Ga naar inhoud


Milieustickers buitenland


wanderer

Aanbevolen berichten

 

Ik heb van mijn duitse milieu sticker maar 3 maanden plezier gehad want toen moest de voorruit al weer vervangen worden.

Komt vast door het ZOAB maar ik ben er wel klaar mee.

 

 

Ligt ook vaak aan de auto zelf.

Bij mijn vorig auto (Toyota Avensis verso) leverde elk steentje op de ruit gegarandeerd een ster of barst op en had ik vaak zelfs 2 x per jaar een nieuwe voorruit nodig en nog veel vaker reparaties.

Ik rij nu in de Alhambra hetzelfde aantal km over dezelfde wegen en hoor ook regelmatig een ferme tik op de ruit maar in de 3 jaar dat ik hem nu heb tot nu toe slechts 1 putje in de ruit en verder niet.

Vandaar dat ik er heilig van overtuigd ben dat de stand van de ruit (dus het model van de auto) voor een heel groot deel bepaald of je ruit knapt of dat het steentje alleen maar afketst.

 

suc6

 

Gerrit

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor alles is een oplossing. De Franse milieusticker heb ik geplakt op een stuk stevig cellofaan en vervolgen exact afgeknipt in de maat van de sticker. Ben ik weer eens in Lyon dan duw ik de cellofaan tegen de voorruit. Deze blijft perfect zitten en van buitenaf valt er niks op. Eenmaal weer uit de zone gaat de sticker bij de autopapieren in de map.

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Datzelfde hebben ze in Göteborg en Stockholm ook gezien... maar de "Trängselskatt" levert gewoon lekker veel geld op, en dus blijft het zo...  de hoogte van die belasting is overigens afhankelijk van het tijdstip.

 

Maar met een Nederlands kenteken betaal je die niet.

Wel betaal je daar vaak overal om te parkeren, ook bij in buitenwijken. En krijg je een bekeuring als je je auto met de neus tegen de rijrichting in parkeert. 

Allemaal redenen om (ook gezien de afstand) niet met de auto te gaan. Vliegen vervuilt minder en kost een beetje ;)

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat heb ik een keer gedaan, naar Göteborg vliegen.

 

Kon ik terug met de boot,iets met vulkaanstof.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We hebben toch 1 europa? Voor zover ik weet krijgen auto's een type goedkeuring en is het heel eenvoudig om te achterhalen hoe "schoon" een auto is. Dus al die stickers is gewoon geldklopperij. Maar goed, weer een manier gevonden om de melkkoe nog verder uit te melken.

 

En dus als je in een oudere auto rijdt ben je ineens niet meer welkom?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Utrecht, Rotterdam en in Amsterdam niet meer, nee.

En omdat men naar leeftijd kijkt, kan het gebeuren dat 2 technisch identieke auto's maar met een verschillend bouwjaar, verschillend behandeld worden aan de gemeentegrens.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar met een Nederlands kenteken betaal je die niet.

Wel betaal je daar vaak overal om te parkeren, ook bij in buitenwijken. En krijg je een bekeuring als je je auto met de neus tegen de rijrichting in parkeert. 

Allemaal redenen om (ook gezien de afstand) niet met de auto te gaan. Vliegen vervuilt minder en kost een beetje ;)

 

Is dat wel zo?

Een volgeladen Boeing 777-200 gebruikt op een afstand van 6000 kilometer ongeveer 2000 liter kerosine per 100 km.

dat komt dus neer op een slordige 120.000 liter brandstof voor die 6000km

Oké er zitten dan ook meer mensen in maar laten we dat op 400 houden dan is dat 300 liter per persoon.

Neem ik een auto die op de lange afstand 1 op 15 rijdt waar 4 personen in zitten dan is dat slechts 100 liter per persoon.

 

Daar komt dan nog bij dat een vliegtuig op grote hoogte vliegt  met als gevolg dat de vervuiling ook nog eens veel langer in de lucht hangt (enkele tientallen jaren) en ook een veel groter effect op de omgeving en op het broeikaseffect heeft dan een auto. (even het nadelige effect van de condensatiesporen nog achterwege gelaten)

Zou er vanaf morgen geen vliegtuig de lucht meer ingaan dan is het luchtvervuilingsprobleem (als alle rommel eenmaal uit de lucht is) ook vrijwel meteen opgelost. Een vliegtuig stoot per persoon nog altijd ongeveer 4x zoveel CO2 uit dan een auto met 4 personen.

Per dag vinden er zo'n 30.000 vluchten plaats met een afgelegde afstand van 46.000.000 km.

Hier een leuke link om de vliegbewegingen op een dag te bekijken http://www.flabber.nl/linkdump/animatie/dit-is-hoeveel-vliegtuigen-er-op-een-zomerse-dag-boven-europa-vliegen-18295

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar met een Nederlands kenteken betaal je die niet.

 

Vroeger was dat zo...  maar dat is al weer een hele poos anders geregeld.

Sinds 1 januari 2015 betalen ook buitenlands geregistreerde voertuigen deze belasting.

 

Dit staat op de website van Transportstyrelsen :

 

 

Trängselskatt för utländska fordon

Sedan den 1 januari 2015 omfattas även utlandsregistrerade fordon av lagen om trängselskatt. Trängselskatt tas ut för utländska fordon i både Göteborg och Stockholm.

 

 

Wie meer over deze belasting wil lezen kan dat op : https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Trangselskatt/

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...