Ga naar inhoud


Geen beeld bij aantal zenders Regio 5555


Robin01

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Hirschmann is niet de enige goede kabel, maar bij andere fabrikanten is het soms moeilijk betrouwbare specificaties te vinden.

 

KoKa 799 is een algemeen gangbare kabel, de opvolger, met een betere afscherming, is KoKa 9 TS.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet de rest niet. Volledig afgeschermde pluggen, splitters, versterkers, multi-taps enz.

Met de door Ziggo gebruikte QAM256 is dat allemaal belangrijk.

Ook opletten dat de laagste en hoogste frequenties goed doorgelaten worden.

Al genoeg gelezen van gebruikers waar bijvoorbeeld 122 MHz teveel gedempt/onvoldoende versterkt wordt.

Ook gaat Ziggo in de toekomst frequenties boven de 860 MHz in gebruik nemen.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het AOP is de wandcontactdoos waar de GROENE (grond)kabel direct in zit. Veel mensen maken de fout door een wandcontactdoos in de woonkamer of slaapkamer te gebruiken terwijl dat vaak geen AOP is maar een verouderde contactdoos uit het oude tijdperk, en die dempen het signaal enorm. Daarnaast voldoet de coax die naar dergelijke verouderde wandcontactdozen (door de muur) loopt vaak niet meer aan de vereisten van deze tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hirschmann is niet de enige goede kabel, maar bij andere fabrikanten is het soms moeilijk betrouwbare specificaties te vinden.

 

KoKa 799 is een algemeen gangbare kabel, de opvolger, met een betere afscherming, is KoKa 9 TS.

 

Koka799 is niet kabelkeur A+. Als er Koka799 ligt en er is geen storing dan gewoon laten liggen, echter als er nu kabel vervangen moet worden dan zou ik niet meer kiezen voor de verouderde Koka799 maar tenminste kiezen voor Koka 9TS. Of als je nog beter afgeschermde coax wilt hebben die nog enigszins betaalbaar is: het merk Technetix levert 4-voudig afgeschermde RLA++ kabel voor een redelijke prijs.

aangepast door Dimmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Het is al enige tijd geleden dat ik hier in Nijmegen ineens heel wat minder door de kabel op mijn werkkamer krijg. Er waren nog wel wat zenders over maar het was maar een schijntje. Ik probeerde van alles, uiteraard het verhaaltje van

 

    • Frequentie: 164.000
    • Symbolrate: 6900
    • Modulatie: QAM64

nadat 55555 niet meer werkte maar niets wilde lukken. Via Hans' lijst kreeg ik ook enkele zenders door maar op een nogal laag pitje (35% signaal).  Maar zelf scannen met bovenstaande instelling leverde niets op, wat ik ook deed.

 

Werkend met OpenATV besloot ik dat ik eerst moest weten hoe dat nu zat met die 35%. Was er iets met het signaal mis? Beneden aan de UPC Mediabox was alles prima in orde, de 10 meter kabel naar boven was van goede kwaliteit en ook aan de coax stekkers was niets aan te merken.

 

Dus maar eens met Signalfinder gekeken of er nu wel of geen signaal was op de diverse kabelfrekwenties. Op 164.000 was in elk geval helemaal niets te vinden, en als ik de door de gebruiker gedefinieerde Transponderlijst gebruikte was er nergens signaal te vinden. Maar toen ik in plaats daarvan de voorgedefinieerde zoekloop optie gebruikte  had ik weliswaar op 164 nog steeds niets, maar wel toen ik erchtar kwam dat je met de rechter AB toets de transponderfrekwentie kon veranderen terwijl de andere twee parameters (Symbolrate en Modulatie) dezelfde bleven.

 

Ik begon in het begin wat gegevens op te schrijven, en zal er hier en daar wat bij zetten in de frekwentielijst hieronder maar laat ik verder volstaan door te zeggen dat alle hier genoemde transponders met een volle 99% binnen kwamen! Volle bak dus!!! Voorheen was 35% de norm, 99% nooit eerder meegemaakt. De lijst in MHz:

 

250 NPO TV

298 radiozenders (na zeer lang zoeken)

482 SID 0x03 (geen programma's)

490 SID 0x0b (geen programma's)

498 sterk signaal maar niets gevonden

506 sterk signaal maar niets gevonden

514 BBC-radio, VRT-radio, RTL 7, NDR

522 BBC TV, VRT TV

530 één HD, MTV HD, BBC2 HD

578 RT, SBS6 HD, Eurosport HD

586 ID HD, Spike HD

594 History HD, 24 Kitchen HD

602 Canvas HD, Discovery HD

610 NPO HD

618 div zenders

650 CNN, Veronica etc

658 WDR, RTL 4, 5

666 24 Kitchen

682 NPO radio's

690 WDR 5, provinciale radiozenders

698 Al Jazeera

706 Omroep Brabant

714 ONS

746 BBC First

762 BBC Three, Four

778 Film 1 Premiere

826 Netflix, Viceland

834 NPO Zapp extra, Best, WDR radio, NDR radio, FiP

842 iTV zenders, eTV zenders, Cartoon COD,

850 Ajax TV, PSV TV, en meer iTV zenders

858 AMC

 

Nogmaals, de genoemde zenders zijn maar enkele uit steeds een vrij lange lijst. Het is maar om wat houvast te geven en verre van compleet.

