Ga naar inhoud


signaal ontvangst


Verwegnistan

Aanbevolen berichten

Tja Verwegnistan, Konig is geen fabrikant maar een handelsmaatschappij.
Zij kopen  allerlei artikelen bij fabrikanten in en verkopen die onder eigen naam.
De lnb die jij hebt komt echt van de Griekse fabrikant Edision.
Konig heeft allang weer een andere fabrikant gekozen voor hun 4,3 graden monoblock, zie: http://www.konigelectronic.com/nl_be/televisie/dvb-s/550555134
Je zie dat die totaal anders is.
Het is in zoverre van belang dat je weet welke lnb positie 1 heeft en welke positie 2.
Daarvoor moet je niet bij Konig zijn want die gaan dergelijke belangrijke informatie niet aan de gebruiker vertellen. Dat mogen ze mooi zelf uitzoeken. :mad:
Ze vertellen wel dat bijv. hun 4,3 graden monoblock geschikt is voor schotels van 60 tot 90cm. Echt belachelijk want dat kan natuurlijk niet en dat de diameter van de antenneaansluiting 20mm is. :crazy:
Zie de datasheet: http://datasheets.content4us.com/nl-be/datasheet/550555134

Verder schrijf je in bericht 1: LNB; koning,single Astrablock,19.2* en 23.5* met de ring op de 23.5* ingesteld.
Dat is dus niet waar. Je hebt de kop van de Astra 19,2 in de klem staan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


en zo staat het nu ingesteld, moet dus alleen morgen de schotel opnieuw richten

naar de 19.2* en of 23.5*.

De LNB ring zit op de rechtse, dus de 19.2*

als ik de NL zenders maar ontvang op 21 maart, de FTA  ontvang ik altijd wel via de schotel.

als er nog iets verkeerd staat hoor ik het wel.

vgr; verwegnistan; 

post-70998-0-77697400-1489606345_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 zaken zijn onduidelijk:

1. De rechtste ring is toch bijna altijd 23,5? Dus schotel uitrichten op 23,5.

2.Ik zie bij lnb 1/4. Bij bijna alle schotels die ik heb gemonteerd en uitgericht moest ik voor astra 3 2/4 of poort 2 gebruiken.

2a: een reden waarom 22 khz op uit staat? Je zou dan ( ik toch) van gedacht zijn, dat de ontvanger geen 22khz stuurt, bijgevolg geen hoge banden op de lnb.

3: je schrijft vrijwel altijd fta, maar geen nederlandse, kan een decoderingsprobleem ( comunicatie storing) zijn tussen ontvanger en kaart of ci module.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje,

oké weer wat geleerd over die LNB, en dat die LNB ingeklemd is in de 19.2 klopt inderdaad , dat heb ik ook nog veranderd omdat ik me 

een slag in de ronde heb gezocht naar een Fix met de satelliet.

Ik heb er totaal geen verstand van, en doe dus precies wat jullie, techneuten, mij aangeven.

vgr; verwegnistan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb LNB op universeel staan

diseq 1.0  op 1/4 staan

diseq1.1 uit gezet

diseq 1.2 uit gezet

 

Okee, ik neem aan dat je dan de 23oost LNB weer centraal, boven de arm gemonteerd hebt? Dat is meestal de beste opstelling voor de Nederlandse zenders.

 

Dan eerst uitrichten op 23 oost. Die LNB heeft dan diseqc 1.0: 2/4 (zoals ook hiervoor al genoemd).

Zoals @sattv4iedereen al aangaf, is het het beste om 22K ook op 'auto' te zetten (dus net zoals bij 'polariteit'). Hoewel als het goed is de ontvanger, als je eenmaal als LNB-type 'universeel' gekozen hebt, zich van de instelling bij 22kHz en Polariteit niets meer aantrekt; het LNB-type is leading.

 

En altijd even checken, als je ontvangst hebt op deze satelliet, of je die ontvangt via de goede kop: door je hand voor die kop te houden, of wat alu-folie; dan moet de ontvangst wegvallen.

 

De LNB voor 19 oost heeft dan diseqc 1.0: 1/4. Verder dezelfde LNB-instellingen als de 23oost (behalve natuurlijk de TP-index).

 

In welk land/ welke regio/ welke plaats staat de schotel?

Daarmee kan de benodigde schuinstand van het monoblock worden berekend.

 

groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, A33,

ik ga het allemaal instellen , in ieder geval weer veel geleerd over deze materie, 

schotel staat in Terneuzen, ik kijk altijd via ,, Dispointer" hoe en waar ik naar toe moet

en meestal gaat dat erg goed.

als ik de satelliet heb gevonden en alles heb ingesteld kom ik even terug.

vgr aan alle; verwegnistan :laugh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een schommelende signaal kwaliteit hebt, dan zal je de decoder moeten repareren (zeer brakke condensatoren). Maar dan kan je beter voor een nieuwe decoder kiezen. Die edision LNB is trouwens wel goed. Ik heb er al heel veel van geplaatst.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat het bovenaanzicht van de lnb is, heb ik dit nog ooit eerder gezien dat astra 3 links staat en astra 1 rechts. Maar volgens mij, kan die ook omgekeerd gebruiken. Ooit heb ik een m7 setje uitgericht, en vanwege plaatsgebrek had ik bij de m7 lnb de 23 voor 19 gebruikt, en de 19 voor 23. Dan moet je bij tuner configuratie dus ook omgekeerd te werk gaan en astra 1 op poort2 en astra 3 op poort 1. Het is misschien niet de gang van zaken, maar was wegens plaatsgebrek de enige oplossing.

Om af te sluiten is het belangrijk welke sat je linkse kop gebruikt en welke sat je rechtse kop gebruikt voor de disecq instellingen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-70998-0-89912500-1489678681_thumb.jpgsprietje,

ook dat heb ik goed bekeken, en opgeslagen bij het mapje ,,schotel antenne" voor het geval dat.

schotel is uitgericht op 23.5*oost ontving FTA [ Drenthe ]

heb mijn hand voor de 23.5* gehouden en beeld ging stilstaan , dus volgens je beschrijving moet dit goed zijn

ontvangst is boven 90% en onder 81% haarscherp beeld.

nu nog even het volgende, ik krijg die 22K niet aan kan die gewoon uit blijven of is het beter dat hij aan staat.

en dan nog iets, straks met de vakantie gebruik ik een driepoot met een kleinere schotel, en een andere

dubbele LNB moet ik daar nog iets anders aan afstellen als alleen de 23.5* boven de arm zetten.

vgr; verwegnistanpost-70998-0-89912500-1489678681_thumb.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Verwegnistan

Ik neem aan dat als je tijdens je vakantie een schotel van 60cm gebruikt, dat je ook een duo-lnb gebruikt voor een schotel van 60cm.
De afstand in andere landen heeft wel enige invloed op de afstand van de twee koppen maar belangrijker is de schuinstand van de duo-lnb.
Die is echter afhankelijk van waar de schotel ergens in Europa komt te staan.
Ik kan de schuinstand wel voor je uitrekenen als je aangeeft voor welke locatie.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...