Ga naar inhoud


DISEqC versus multiswitch systeem.


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wat zijn de pro's en contra's tussen de genoemde systemen er van uitgaande dat opstelling:

 

A: 4 quad lnb's naar 4 DISEqC schakelaars gaan, en vandaar 4 coax kabels naar 2 VU+ ontvangers elk met 2 tuners.

 

B: 4 quattro lnb's naar 1 17/8 multiswitch gaan, en vandaar 4 kabels naar de hogergenoemde VU+'s en dus er nog 4 out-kabels elders naartoe kunnen.

 

 

Wat kan er bv wel met het ene dat niet met het andere kan, Of juist wat kan NIET met de Multiswitch opstelling dat nu wel kan?

 

De muntiswitch is een SAB 17/8 uitvoering.

 

  • Like 1

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het grootste verschil is het aantal uitgangen en een voordeel dat een multi meestal ook geschikt is voor dvbt antenne aansluiting alsook de voedingspanning wordt geleverd door de multi , hierdoor belast je de decoders iets minder

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Katwezel.

 

Blijft er me dan nu nog na te gaan of het klopt wat in de handleiding staat.

 

Namelijk kijken of op deze ook quad lnb's kunnen werken.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Denisdaf

Het lijkt me verstandig om Quattro-lnb's te nemen.
Ten eerste zijn die een stuk goedkoper dan Quad-lnb's maar er zit ook veel minder electronica in, namelijk een switch.
Niet voor niets dat Quad-lnb's ook wel Quattro-switch-lnb's genoemd worden, zie bijv. hier: https://www.technisat.com/de_DE/Universal-Quattro-Switch-LNB/352-2751-8712/
Je leest toch regelmatig dat lnb's niet meer willen schakelen en dat probleem heeft een Quattro-lnb dus niet omdat die vier vaste uitgangen hebben.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben sowieso zinnens Quattro's te gebruiken hoor.

 

Heb derhalve al een mail gestuurd naar mijn wokboer om er 4 te reserveren.

 

Eens die in huis gaan ze op de Big Bisat, al ga ik ze eerst een laagje autowax geven.

Althans op de kop.

Goed tegen druppelvorming als het regent.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even dit, Zijn er meer, of minder belemmeringen wat opnemen betreft van meerdere programma's tussen werken met een multiswitch en Quattro LNB's enerzijds en werken met Quad LNB's met een DISEqC switchen?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het blijft hetzelfde, er is geen verschil.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mercikes,

 

Groet

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag tussen enkele kleine regendruppels door Quad LNB's geruild voor de nieuwe Quattro LNB's.

 

Kanalen opnieuw laten inscannen.

Rare situatie.

Op Astra 3 zenders één en Canvas geven all ok, de commerciële geven "afstemmen mislukt".

Dit op beide VU+'s

 

Wat zou dat kunnen betekenen?

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Qattro lnb|s kan je alleen via een externe switch op je ontvanger aansluiten.

Heb je de aansluitingen van de LNB naar de switch in de juiste volgorde aangesloten_

Je hebt 4 verschillende uitgangen, VL, VH, HL en HH.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal wel.

 

Anders  zou ik toch ook de zenders één (Be) en Canvas (Be) ook niet hebben, of zie ik dat fout?

 

Btw ze zitten oop een 17/8 van SAB

 

Beetje verder nagekeken, het zijn de V zenders die het niet doen, op de 23,5°Oost.

De H-zenders doen het op het eerste zicht wel.

Ik ga ff de V-s onderling verwisselen.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of het kabeltje maakt geen goed contact op de V(H) verbinding, of is verwisseld, of de LNB is defect.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk kabeltje gewisseld , de volgorde op de lnb is vermoedelijk anders dan op de sab , tijdens de werken spanning van sab en decoders af (stekkers uittrekken) nadien eerst sab insteken en daarna pas de decoders

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan voorlopig de lnb's terug vervangen door de quads, en de switchen ook terug als voordien aansluiten, anders deze week niets opgenomen, en dat kan ik me niet veroorloven.

Komt het weekend met goed eer kunnen we terug opnieuw proberen.

Alvast bedankt voor de hulp, we lezen elkaar nog.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...