Ga naar inhoud


Wat voor een antenne is dit , S-band , 2,4Ghz ? ?


cookie monster

Aanbevolen berichten

Er is een verschil tussen buigen en verbuigen.
Bij buigen komt het weer terug in zijn oorspronkelijke vorm. Bij verbuigen is het materiaal over de vloeigrens gekomen en komt niet meer terug in zijn oorspronkelijke vorm. Voor dit laatste ben ik niet bang bij Fracarro.
 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


OK, dan ga jij voor deze 6 elements Katrein band III antenne, de AV 09 Multika 90. Die geeft een versterking van 6-9dB. De 6 elements Fracarro geeft 8-13dB. Wel een verschil.
En kijk eens hoe degelijk de elementen van Fracarro op de draagarm zijn bevestigd.
 

Wil je veel vogels op je antenne, dan moet je een grotere antenne nemen.

post-60869-0-41783400-1489255347.jpg

post-60869-0-87208500-1489255368_thumb.jpg

post-60869-0-49464400-1489255438_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Katrein meet met Duitse dB.'s, Fracarro zijn Italiaanse dB's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Katrein meet met Duitse dB.'s, Fracarro zijn Italiaanse dB's.

 

 

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, Cees. Ik kreeg ooit antennes ter beoordeling van een bekende Spaanse fabrikant die toen net op onze markt kwam toegestuurd. Heel mooie grafieken en winstcijfers bovengemiddeld. Alleen konden ze in praktijk niet op tegen mijn Hirschmann antennes die net zoveel elementen hadden en een op papier lager aangegeven winstcijfer.

 

Kwam nog bij dat na enige tijd bleek dat de elementen die uit ronde holle aluminium staafjes bestonden onvoldoende versterkt waren bij de houders waardoor na enige tijd breuken gingen ontstaan waar de schroeven erdoorheen gingen. Ik ben door ervaring toch meer gecharmeerd van Duitse degelijkheid, hoewel ik met nadruk stel dat ik van Fracarro.niets kan en mag zeggen omdat ik er nooit mee te maken heb gehad. Als zij minder met de Latijnse slag werken dan ligt de zaak uiteraard heel anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mast die doorloopt tussen de directoren moet toch een negatieve invloed hebben op de versterking?

Het zal denk ik altijd invloed hebben, maar in dit geval staat de mast loodrecht op de polarisatie. Dan is de invloed minder.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enig idee aangaande de duurzaamheid van een dikwandige pvc-buis van 40mm in weer en wind?

Voor een verticale ADS-B staafantenne (1090MHz) van 60cm lang met een diameter van amper 2cm zag ik het nut niet in om hiervoor een alu of rvs buis te gebruiken, het wiebelt wat meer maar voor een paar Euro heb je een 'mast' van 4m die snel kan worden ingekort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mast heeft geen invloed op de werking van de antenne.

Dat komt omdat er in het midden van de directoren en dipool geen spanning staat. (De stroomsterkte is daar maximaal). Aan de uiteinden bevinden zich de stroombuiken bij resonantie en daar zou het wel degelijk invloed hebben.

 

Wil je met de antenne vertikaal gepolariseerde signalen ontvangen dan moet ie via een L maststuk op de hoofdmast gemonteerd worden met een ruime afstand van de hoofddrager.

 

De PVC buis oplossing is klungelwerk en niet nodig.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik naar de bovenste mastklem kijk dan zie ik toch flink wat metaal op punten ver voorbij de nuldoorgang van de sinus

 

Daar heb je gelijk in. Hoe hoger de frequentie, hoe groter dit verlies. Daarom is de oplossing van de lange Kathrein UHF Yagi antennes veel eleganter met een U-vormige drager onder de antenne.

 

Je moet het negatieve effect van de mast echter niet overbeoordelen.

 

Bij VHF antennes voor horizontale polarisatie speelt dit geen rol.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betwijfel of een stalen mast van 50mm helemaal geen invloed heeft op de ontvangst.
Bij antennes voor band I, II en III niet. Het gaat hier om een band IV-V waarvan de golflengte veel kleiner is.
Natuurlijk staat de buis haaks op de golven maar kijk toch maar eens naar alle antennemerken. Daar is de mastbevestiging bij UHF-antennes altijd achter de reflector. Alleen bij hele lange antennes waar de ondersteuning wel in het midden moét zijn, wordt een extra draagbuis gebruikt die slechts uit dunne buis van 20mm bestaat met opstaande delen. Dan is de invloed weer te verwaarlozen. Zie de bijlage van antennes met een 4-voudige ondersteuning van de draagarm.

Als ik het over een pvc-buis heb, dan natuurlijk wel een van 50x44mm die je over de stalen buis plaatst waarbij die dan slechts 35cm boven de stalen buis hoeft uit te steken. En als een PVC-buis van 63mm in de klem past, dan deze grotere maat.
 

post-60869-0-65979400-1489306031.gif

post-60869-0-15401900-1489306054.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...