Ga naar inhoud


Update Firefox geeft beveiligingsprobleem voor oa camera.


Con
Ga naar oplossing Opgelost door Gast catw,

Aanbevolen berichten

In Firefox is het gewoon een waarschuwing, je kunt gewoon doorgaan. Ik heb nog niet gezocht maar er is vast wel een manier om de betreffende site als vertrouwd te markeren.

Ik blijf in een loop met deze melding met beide camera's.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb er vrijdag met de helpdesk van onze cloud leverancier naar gekeken, de laatste editie van Firefox blokkeert de video player plugin van de Hikvision webif.

 

Verschillende browsers getest, alleen IE werkt nog.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er vrijdag met de helpdesk van onze cloud leverancier naar gekeken, de laatste editie van Firefox blokkeert de video player plugin van de Hikvision webif.

 

Verschillende browsers getest, alleen IE werkt nog.

tnx, dees was goed voor mijn zelfvertrouwen... :)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werd al in januari geloof ik aangekondigd dat Firefox en Chrome in de nabije toekomst meer en meer richting https als standaard zouden gaan, en de normale http pagina's als onveilig zouden tonen.

 

enkele linken:

pcworld

arstechnica

 

datanews loop wel wat achter

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben terug naar Firefox 4.x, dan werkt alles weer.

IE had weer het probleem dat de screenprints van events niet weggeschreven werden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De camera's hangen aan een eigen ip range in het interne netwerk, direct aangesloten op de digitale recorder.

De beelden worden gecontroleerd via de webif van de recorder in het interne Netwerk.

Er zit een Cisco VPN en firewall naar de buitenwereld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk en dat bedoel ik.... De verrekte webbrowser moeten niet zo overdreven de veiligheids isssues door je strot proberen te duwen.

Laten ze eerst kijken of de ip adressen waar mee gecommuniceerd wordt ook toevallig in een van de private ip ranges vallen.

Indien ja dan enkel eenmalig waarschuwen, user evt permanent laten instemmen en klaar.

Ik kom dit geneuzel ook tegen met "ouwe" apparatuur. Kan de webif niet eens meer bereiken om bv wireless netwerk aan te passen.

Moet allemaal verplicht met een oude (portable)  browser. Zelfs oudere apc ups software reageert niet meer.

Ik vind dit een typisch geval van doorgeschoten gedrag.

De browser die niet mee doet aan deze onzin op private ip adressen ga ik direct gebruiken en promoten.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk en dat bedoel ik.... De verrekte webbrowser moeten niet zo overdreven de veiligheids isssues door je strot proberen te duwen.

Laten ze eerst kijken of de ip adressen waar mee gecommuniceerd wordt ook toevallig in een van de private ip ranges vallen.

Indien ja dan enkel eenmalig waarschuwen, user evt permanent laten instemmen en klaar.

Ik kom dit geneuzel ook tegen met "ouwe" apparatuur. Kan de webif niet eens meer bereiken om bv wireless netwerk aan te passen.

Moet allemaal verplicht met een oude (portable)  browser. Zelfs oudere apc ups software reageert niet meer.

Ik vind dit een typisch geval van doorgeschoten gedrag.

De browser die niet mee doet aan deze onzin op private ip adressen ga ik direct gebruiken en promoten.

 

Mee eens!!!

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inmiddels een tijdelijke oplossing.

Er is een firefox 52.0 ESR release die dit probleem tot 2018 oplost. Misschien is tegen die tijd de plugin ook geupdated.

 

Niet gelukt.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zelfs wanneer ik in de Fritzbox inlog mekkert Firefox.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik firefox nog nooit gehoord maar heeft dat niet te maken met de plek waar je aan het werk was.

 

post-51681-0-37908900-1490075084_thumb.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Voor de foscam zijn er diverse update's en nu kan je mer mozilla firefox versie 52 en hoger ook weer in de camera komen.

Zelf gebruik ik mozilla firefox 53.0 (64-bits) en dat werkt nu prima met de foscam camera's.

post-51681-0-54281400-1493387750_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...