Ga naar inhoud


BER waarden schommelen nogal


michaelangelo

Aanbevolen berichten

En als je het zelf wilt doen. Vervang de CAI doos aan de muur door een EDC 1000 van Hirschmann. Nieuwe scan een alles moet weer werken.

 

Dat heb ik al in gebruik. Ik weet niet wat ze bij Ziggo doen, maar het wordt er niet beter op. Ik heb nu op een aantal kanalen een BER waarde van +\- 10000. Ja, 10000!

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

4G storing?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Een goede raad, bel Ziggo en zeg wat de problemen zijn, ze vervangen dan gelijk al je aansluitdozen als die wat ouder zijn.

Wees niet bang dat je moet betalen ze lossen het gratis voor je op, op dat gebied doen ze niet moeilijk, ze hebben hier ook alle aansluitingen vervangen omdat die wat gedateerd waren. :)

 

De algemene regel is dat ziggo zorgt voor het signaal t/m het abonnee overname punt. Als ze bij jou ook aansluitingen verderop hebben vernieuwd zonder kosten heb je geluk gehad. Ik zou er niet vanuit gaan dat ze dat voor iedereen doen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak: Ziggo maakt het in orde t/m het AOP zoals Youriy aangeeft. Als dat bij jou anders ging dan heb je gewoon heel erg geluk gehad. Dus inderdaad: je moet zelf een kabel trekken van het AOP. Soms wil een monteur dan nog wel eens een stuk coax achterlaten met wat stekkers maar daar blijft het dan ook bij.

aangepast door Dimmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De huisinstallatie is de verantwoordelijkheid van de huiseigenaar.

Het gasbedrijf legt toch ook niet de gasleiding aan naar je verwarmingsketel.

Evenals het elektriciteitsbedrijf geen kabels legt van de meter naar de tv.

 

AOP is niet voor niets de afkorting voor Abonnee Overgave Punt.

 

Maar ik kan mij goed voorstellen dat bij Sjaak er andere regels gelden.

Voor alle andere klanten gelden de Ziggo regels.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/hoofdaansluiting-controleren/

 

Mocht je inderdaad vanaf het AOP kabels willen laten controleren door een Ziggo monteur zegt Ziggo het volgende:

 

Aan de slag met de hoofdaansluiting en kabels kan een flinke klus zijn. Dat begrijpen we. Bestel daarom voor slechts € 40 een Ziggo monteur die de klus voor je klaart. Komt het signaal je huis niet goed binnen? Dan betaal je niet voor de monteur.

 

Zo voldoende duidelijk Sjaak?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sjaak, je valt weer in je oude gewoonte, iets posten wat niets met de discussie te maken heeft.

 

Heb je mijn bijdrage gelezen, waarin Ziggo uitlegt waar hun verantwoordelijkheid ophoudt?

Bij het AOP, daarna kan je voor € 40 Ziggo je eigen huisinstallatie laten controleren.

Dat is beleid, in individuele gevallen kan een monteur daarvan afwijken.

 

Wanneer je zo stellig in je overtuiging bent, kunnen andere leden die € 40 bij jou halen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cees luister nu toch eens een keer en hanteer nu niet altijd zo strikt de regeltjes. Ziggo zegt echt niet als jij een klacht hebt, meneer tot aan het aop is het signaal goed, ''dan is onze afdeling verzorgt'' om eens met Henk Elsink te spreken.

Dan gaan ze echt verder zoeken want ze willen een tevreden klant.

 

Heb jij misschien een direct 06 nummer van die betreffende monteur ? Want hier in mijn omgeving doen ze dat dus echt niet. Of kunnen mensen inderdaad zoals Cees aan jou voorsteld die 40 euro dan bij jou terug halen als die toch in rekening wordt gebracht ? 

 

O ja, de oude kabels zitten hier trouwens gegoten in de muren, nog daterend uit het casema tijdperk. Dus ziggo hakt die muur open en legt daar nieuwe coax in, maakt de muur weer dicht en netjes weer behang eroverheen ? En dat allemaal zonder kosten ? Top service als dat echt zo is. Kan het me alleen niet voorstellen...

 

 

En mochten ze dat nu dus wel doen dan betekent dat er een heleboel andere klanten eerder zwaar benadeeld zijn door Ziggo want die hebben het zelf op kunnen lossen en zelf kosten gemaakt. Kunnen die dan die kosten ook bij Ziggo alsnog verhalen ?

aangepast door Dimmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sjaak, geef even een link van de Ziggo website die jouw woorden staven.

 

Ik heb alleen informatie op de Ziggo website kunnen vinden die jou stelling compleet tegenspreekt.

En dat is niet de eerste keer dat jouw beweringen geen hout snijden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze dit op de site zetten dan wordt het een recht voor iedereen, ook voor de meest hopeloze installaties waar een monteur dan dagen werk aan heeft.

 

Mogelijk is er een interne instructie om te helpen als er met redelijk beperkte inzet een tevreden klant achterblijft. 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het blijft eenvoudig, op het AOP scheiden zich de verantwoordelijkheden.

Net als bij alle andere nutsbedrijven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...