Ga naar inhoud


Zin en onzin van dagrijverlichting


Checkin

Aanbevolen berichten

Als iedereen overdag licht aan heeft valt iedereen op. Personen met 1 licht vallen extra op want de afstand is moeilijker in te schatten. Dus ben je dus extra voorzichtig.

En ja, ik heb ook motor gereden (maar prefereer tegenwoordig een cabrio, lekker in shirtje met korte mouwen en met alleen een petje bij volle zon ; alleen meer last bij files, maar lekker muziekje aan dan is dat ook geen probleem).

 

Grappig stukje Photoshop trouwens in dat laatste bericht.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als motorrijder kan ik beamen dat andere verkeersdeelnemers je vaak niet zien of te laat opmerken.

Ik ga er dan ook, veiligheidshalve, vanuit dat ik niet gezien wordt.

Dat levert een erg defensieve rijstijl op maar daarom leef ik dan ook nog.

Constant zoekend naar oogcontact.........

Voor de duidelijkheid.... defensief is iets anders dan angstig want als er angst in het spel is is tijd om te stoppen.

Motorrijders zullen dit wel herkennen.

 

Automatische lichten van auto's hebben voor mij nog een nadeel.

Rij er achter, terwijl je een bomenlaan in rijdt en je weet het.

Je schrikt je het laplazers als opeens je voorligger de achterverlichting spontaan aan gaat.

Tegenwoordig is de achterverlichting veel feller dan vroeger en wordt makkelijker verwart met remverlichting.

aangepast door Satdorus
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Automatische lichten moet je ook absoluut niet willen. Daar schrikt iedereen van en dan krijg je weer rijders die vol op de rem gaan, enz, enz.

 

Tja, je hebt het een of het ander of je gaat schelden op mensen die in een donkere laan/tunnel "vergeten" hun verlichting aan te doen of je hebt elektronica die je helpt de verlichting op tijd aan te doen en dan ga je daar op lopen mopperen.

 

Ik ben maar wat blij met mijn automatische verlichting en een ieder die er van schrikt dat ik of mijn auto de lampen ontsteekt die moet zich afvragen of hij niet te dicht achter mij rijdt en nog wel geconcentreerd aan het rijden is en ook de omgeving nog wel in de gaten houdt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...