Ga naar inhoud


IPTV werkt niet op nieuwe M7MZ101


Gast m7m101

Aanbevolen berichten

Wat er nog over zou kunnen blijven, is naar een officiele canal digitaal - dealer toe gaan, en vragen of hij het apparaat aan de praat kan krijgen...  Die heeft dan misschien ook een beter contact met het bedrijf als hij het ook niet werkend krijgt...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na heen en weer geprobeer van de WebCare en tussenkomst van de Solocoo ICT afdeling is het na 2 weken en een hoop administratieve ellende toch opgelost.

In het kort:

Overzetten van 2de of 3de extra Seca3 kaart naar Viaccess werkt niet. Deze kaarten hebben wat ze nu noemen een MultiRoom abo en deze wáren niet voldoende voor IPTV. Later is dit wel toegevoegd als toereikend, maar bij Solocoo is deze nieuwe situatie (nog) niet geïmplementeerd.

De noodzakelijke categoriën voor IPTV worden niet automatisch in de box gezet. Nadat Solocoo de categorieën 1,11 en 21 op de kaart hadden gezet werkte eindelijk ook de IPTV. Alleen jammer dat ze daar 2 weken voor nodig hadden.

Maar uiteindelijk opgelost. Pluim aan de WebCare van CDS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond weer een sessie met de CD WebCare. Probleem blijkt toch bij de rechten te liggen. CD spreekt zichzelf tegen. Een extra kaart komt dus nog steeds niet in aanmerking voor IPTV. Zelfs TV West niet. Ze hebben (overigens gratis) het abo op EntertainmentHD gezet (was MultiRoom FamilyHD). Kijken of dit blijft werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit een IPTV ontvanger gehad. Dit is mijn eerste. Alleen gedaan omdat ik een oude Seca3 over had. Maar had eerder al info opgevraagd bij CD. IPTV alleen mogelijk op hoofdkaarten en niet op extra kaarten. Volgens WebCare werkte het wel op een extra kaart. Maar niet dus. Alle MultiRoom kaarten hebben géén IPTV rechten. Alleen kaarten met eigen abo FamilyHD of hoger. Kaarten van €9,50 vallen daar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geoblocking is volgend jaar voor de EU voorbij. 

Is dat een vaststaand feit?  Ik heb het nergens gehoord, maar het zou wel handig zijn uiteraard, want dan kan je via internet gewoon legaal naar live tv kijken uit andere landen...  nu is dat in de meeste gevallen nit mogelijk.

Maar misschien gaan ze dan wat anders verzinnen om te voorkomen dat mensen dit gaan doen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar is een Europese uitspraak over geweest waardoor Europeanen Europaweid van elkaars uitzendingen gebruik moeten kunnen maken.

Let wel! Dit impliceert NIET dat dit gratis moet maar dat je zonder geoblocking kunt kijken. De benodigde streams zullen ongetwijfeld via VeriMetrix/VLAN gecodeerd worden zodat je alleen met een geautoriseerd bakje van jouw provider kunt kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar is een Europese uitspraak over geweest waardoor Europeanen Europaweid van elkaars uitzendingen gebruik moeten kunnen maken.

Let wel! Dit impliceert NIET dat dit gratis moet maar dat je zonder geoblocking kunt kijken. De benodigde streams zullen ongetwijfeld via VeriMetrix/VLAN gecodeerd worden zodat je alleen met een geautoriseerd bakje van jouw provider kunt kijken.

Je hebt het over een geautoriseerd bakje van de provider...  dat wil dus niet zeggen dat gewoon op "het internet" er geen geoblocking meer is?  Ik had het over live tv kijken van bv Oostenrijk, of Denemarken, gewoon via de computer...

Met dat "bakje" bedoel je IPTV?  en dat hoeft niet eens illegaal te zijn (want dat werkt uiteraard altijd) maar bv een iptv abonnement via een Duitse , Oostenrijkse of Zweedse provider  ??  al acht ik dat een beetje utopisch, want in de meeste gevallen kan je alleen iptv abonneren en kijken via je eigen isp, en dat is jammer uiteraard.

Maar voor de duidelijkheid, gewoon kijken via de computer naar content uit een ander land, zou dus niet meer geblokkeerd mogen worden, ergens in de toekomst?  Dat ze je dan eventueel door een abonnement zullen willen laten betalen, is dan weer wat anders uiteraard...  jaar dan "kan" het legaal , als je dat wil.

Interessant!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Genaaid door Canal Digitaal..

 

De beloofde €9,50 voor de extra kaart die door WebCare is omgezet naar EntertainmentHD (waardoor IPTV werkte) is door Canal Digitaal gewoon gefaktureerd voor €31,95 (de reguliere prins). Meteen contact met de WebCare opgenomen. Sorry meneer, we maken het meteen in orde! Viaccess kaart weer naar MultiRoom teruggezet en IPTV uiteraard weer uit.

 

Na veel heen en weer geWebCare... Het hoge woord eruit. IPTV werkt niet (en gaat ook nooit werken) op een gemigreerde Extra Seca3 kaart. Ze liegen je gewoon voor in de hoop dat ze weer een 'sale' scoren. Alleen een kaart met hoofdabonnement of los abonnement geldt voor IPTV..

 

Overigens moet ik wel zeggen dat de WebCare er wel alles aan heeft gedaan maar klaarblijkelijk niet weet wat wel en niet kan. Er is een hoop heen en weer getwitterd en ik moet zeggen dat ze wel oor hebben naar je argumenten..

 

Afgesproken is dat de MZ-101 wordt gecrediteerd en het Viaccess abbo wordt bevroren. De opgeofferde Seca3 kaart is weer in ere hersteld en ben ik dus precies waar ik 5 weken geleden was...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb bewondering, en ook goede ervaringen met het webcare team.

Helaas lopen ze in eigen huis ook regelmatig tegen de muur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima ervaringen inderdaad met de WebCare.. Alleen nu dus géén RTL Crime (waar het hele circus om begonnen was). En wat een zooitje is die administratie bij CDS. Kan me voorstellen dat de WebCare daar horendol van wordt.

 

Het proces in het kort:

 

Eerst gevraagd via Twitter of mijn Seca3 kaart (MultiRoom) voldeed aan de IPTV eis. Tot 3 x toe bezworen dat dat kon. Dus ...

MZ-101 kastje besteld met korting en 1 Seca3 kaart 'geofferd'.

Na 24 uur geen IPTV. Veel (beleefd) getwitterd.

Na een week besloot WebCare maar een ander bakje te sturen (onder het mom verkeerde firmware)

Nieuwe MZ-101 ontvangen, blijkt CDS zonder overleg!! nog maar een kaart te hebben 'geofferd'!! Weg beeld op de Seca3 kaart!!

Weer beleefd getwitterd.. Ja meneer. Iedere MZ-101 kost automatisch een Seca3 kaart?!?

Met hééél veel moeite weer terug gedraaid...

Nog steeds geen IPTV dus besloot WebCare zonder extea kosten dan maar het EntertainmentHD pakket op de MZ-101 te zetten.

Kijk naar mijn faktuur en ja hoor: €31,95... Weer getwitterd. We maken het meteen in orde! Na een uur weere rediteerd en het oorspronkelijke MultiRoom pakket en dus géén IPTV....

 

En dat alles omdat ze niet wisten dat een MultiRoom abo gewoon niet in aanmerking komt voor IPTV...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...