Ga naar inhoud


OSCAM loopt vaak vast


jpk

Aanbevolen berichten

De vreemde IP fouten etc zijn dus allemaal het gevolg van het niet geactiveerd zijn van de kaart.

Dat lijkt me stug, eerder andersom.

Hoe heb je nu op alle boxen die je gebruikt de IP-adressen ingesteld?

En gebruik je wel adressen buiten de DHCP-reeks van de DHCP-server? (En uiteraard wel binnen je subnet).

Pure clients (dus die alleen verbinden met een server) hoeven niet per se een vast IP adres, mits je bij de user in je server de optie hostname niet gebruikt.

 

Maar de grote vraag is nu: Waarom is de kaart niet geüpdatet?

Monitor het EMM-verkeer eens door terwijl je een TV Vlaanderen zender aan hebt staan te kijken in Live Log met debug option 64.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb de IP adressen vast staan maar aan het einde van de DHCP reeks. Beide op vast IP is makkelijk om terug te vinden en in te loggen.

De DHCP reeks gaat van 192.168.0.1 tot 200. Ik heb geen 200 apparaten in huis dus de DHCP komt nooit in de buurt van de 198 en 199 nummers. Op deze manier kan ik mijn router "simpel" ingesteld houden, dat is de enige reden om in het DHCP bereik te blijven.

 

EMM logging op debug 64 geeft dit resultaat. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet begrijp wat erin staat.

 

 

post-75878-0-21323100-1491591730_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alex waarom moeten alle boxen buiten de DHCP reeks vallen? Als de DHCP server ze reserveert voor deze boxen, dan krijg je toch nooit IP conflicten?

Ik heb mijn vaste IP adressen altijd in de DHCP range gereserveerd, en dat zijn er meer dan je in je router in kunt vullen of reserveren.

Vaste IP-adressen mogen niet uitgegeven worden door de DHCP-server omdat er dan IP-conflicten kunnen onstaan, daarom.

Tenzij je in je DHCP-server ze reserveert inderdaad, maar ik hou het liever simpel qua uitleg en niet alle DHCP-servers kunnen dat.

 

En een server kun je beter een vast ip geven of laten reserveren in je router, voor cliënten maakt dat niet uit natuurlijk.

 Dat zei ik ook, maar ook de clients vaste IP-adressen geven is handiger, zie de reactie van TS:

 

Ik heb de IP adressen vast staan maar aan het einde van de DHCP reeks. Beide op vast IP is makkelijk om terug te vinden en in te loggen.

De DHCP reeks gaat van 192.168.0.1 tot 200. Ik heb geen 200 apparaten in huis dus de DHCP komt nooit in de buurt van de 198 en 199 nummers. Op deze manier kan ik mijn router "simpel" ingesteld houden, dat is de enige reden om in het DHCP bereik te blijven.

Dat kan natuurlijk prima, maar heb ook DHCP-servers gezien die zomaar een willekeurig IP-adres uitdelen, dus vanaf 1 tot hoger is niet altijd de regel (bij de meeste routers en bij jou dus blijkbaar wel).

Maar als de DHCP-reeks 192.168.0.1 t/m 192.168.0.200 is wat belet je dan om je boxen 192.168.0.201, 192.168.0.202 enz te geven? Deze vallen dan nl. buiten de DHCP-reeks, maar toch nog binnen het subnet.

(Er van uitgaande dat je subnet 24-bits is, ofwel een subnetmasker heeft van 255.255.255.0 en dat geeft dan een IP-reeks van 192.168.0.0 t/m 192.168.0.255).

 

EMM logging op debug 64 geeft dit resultaat. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet begrijp wat erin staat.

Ik wel en het belangrijkste is dat er staat:

(reader) lower_card [seca] EMM: reader 0100 match since emmpid has no provid -> SEND!

De EMM wordt dus naar de kaart gestuurd, stukje verder in het log zou je nog moeten zien:

(reader) lower_card [seca] EMM: Entered seca_get_emm_type ep->emm[0]=132
(reader) lower_card [seca] EMM: SHARED, ep->hexserial = #########
(reader) lower_card [seca] EMM: SHARED, rdr->sa[1] = #########
(reader) lower_card [seca] EMM: emmtype shared. Reader serial ################.
(reader) lower_card [seca] EMM: emm UA/SA: ################.
(reader) lower_card [seca] EMM: emm count 1 rewrite 1
(reader) lower_card [seca] EMM: emm is being sent to reader

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het eens via een vaste netwerkverbinding of powerline.

Draadloos heeft meestal te weinig bandbreedte en zeker met vele wifi spots op 1 kanaal.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...