Ga naar inhoud


signaal ontvangst


Verwegnistan

Aanbevolen berichten

heb mijn hand voor de 23.5* gehouden en beeld ging stilstaan , dus volgens je beschrijving moet dit goed zijn

ontvangst is boven 90% en onder 81% haarscherp beeld.

nu nog even het volgende, ik krijg die 22K niet aan kan die gewoon uit blijven of is het beter dat hij aan staat.

 

Mm, bijzonder, 23oost zenders toch op diseqc 1/4 volgens je schermfoto, terwijl eerder sprake was van 23oost via diseqc 2/4 bij deze monoblock LNB?

En heb je ook ontvangst van de 19oost zenders via 19oost? Met welke diseqc 1.0 instelling?

 

22kHz: schreef ik hierboven al iets over....

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wanneer je de LNB juist hebt gemonteerd. ( of klem op 19,2 hals en 23,5 ( gezien van achter de schotel ), rechts en ca 11 graden omhoog en de schotel uitgericht is op astra 19,2 ) Of beter de klem op astra 23,5 hals en de 19,2 ( gezien van achter de schotel ) links en ca 11 graden schuin naar beneden en de schotel uitgericht is op astra 23,5 ) hebt gemonteerd ( aansluiting coax aan onderkant LNB ), dan moet je de diseqc op je ontvanger instellen als volgt:

Astra 19,2 op 1/4 ( diseqc 1.0 ) en Astra 23,5 op 2/4 ( disecq 1.0 ) 22 Khz aan op beiden aan !!

 

( ca 11 graden voor nederland wel te verstaan, Sprietje weet dit exact te berekenen )

 

Hoe je het nu hebt ingesteld, "denkt" de ontvanger dat er ontvangst is op astra 23,5, maar in werkelijkheid krijgt de ontvanger ontvangst van dezelfde transponder, maar dan van astra 19,2. Dit kun je testen door een transponder scan te doen. En ga dat maar vergelijken op de site van kingofsat ( http://nl.kingofsat.net/ ). Wedden dat de ontvanger duitse of franse of spaanse zenders vindt ?

 

Bovendien heeft het type ontvanger, welke je in bezit hebt, regelmatig problemen met ontvangst van bepaalde zenders, omdat de tuner niet zo heel goed is. ( Tenminste dat is mijn ervaring met de SAB Titan).

 

Wat eventueel wel kan helpen om op de SAB titan een fabrieks reset te gaan doen. ( Ook al niet zulke goede ervaringen mee.... ( maar het helpt soms wel ).

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je het nu hebt ingesteld, "denkt" de ontvanger dat er ontvangst is op astra 23,5, maar in werkelijkheid krijgt de ontvanger ontvangst van dezelfde transponder, maar dan van astra 19,2. Dit kun je testen door een transponder scan te doen. En ga dat maar vergelijken op de site van kingofsat ( http://nl.kingofsat.net/ ). Wedden dat de ontvanger duitse of franse of spaanse zenders vindt ?

 

12187 H 29900 is geen transponder op 19oost, want de SymbolRate is anders dan die op 23oost.

Ik zou het wel heel gek vinden, als de signaalmeter zich daar niks van aan zou trekken.

Dus ik ben erg benieuwd of je je weddenschap gaat winnen.... ;)

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijft nog de vraag , hoe krijg ik de 22K weer op ,, AAN" want die staat nog steeds uit.

gr; verwegnistan;

Op mijn SAB TITAN 3 Combo kun je deze 22K aan- en uitzetten door het lnb-type te veranderen in standaard ipv universeel.

De 22K op aan zetten en dan ook het LNB-type terug op universeel zetten.

