Ga naar inhoud


Geen beeld bij aantal zenders Regio 5555


Robin01

Aanbevolen berichten

Hoeveel uitgangen heeft dan volgens jou een nieuw opzetfilter ? Ik heb gewoon de SQ601 en die heeft toch echt 3 uitgangen. Overigens heb ik op alle frequenties gewoon 99-100% signaal en een BER van 0.

Goeie genade! Meen je dat? De mijne hangt rond de 40%

aangepast door michaelangelo

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is maar net welke ontvanger je gebruikt, mijn ET8000 geeft op dvb-c maar 40% aan, maar mijn Humax 5200 gaat tot dik 75%, mijn Philips Smart TV geeft 100% aan signaal sterkte. Kortom het is maar net welke ontvanger je gebruikt en het systeem van signaal meting.

Zelf gebruik ik een Tratec FRA 752 versterker op 4 niveaus versterkte uitgangen.

 

Op de meter.

 

Maar ook op de: DM8000, de dm800se, de dm800, de et10000, de vu ultimo 4k.

 

Vrijwel op alle frequenties 44,6db.

aangepast door Dimmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik hier de twintuner voor dvb-c van DM en heb hier ook minder signaal dan op de oudere single tuners van DM.

Blijkbaar zijn deze behoorlijk minder gevoelig dan de oude.

Er zit in ieder geval geen interne versterker in zoals bij de oude.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het had ook gratis gekund zoals ik aangegeven had, maar dan moet je wel abonnee zijn van Ziggo realiseerde ik me later.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik ben gewoon Ziggo klant en neem deze kosten graag voor eigen rekening. Als ik moet bellen en steeds in de wacht sta kost het ook geld. Heb namelijk geen internet van Ziggo ( netwerk niet retour geschikt ) dus moet een betaalnummer bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet weten wat het wel of niet hebben van internet van Ziggo uitmaakt of je met een 0900-nummer moet bellen of niet.

Alleen als je telefoon van Ziggo hebt kan je kosteloos 1200 bellen.

 

Maar ik vul gewoon mijn telefoonnummer in op de website en wordt teruggebeld.

Of je regelt het via chat.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Volgens mij is het afhankelijk van het type ontvanger en de software die je er in hebt. Ik heb 3 Linux ontvagers et 7500/Esision Os mega en een Vu+Ultimo. Heb ook wel eens flink moeten wroeten om de zenders er in te krijgen maar steeds gelukt. Met de OpenPLi 6.0 is het echter kinderspel,, gaat automatisch met menu frequenties zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Per toeval kom ik dit topic tegen waarin ik vaak terug lees dat een vervallen type AOP geadviseerd wordt ter vervanging van huidige oude AOP.

 

Ziggo plaatst nu alleen nog maar BRAUN AOP's die een bereik hebben van 5 tot 2000MHz !!!

 

Voorlopig werken alle in dit topic genoemde vervangers zoals de Hirschmann DIO-01, Hirschmann EDC 1000,GUT14D etc wel in het huidige Ziggo netwerk, MAAR deze werken allemaal maar tot 1000MHz.

 

Iedereen die nu een AOP gaat vervangen, kan beter voor de BRAUN BVT01 gaan, want dan weet je zeker dat je AOP gaat voldoen aan de eisen die gesteld worden aan docsis 3.1.

 

Ziggo is dus van plan om zijn netwerk in de toekomst aan te gaan passen, zodat het modem gebruik kan gaan maken van het frequentie gebied boven de 1000MHz en de eerder genoemde Hirschmann's etc, zijn daar niet voor gecertificeerd !!! Over de 1000MHz werken ze wel maar ze zijn er niet voor ontworpen.....

 

 

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/51051585#51051585

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1757253?data%5Bfilter_keywords%5D=braun

 

Dus als je je AOP gaat vervangen, pak dan gelijk die BRAUN BVT01

 

http://www.3dkabel.nl/Antenne-coax-materiaal/Wandcontactdozen/Braun-BTV01-enkelgats-einddoos/?gclid=EAIaIQobChMI17rQraeR1QIVScayCh1SegJyEAQYASABEgJsqfD_BwE

aangepast door Montoya
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo heeft door de jaren heen altijd AOP's verstuurd met installatie pakketten.

 

Hun beleid is inderdaad dat de klant van het AOP af moet blijven en zal een oude vervallen AOP gratis komen vervangen omdat het AOP onder hun verantwoordelijkheid valt.

 

Maar ik kan me goed voorstellen, dat de handige Harries hier, geen zin hebben om overgeleverd te zijn aan Ziggo, dat de helpdesk bepaalt of er wel of niet een monteur langskomt, voor het vervangen van de AOP en daar ook nog speciaal vrij voor moeten nemen.

 

Wil je zekerheid over je signaal, dan is het idd het verstandigste om dit door Ziggo te laten doen, zodat als er problemen zijn, je terug kan vallen op het feit dat de Ziggo monteur je AOP geïnstalleerd heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...