Ga naar inhoud


Wanneer moeten de Kabelmaatschappijen (Ziggo)net als KPN concurrentie toe laten?


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik begrijp je wel, maar als elke woning dat heeft, dan heb je een professioneel kabelnetwerk waar auteursrechten gaan spelen.

 

Bij appartementen in een groot blok ligt het aan het aantal aansluitingen, het is dan ter vervanging van veel schotels wat het aanzicht op straat aantast, maar dat kan je ook kunst noemen. ;)

 

Bij een kleinschalige installatie zal het geen probleem zijn, maar de wensen zijn dan meestal ook een stuk kleiner, anders wordt het heel kostbaar.

 

Het zou dus handig zijn als er een standaard een kabel uit de muur komt, maar bij grootschalige aanleg heet dat een kabelmaatschappij.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat laatste vrees ik ook. Al zou dat door de uitspraak van het EU Hof in Luxemburg mogelijk (zie een ander door mij geopend topic) nu anders liggen. 

 

Dat laat onverlet dat het in ieder geval een goed begin zou zijn als elk huis voorzien is van de juiste bekabeling binnenshuis waarop de bewoner (of een groepje van bewoners) dan zelf desgewenst schotel(s) en andere randapparatuur kunnen aansluiten.

 

Net zoals er in huis een voor internet geschikte kabel zou moeten liggen.

Ik kan mij inmiddels wel voor mij kop slaan dat ik bij een verbouwing 18 jaar geleden overal nog gewoon tweeaderig telefoonsnoer heb laten leggen. Maar ja, dect telefoons waren toen nog geen gemeen goed en indertijd had ik ook geen tijd er goed over na te denken (als dat al zou hebben geholpen, hier ben ik toch vooral afhankelijk van adviezen van anderen).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...