat je voor de Hotbird 70% signaalsterkte krijgt, voor de Astra 19,2 90%, voor de Astra 23,5 80% en voor de Astra 28,2 79%.
Meestal kun je hier ook zien welke transponder deze signaalsterkte geeft.
Als er echter een transponder staat ingesteld die niet bestaat, dan zal hij 0% aangeven. Dat wil echter niet zeggen dat er van die lnb helemaal geen signaal komt.
Als je de zenderlijst van CanalDigitaal hebt ingeladen met de juiste actuele transpondergegevens, dan kunnen die toch gewoon weergegeven worden als de diseqc-instellingen maar goed staan. Dat zal dan ook blijken als je zenders kiest van de zenderlijst die van die satelliet zijn.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb het meteen uitgeprobeerd en het functioneert. Meer als 180 tv zenders worden geladen. Maar de de zenders over 12343 geven nu geen beeld meer. Wat wel een beetje raar is dat de Diseqc uitgeschakeld is, maar als ik de diseqc op "2 of 4" zet zoals op de foto boven, verdwijnt de groene balk voor de ontvangst.

Als ik nu toch voor de Astra 3 een nieuwe LNB zou willen aanschaffen, welke zouden julie mij dan aan kunnen bevelen?

Wat ook voorkomt is dat de mixer boven een bepaalde frequentie het niet meer doe, LNB is niet defect maar ook niet goed, ik heb e zo 3 gehad in de laatste 2.5 jaar.

 

Ik gebruik uitsluitend inverto voor mijn installaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...