Ga naar inhoud


Milieustickers buitenland


wanderer

Aanbevolen berichten

Daarom dus gewoon niet meer naar toe gaan want de een moet nog groener worden dan de ander zonder dat er echt meetbare verschillen zijn.

Ga je er wel naar toe dan zijn het gewoon extra inkomsten in de pocket van de gemeente en kom je er ook nooit weer vanaf.

Boycot je zo'n gemeente en ga je naar de buurgemeente dan worden dit soort maatregelen vaak ook heel snel weer terug gedraaid.

 

Kijk hier in de buurt, buurgemeente ging betaald parkeren invoeren om hun binnenstadplan te kunnen gaan financieren.

Er werd van alles gebouwd en vernieuwd maar het publiek weigerde te gaan betalen en ging liever naar een andere plaats waar je wel gratis kon parkeren.

Ik denk dat zo'n 2 jaar heeft geduurd en alle parkeerautomaten zijn al weer weg.

 

Vaak heb je als massa veel meer macht dan je denkt, alleen moet je die massa zien te bereiken en organiseren.

 

suc6

 

Gerrit

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mocht ik zelfstandig zijn, zou ik voor geen geld ter wereld een zaak willen openen in gent of antwerpen met hun plannen. Na enkele jaren zal unizo, enzo,het merkwaardig vinden dat 3/4 van de handelszaken leeg staan en schreeuwen van we moeten er iets aan doen. Is het nu in het buitenland of binnenland steden die bepaalde auro's weren, zullen ze verschijnen als spooksteden. En in hoeverre is een stad aangenaam\interesant als toeristen 3/4 van de straten aan handelszaken een bord ziet hangen van te huur of te koop.

Mensen ga je niet zomaar dwingen andere methodes te gebruiken om een stad binnen te gaan. Teveel mensen zijn gehecht aan hun auto, hun vrijheid.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Antwerpen snap ik het ook niet echt....

 

De "vervuilende" auto's worden geweerd, tenzij je betaald ):.

En even verder meren de meest vervuilende containerschepen aan in de haven.

 

Eén z'on schip vervuild meer dan alle auto's van belgië samen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo is het maar net.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Antwerpen snap ik het ook niet echt....

 

De "vervuilende" auto's worden geweerd, tenzij je betaald ):.

En even verder meren de meest vervuilende containerschepen aan in de haven.

 

Eén z'on schip vervuild meer dan alle auto's van belgië samen.

 

mvg

het zelfde toch met de plastic tasjes mag niet meer beter voor het milieu

maar kopen mag wel wie houd hier nou wie voor de gek

draait weer eens om de centen :(  :mellow:

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... ik mijd steden waar je moet betalen om te parkeren... als je gaat winkelen in een stad, vind ik dat je daar niet nog eens voor moet betalen... de binnenstad leeft van de bezoekers dacht ik... maar die proberen ze de stad uit te houden.

Ik hou het wat dat betreft dus voor bekeken, en ga alleen nog naar winkelcentra, en verder koop ik non-food online... is makkelijker en goedkoper...  Parkeergeld is dus volgens mij een veel grotere rem dan een sticker.

Een Duitse milieusticker valt nog wel mee... voor die 3 euro wil ik niet mopperen... dat ding gaat dus in principe het hele autoleven mee, tenzij hij te veel afgebleekt is, maar dan krijg je soms van de garage bij je onderhoudsbeurt wel een sticker gratis.

 

Dat dit soort maatregelen niet echt helpen, is duidelijk. Datzelfde hebben ze in Göteborg en Stockholm ook gezien... maar de "Trängselskatt" levert gewoon lekker veel geld op, en dus blijft het zo...  de hoogte van die belasting is overigens afhankelijk van het tijdstip.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Frankrijk gaan de milieuzones in rap tempo omhoog de komende jaren. Op de Franse sticker staat ook het kenteken van het voertuig afgedrukt. De overheid certificeert aan de hand van de voertuiggegevens het voertuig en de daaraan verbonden kleur van de sticker. Vandaar dat het enkel on-line gaat. Voor buitenlandse kentekens is de sticker eveneens noodzakelijk. 

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frankrijk? Daar ga ik geen last van krijgen. Rij er altijd in een grote boog omheen :D

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het wordt me wat met die stickers van verschillende landen.

 

In Frankrijk krijg ik een gele sticker, klasse 2.

Die gele Franse sticker lijkt weer op een gele sticker in Duitsland, klasse 3

 

Maar in Duitsland heb ik voor mijn auto  een groene sticker, klasse 4

Die groene Duitse sticker lijkt in Frankrijk weer op een sticker voor voertuigen klasse 0.

 

(Ik diesel met een Euro 6.)

 

Er komt in Duitsland misschien een aanvullende klasse voor schone Diesels, een blauwe sticker.

Die gaat dan weer lijken op de Franse blauwe sticker, klasse 1.

 

Dan komt er verder nog een vignet voor Zwitserland op de ruit.

En een transponder voor de Franse tolweg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook ook een euro-6 diesel.

Ik heb van mijn duitse milieu sticker maar 3 maanden plezier gehad want toen moest de voorruit al weer vervangen worden.

Komt vast door het ZOAB maar ik ben er wel klaar mee.

Misschien moeten we maar eens collectief gaan weigeren om al die "hulp" stickers verplicht op onze eigendommen te plakken.

Ze handelen alles maar op kenteken af. Zo moeilijk is dat allemaal niet. Als je een snelheidsovertreding begaat weten ze je daarmee ook wel te vinden en een milieu delict handelen ze dan voortaan ook maar zo af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, in Duitsland een slecht idee.

Geen sticker en betrapt worden, zelfs met een wagen die wel in de milieuzone mag rijden levert 1 punt in Flensburg op

 

En na 7 punten mag je met de bus de stad in.

 

In België kan je je auto heel eenvoudig registreren via Internet, daar wordt op kenteken gecontroleerd.

 

Voor Frankrijk wacht ik even op mijn nieuwe auto, tegen de tijd dat de Fransen de sticker opsturen is de oude wagen vervangen.

Frankrijk waarschuwt op dit moment en geeft je nog geen prent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat punt is feitelijk onterecht immers mijn voiture voldoet aan de strengste eisen die aan diesel gesteld kunnen worden.

Dan is de verplichte aanschaf van een sticker een soort van "tol". Het gaat er immers niet om of je auto aan de milieu eisen voldoet maar of je netjes je geld hebt afgestaan en de sticker zichtbaar geplakt hebt. Dit tot gemak van diegenen die moeten controleren.

Ik vraag me af in hoeverre dat zoiets stand houdt voor de rechtbank.

Ik ben van mening dat iemand die hier iedere dag op moet checken zo de auto's eruit pikt die wel en niet voldoen aan de gestelde milieu eisen. Ook als de sticker ontbreekt. Bij twijfel ff kenteken register nakijken en klaar.

Kortom achterhaalde stickerregeling afschaffen en kenteken scan invoeren.

 

Maar dat doen ze vast niet want de verplichte sticker levert linksom of rechtsom geld op en een kenteken scan kost enkel geld.

Kortom het gaat ze totaal niet om het milieu maar om de inkomsten en verkeers luw maken van bepaalde (binnen)steden.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef me eens je gevolgde route voor Spanje/Portugal? Pse

 

Van huis naar Schiphol

Van Schiphol naar vliegveld Spanje

Van vliegveld naar autoverhuurbedrijf

Van autoverhuurbedrijf naar hotel

 

:P

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...