Ga naar inhoud


Geen beeld bij aantal zenders Regio 5555


Robin01

Aanbevolen berichten


hier in zoetermeer helaas ook niet, mis alle filmnet kanalen, pfff wordt wel een beetje gek van dat geklooi van Ziggo

 

Heb je dit toevallig al opgelost.... ??? 

 

Ik heb het zelfde probleem... en krijg het *#$*# niet voor elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gisteren weten op te lossen door mijn einddoos er tussen uit te halen.

Toen ik dit gedaan had en opnieuw een kabelscan uitvoerde werden de filmzenders direct ingescand. Daarvoor geen succes.

Ik heb weten te achterhalen dat bepaalde frequenties niet worden doorgelaten door oudere einddozen van Kathrein of Hirschman.

Alles werk nu weer naar behoren bij mij.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gisteren weten op te lossen door mijn einddoos er tussen uit te halen.

Toen ik dit gedaan had en opnieuw een kabelscan uitvoerde werden de filmzenders direct ingescand. Daarvoor geen succes.

Ik heb weten te achterhalen dat bepaalde frequenties niet worden doorgelaten door oudere einddozen van Kathrein of Hirschman.

Alles werk nu weer naar behoren bij mij.

 

Dank je wel voor de gouden TIP :

 

Na een avondje in de configuratie van me dreambox klungelen zonder succes. Toch maar met kabels in de weer gegaan.  En inderdaad geheel volgens jouw bevinden ligt het in de het inderdaad in de Coax-wand-contactdoos welke bij mij in de muur zit.

 

Wanneer ik een kabel rechtstreeks van de hoofdaansluiting naar de dreambox leg werkt alles naar behoren. Ook met een versterker er tussen werkt het. Wanneer ik alles weer volledig herstel, dus de kabels welke in de muren zijn gefreesd  en de wandcontact heb ik meteen weer geen beeld meer op de Film1 kanalen.  (deze uiteindelijk gevonden via de scan met de kabel rechtstreeks aangesloten) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij mij in Nieuw-Vennep geen film1 kanalen meer  :( .

Gezocht op netwerk ID 05555 vind hij 309 kanalen en op 43192 (alkmaar?!) vind hij 310 kanelen, dit terwijl ik normaal rond de 340 kanalen zou moeten hebben?

Als iemand een oplossing hiervoor heeft gevonden dan hoor ik het graag!

drama elke keer met die frequentiewijzigingen bij Ziggo :mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor de gouden TIP :

 

Na een avondje in de configuratie van me dreambox klungelen zonder succes. Toch maar met kabels in de weer gegaan.  En inderdaad geheel volgens jouw bevinden ligt het in de het inderdaad in de Coax-wand-contactdoos welke bij mij in de muur zit.

 

Wanneer ik een kabel rechtstreeks van de hoofdaansluiting naar de dreambox leg werkt alles naar behoren. Ook met een versterker er tussen werkt het. Wanneer ik alles weer volledig herstel, dus de kabels welke in de muren zijn gefreesd  en de wandcontact heb ik meteen weer geen beeld meer op de Film1 kanalen.  (deze uiteindelijk gevonden via de scan met de kabel rechtstreeks aangesloten)

 

Graag gedaan.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zenders zonder beeld heb ik hier ook. Ik zal eens een OpenPli installeren en dan de instructies van satfreaked opvolgen.

De splitter die ik gebruikte is zeker geen nieuwe. Anderzijds gaat de andere helft naar de Ziggo mediadoos en die geeft prima beeld en geluid op alle kanalen dus lijkt het niet zo logisch als de andere poot naar mijn Xtrend daar ineens wel moeite mee zou hebben. Misschien dat ik na installatie van OpenPli de ontvanger eens aan de stekker zet waar die mediadoos aan hangt, dan weet ik in elk geval zeker dat het daar niet aan kan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gisteren weten op te lossen door mijn einddoos er tussen uit te halen.

Toen ik dit gedaan had en opnieuw een kabelscan uitvoerde werden de filmzenders direct ingescand. Daarvoor geen succes.

Ik heb weten te achterhalen dat bepaalde frequenties niet worden doorgelaten door oudere einddozen van Kathrein of Hirschman.

Alles werk nu weer naar behoren bij mij.

ik heb feitelijk hetzelfde probleem met mijn VU+ SOLO 4K en de kapel tuner met CaiWay in Midden-Delfland.

Nu schrijf jij dat jij de aansluitdoos in naar ik veronderstel de woonkamer er tussenuit gehaald hebt.

Mijn vermoeden is dat de aansluitdoos bij mij ook de veroorzaker is van het hier geschetste probleem.

De inbouwdozen zijn van 1993 en het is een doos voor zowel TV als Radio.

 

Heb jij die doos gewoon verwijderd? Zo ja, heb jij dan vanuit het hoofdaansluitpunt een nieuwe coaxkabel naar de huiskamer en de box getrokken?

Ben benieuwd hoe jij dit hebt opgelost.

Groet Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jurgen! Das lang geleden!

 

Ja klopt. Ik heb de einddoos uit de muur gehaald en daar een koka stekker op gezet.

Die vervolgens op mijn box aangesloten en direct beeld.

Vervolgens een nieuwe modere en Ziggo gecertificeerde einddoos gekocht en alles is weer in orde.

 

Kosten waren rond de 20.50 EUR.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het snelle antwoord en ja, het is zeker lang geleden.

 

Dus als ik het goed begrijp heb jij de oude aansluitdoos uit de muur verwijderd en die door een moderne inbouwdoos vervangen en daarmee was het probleem opgelost.

Hier kan ik mij wat bij voorstellen want volgens mij zit in de oude aansluidozen nog een filter voor de hoge frequenties maar zeker weten doe ik het niet.

Ik heb nog niet gekeken maar de kabel in de inbouwdoos zal wel weinig ruimte overlaten om de nieuwe doos aan te sluiten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens Ziggo is wederom bezig geweest hier in Den haag en weer problemen met de hindi kanalen. Ik krijg volop signaal, maar geen beeld. Alles geprobeerd. ik heb mijn coax al vervangen + connectoren. Tevens een kabel keur antenne doos. Antenne doos in de meterkast ziet er nog nieuw uit. Eentje met 3 uitgangen. Ook al van image veranderd om de kabelscan handmatig uit te voeren. Word nu een beetje ziek!

Heb je het probleem nog steeds?

Want bij mij werken deze na nieuwe kabelscan correct

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...