Bij mij staat alles standaard op uit, maar heb geen ontvangstproblemen. 

post-79750-0-99745300-1489760142_thumb.jpg

post-79750-0-72690400-1489760144_thumb.jpg

post-79750-0-49437100-1489760146_thumb.jpg

post-79750-0-26237200-1489760148_thumb.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

attachicon.gifschotel 8.JPGsprietje,

ook dat heb ik goed bekeken, en opgeslagen bij het mapje ,,schotel antenne" voor het geval dat.

schotel is uitgericht op 23.5*oost ontving FTA [ Drenthe ]

heb mijn hand voor de 23.5* gehouden en beeld ging stilstaan , dus volgens je beschrijving moet dit goed zijn

ontvangst is boven 90% en onder 81% haarscherp beeld.

nu nog even het volgende, ik krijg die 22K niet aan kan die gewoon uit blijven of is het beter dat hij aan staat.

en dan nog iets, straks met de vakantie gebruik ik een driepoot met een kleinere schotel, en een andere

dubbele LNB moet ik daar nog iets anders aan afstellen als alleen de 23.5* boven de arm zetten.

vgr; verwegnistanattachicon.gifschotel 8.JPG

Op deze foto's zie je dat je signaal hebt met de 22 Khz  "UIT" op een frequentie in de hoge band .

Als je bij lnb  UNIVERSEEL  hebt gekozen , kan die 22 Khz gewoon uit staan .

Bij andere lnb's waarbij je de LOF zelf moet kiezen of instellen zorgt die 22 Khz er voor dat de lnb naar de hoge band schakelt bij frequenties boven 11.700 .

Ik zie ook dat je de 12 V aan hebt staan , waarschijnlijk zit er achterop de ontvanger een aansluiting waar nu die spanning op staat .

Deze dient om een extra coax switch te schakelen , ik denk niet dat je die hebt dus mag die 12 V ook uit .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sat4allFan_Sat4all core Member-HG5812_Sprietje_a33_Satancom_Satv4iedereen_Frans B_Paardengek_Satfeeds-DX_

jullie allen heel hartelijk bedankt voor alle hulp, info,enz

zonder jullie was het zeker niet gelukt, maar nu draad alles naar behoren,

nogmaals heel veel dank allen

perfect Forum waar ik zeker nog wel terug kom.

prettig weekend allen

 

vg;verwegnistan; 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals @sattv4iedereen al aangaf, is het het beste om 22K ook op 'auto' te zetten (dus net zoals bij 'polariteit'). Hoewel als het goed is de ontvanger, als je eenmaal als LNB-type 'universeel' gekozen hebt, zich van de instelling bij 22kHz en Polariteit niets meer aantrekt; het LNB-type is leading.

 

22kHz: schreef ik hierboven al iets over....

 

En toen opnieuw de vraag:

blijft nog de vraag , hoe krijg ik de 22K weer op ,, AAN" want die staat nog steeds uit.

 

Tja, hoe vaak wilde je het verteld hebben...?

 

Maar goed, uiteindelijk is het allemaal gelukt, en heeft iedereen meegedacht en meegeholpen. Gefeliciteerd! en nu veel kijkplezier....

 

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satfeeds-DX,

Heb jij een SAB TITAN 3 COMBO? Mijn Edision Piccolo LED geeft de zelfde plaatjes als foto #36

Ra,ra, hoe is dit te verklaren? Ben er inmiddels achter, dat mijn Edision een Grieks merk is.

Is verders niets mis mee, want doet het voortreffelijk.

Heb toch een vermoeden, dat de software per merk wordt ingekocht. Dit blijkt wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satfeeds-DX,

Heb jij een SAB TITAN 3 COMBO? Mijn Edision Piccolo LED geeft de zelfde plaatjes als foto #36

Ra,ra, hoe is dit te verklaren? Ben er inmiddels achter, dat mijn Edision een Grieks merk is.

Is verders niets mis mee, want doet het voortreffelijk.

Heb toch een vermoeden, dat de software per merk wordt ingekocht. Dit blijkt wel!

Bepaalde ontvangers van Amiko hebben ook soortgelijke menu's.

Ik ben er nu bijna 2 jaar zeer tevreden over.

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...