Ga naar inhoud


Proef gehoorapparaat verloren


Vogelzang

Aanbevolen berichten

Aan één oor doof, aan andere slechthorend. Na gehoortest  en aanmeten oorstukje,  dat moest want ieder oor is anders,  kwam ik een paar weken later voor een proefexemplaar.

De audicien verbaasde zich er over dat het oorstukje er nog niet was maar er werd een 'universeel oorstukje" tussen apparaat en oor geplaatst.

De praktijk was een verticale constructie met een  klein apparaatje boven op mijn oorschelp, een draadje naar mijn gehoorgang met daar aan een klein luidsprekertje dat totaal niet in mijn oor paste en daaronder een stukje plastic draad dat steunde op de  bodem van mijn oorschelp om de boel te stabiliseren.

Ik ging uit van de deskundigheid van deze audicien maar helaas in de proeftijd het apparaat verloren. Nu wil deze leverancier waarvan de naam een variant is van *** het bedrag van € 1000 van mij hebben. Op zich was er niets mis met het apparaat en had ik de intentie dit te kopen , maar 2 x betalen is te gek voor woorden.

Bij een proefrit van een auto van rond de € 20.000 moet ik een kopie van rijbewijs leveren en is de leverancier verzekerd voor schade tijdens de proefperiode. Bij *********** is dat kennelijk anders,

Wie heeft hier soortgelijke ervaringen mee of weet hoe dit op te lossen

aangepast door Michel
reclame verwijderd.
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De essentie van het verhaal is of jij verantwoordelijk bent voor het proefexemplaar.

 

Daarvoor zul je de leveringsvoorwaarden van de audicien moeten raadplegen, die je zijn overhandigd.

 

Over het algemeen ben je verantwoordelij voor goederen welke je in bruikleen worden gegeven.

Een auto bij een proefrit valt normaal onder je eigen auto verzekering.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is volgens mij heel simpel. In de voorwaarden, die gewoon op internet staan, staat:

 

5.1 ...... De toestellen blijven tijdens de proef eigendom van ***.

5.3 Tijdens de proeftijd moet de cliënt rekening houden met het feit dat hij het hoortoestel eventueel aan mooie heuvel  moet teruggeven en derhalve als zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan zorgen.

5.4 De klant is tijdens de proef verantwoordelijk voor het hoortoestel en de aanverwante producten.

 

Door het proefexemplaar in ontvangst te nemen ben je volgens mij akkoord gegaan met die voorwaarden. Dus ja, je bent verantwoordelijk voor de kosten van het verlies. 

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik het anders zeggen:
Als het gehoortoestel naar tevredenheid functioneerde, dan kan het haast niet anders dan dat het luidsprekertje ook in je oor paste.
Als het luidsprekertje niet in je oor paste, kan het gehoortoestel ook niet goed functioneren. Dan heb je een punt want als het niet paste, dan had de audicien kunnen weten dat je het kon verliezen en dat is de audicien wel degelijk aan te rekenen.

Verder weet ik niet wat zo'n gehoorapparaat kost maar als dat €1000,- is, dan is een schadevergoeding van €1000,- veel te hoog want dat heeft de audicien er zeker niet voor betaald. Ik denk veel minder dan de helft want er wordt op dat soort apparatuur enorm veel verdient vanwege de zogenaamde meet- en inregelkosten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even los van de schuldvraag en misschien een vreemde vraag maar merk je dat niet direct als je gehoor apparaat weg is?

Ik zou denken dat als je zo'n ding gebruikt en het geluid valt plotseling weg dat je dan direct merkt dat het geluid is weggevallen.

 

Als je een bril niet op heb dan zie ik toch ook direct alles wazig en kom je er toch ook niet pas een paar uur later achter dat je bril weg is?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik er mee bedoel te zeggen is dat je ze tijdens het gebruik denk ik vrijwel direct zal gaan missen want overal is geluid om je heen (al is het alleen maar de wind), heb je ze niet gewoon ergens neergelegd, in een jaszak gestopt oid?

Er zal ongetwijfeld naar gezocht zijn maar ik heb het hier ook vaak genoeg dat iets kwijt is, overal gezocht, nergens te vinden en maar nieuw gekocht en dan een paar weken later is het van "was je dit kwijt"?

Dan blijkt dat je er regelmatig vlak bij bent geweest en gezocht hebt op de plek waar je iets neergelegd had maar dat het net ergens achter/onder heeft gelegen zodat je het niet gezien hebt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik miste laatst ook mijn plastic tanden pas uren later toen ik weer eens wou eten.......

Dementie , je zou het nog vergeten mixed-smiley-040.gif;)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gehoor , de ene kant  met de andere kant , maar geen oorapparaat , soms wel oordopjes !!

Iemand die een oorapparaat mist of niet meer weet waar het ligt ....

zoiets als wat mijn bril betreft , als ik die niet op heb ....

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft het niet goed passen en toch goed horen, dat blijkt elkaar niet uit te sluiten. Ik miste het apparaat pas toen ik bij een balie weer moeite met horen had. Uiteraard daar alles afgezocht, Kleding, capuchon, auto etc etc. Bij het meegeven van het apparaat is mij niets verteld over de mogelijkheid van verlies. Ook zijn er geen algemene leveringsvoorwaarden meegegeven. Aangifte bij politie gedaan maar nog geen vinder. Politie vertelde wel dat algemene voorwaarden mee hadden moeten worden gegeven anders zijn ze niet geldig. Op internet ze gevonden maar dat was achteraf. Overigens valt schade bij een proefrit met een auto niet onder mijn autoverzekering want ik ben op dat moment geen eigenaar. Dat geldt eveneens voor het gehoorapparaat. Alleen ben ik niet in staat het apparaat terug te geven omdat de afgeleverde constructie zonder het op maat gemaakte oorstukje niet adequaat was. Ook op internet gezien dat er wel vaker verlies is.Er werd aangeraden een nylondraadje of een dun draadje waarmee vaak de bril om de nek blijft hangen om de poot van het apparaat te doen en dat vast met een clip aan een halsketting of aan een bril. Dit advies kwam nota bene van een audicien.

Primair wens ik niet te betalen voor de fout van een ander en het niet adviseren om verlies te voorkomen. Als er wel betaald moet worden dan is er geen sprake van verkoop, dus geen BTW afdracht. De marge zal inderdaad wel 50% kunnen zijn. Dit getal eerder gelezen en ook dat er onderzoek gedaan zou moeten naar kartelvorming in deze branche.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder weet ik niet wat zo'n gehoorapparaat kost maar als dat €1000,- is, dan is een schadevergoeding van €1000,- veel te hoog want dat heeft de audicien er zeker niet voor betaald. Ik denk veel minder dan de helft want er wordt op dat soort apparatuur enorm veel verdient vanwege de zogenaamde meet- en inregelkosten.

 

dus de volgende keer dat ik een gehoorapparaat nodig heb zal ik het in de proeftijd "verliezen" en dan moet ik maar een fractie als schadevergoeding betalen dan wanneer ik het apparaat gewoon zou aankopen ?

 

dacht het niet ........

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...