 

Let op: de kabel ingang van de sat ontvanger staat gek genoeg wél ingesteld op Netwerk ID 55555 maar als ik dat bij de zoekloop invulde vond de ontvanger niets. Verder staat de tuner ingesteld op "gebruikte kanaalzoekloop: provider" en op te onderzoeken aanbieder: Ziggo (NL) (vm. UPC, alle netwerken).

 

Een laatste opmerking: opvallend is dat veel zenders tweemaal in de lijst staan (en dan het ik het niet over gewoon en HD) waarbij één kanaal gecodeerd is en het andere niet. Verder is het een heel lange maar geen complete lijst. Volstrekt ontbrekend zijn alle lokale tv zenders. Ik neem aan dat die wel op andere frekwenties zullen zitten dan de ontvanger toelaat met de keuze dat de provider bepaalt hoe de kanaal-zoekloop plaatsvindt. Mocht iemand hier chocola van kunnen maken, graag! Idem dito als iemand weet hoe ik er de lokale omroepen van o.a. Nijmegen en Berg en Dal bij kan spijkeren. Ik werk momenteel aan de installatie van een ontvanger van een vriend dus experimenteren is uit den boze. Ik ben allang blij dat ik dit hele gebeuren op deze manier voor elkaar heb kunnen krijgen. Uiteraard wil ik dat wanneer ik er weer wat tijd voor heb graag met de eigen Xtrend ontvanger gaan doen als iemand hier suggesties heeft. Ik hoop een beetje dat ik mensen die ook vergeefs naar Ziggo signalen zochten een beetje verder geholpen heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Pinare, daar was ik kennelijk te slordig, ik heb altijd gedacht dat het 55555 was en gek genoeg heeft mijn kabel ontvanger dat vorig jaar zonder problemen gepikt. Ik zal eerst later eens kijken hoe dat in mijn Xtrend gaat, die vette 99% herinner ik me niet ooit eerder gehad te hebben maar misschien heeft het toch ergens daarmee te maken. Wel eigenaardig dat het zich dan uit in het feit dat er niets op 164 MHz binnenkomt maar wel op allerlei andere frekwenties.

 

 

PS: ik heb het zojuist even gecorrigeerd en daarna de kabel zoekloop zoals het zou moeten uitgevoerd (dus freq 164, Symbolrate 6900, QAM64, Netwerk ID 05555, automatische kabel-zoekloop ja) maar dat levert alleen een foutmelding op. Helaas.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je nou eens een Kabelscan doet met netwerk ID 43142 ?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je nou eens een Kabelscan doet met netwerk ID 43142 ?

 

Die heb ik al veel eerder gedaan, leverde niets op. Dat direct nadat mijn eerste pogingen mislukten maar nog vóórdat ik de methode met de Signal-Finder had ontdekt.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier de oude kabels vervangen door de Hirschmann FEKAB 9.

Kan niet anders zeggen dan dat dit een kabel is die alle problemen oplost.

 

Je betaald misschien iets meer maar voorkomt meteen veel ellende.

 

Is het proberen waard....

 

Eerlijk gezegd gebruik ik van die groene binnenshuis kabels, restanten van de aanleg van een CAI systeem in het Brabantse Cuijk waar ik toen, een kleine 40 jaar geleden woonde. Relatief dunne kabels, mantel enkelvoudig afgeschermd en met een dunne kern. Met 99% signaal over 15 meter lengte heb ik niets te klagen. Ik woon in een drukke wijk in de binnenstad van Nijmegen dus er zal vast wel sprake zijn van potentieel storende signalen maar daar merk ik verder niets van.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, het was één van de suggesties die bij anderen wel werkte.

Je hebt zelf al handmatig gescand, als je mijn cables.xml in /etc/enigma2 zet en na een reboot bij Tunerinstellingen als provider instelt 'Ziggo (vm. UPC) 43142 Gelderland (HE Zevenaar)' en daarna een complete scan doet bij handmatig scannen?

De cables.xml vind je hier: https://www.sat4all.com/forums/topic/347544-cablesxml/page-6?do=findComment&comment=2437155

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd ben ik nu de weg nog verder kwijt. Ik heb allereerst de cables.xml lijst in de box gestopt en ben uiteraard daarna opnieuw opgestart. Tot mijn niet geringe verbazing bleek de Ziggo (ex UPC) bij "te doorzoeken provider" in de kabel tuner LNB configuratie te zijn vervangen door "CAIWAY 2000 Hendrik Ido Ambacht en Albrandswaard".

 

In het kabelscan verhaal stond de uitgangspositie nog op 164 MHz, de SR rate op 6900 en de provider ID op 05555.

 

Dus maar gescanned en zoals gebruikelijk helemaal niets, "Suchlauf fehlgeschlagen!"

 

Ik wist niet helemaal wat je bedoelde met Zevenaar (ik woon in hartje Nijmegen) dus maar eens die xml lijst bekeken. Daar vond ik voor mijn woonplaats heel iets anders, namelijk     3900     QAM64   6875    304

 

Dus heb ik die gegevens maar in de Kabelscan opdracht verwerkt, (dus ook 304 MHz in plaats van 164) met als gevolg: "Suchlauf fehlgeschlagen!"

 

Dan nog maar eens 43142 in plaast van 05555 gezet, en dan krijg ik heel verrassend: "Suchlauf fehlgeschlagen!"

 

... een beetje ten einde raad mag je wel zeggen!

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je haalt nu e.e.a. door elkaar en hebt gewoon nog wat uitleg nodig.

Ik kom er z.s.m. op terug.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...