Ga naar inhoud


Tegelijk opnemen en kijken via CI-module TVV


CLAYREON

Aanbevolen berichten

Mijn probleem is hier wel al voorbijgekomen, maar elke configuratie is anders en een kant- en klare oplossing heb ik nog niet gezien, zo die er al is. Mijn configuratie bestaat uit een VU+ Solo2-decoder, beide tuners aangesloten aan schotel en CI-module van TV Vlaanderen (geen smartcard dus). Ik wens te kijken naar een gecodeerde zender, terwijl ik opneem van een gecodeerde zender op een 'andere' transponder. Opnemen op FTA-zenders of zenders op dezelfde transponder is geen probleem. Ik vermoed dat Softcam ook geen oplossing is, aangezien ik geen aparte smartcard heb maar wel een CI-module. Of is er een andere oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Helaas.

Hier is geen andere oplossing vaao als een smardcard rechtstreeks in de kaartlezer van de ontvanger te stoppen en een softcam te gebruiken.

Met CI module ben je beperkt tot een transponder

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien oude voorraad bij een verdeler, of 2e hands via een overname formulier.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kan misschien toch een mogelijkheid zijn om tegelijk een stream te bekijken en 1 (of meer) andere op te nemen.

Het is namelijk inderdaad zo dat de CAM op elk moment slechts 1 stream kan decoderen, maar in principe kan men wel gewoon meerdere encrypted streams opslaan.

Het lijkt me dan verder niet onlogisch dat de CAM ook de encrypted opnames achteraf kan decoderen zodat deze alsnog kunnen worden afgespeeld.

 

Met OpenPLI zie ik volgende opties bij de instellingen voor opnames :

- Always include ECM in recordings

- Never decrypt while recording

 

Zelf heb ik hier nog niet mee geëxperimenteerd, maar misschien toch de moeite om het eens te proberen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt dit wel zo doen.  Het achteraf decoderen met CI module werkt echter slechts op enkele modellen receivers.  Eigenlijk heb ooit eens gelezen dat het op een HD51 zou werken.  Maar heb hier nooit enig bewijs van gezien.

 

Op een Xtrend werkt het zeker niet (zelf geprobeerd met een TVV kaart en witte CI module), en ook niet op een VU+, behalve misschien op het laatste 4K model.

 

Ik houd mij aanbevolen voor eventuele resultaten van deze experimenten.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het vreemd dat niet meer mensen hierover klagen, ik ben net overgeschakeld van Telenet naar satelliet en dan is dat gegeven natuurlijk een stapje terug. Ik ga toch verder experimenteren, alvast bedankt voor de tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Andere mensen bezorgen zich een smartcard en gebruiken de interne kaartlezer van de ontvanger.

Dan heb je voorlopig nog geen beperkingen.

 

Zie dat je een kaart overneemt van iemand die stopt met de satellietontvangst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het vreemd dat niet meer mensen hierover klagen, ik ben net overgeschakeld van Telenet naar satelliet en dan is dat gegeven natuurlijk een stapje terug. Ik ga toch verder experimenteren, alvast bedankt voor de tips.

 

Hierover word ook geklaagd.  Lees maar eens enkele reacties over de nieuwe ViaDingens codering die door M7 gebruikt word.  Niet alleen TVV maar ook CD en telesat.  En je zult merken dat het gebruik van de nieuwe decoders van M7 één grote brok gecastreerde ellende zijn, waarvan je moet wegblijven.

 

Met een oude Seca kaart en de interne lezers van de linux machines kan wel nog naar meerdere zender tegelijkertijd gekeken of opgenomen worden.  Hoelang dit nog duurt is koffiedik kijken. 

 

Als M7 wil kunnen ze dit morgen uitschakelen, maar dan gaat hun dat wel een bom duiten kosten.  (dan krijgen ze test aankoop op hun dak denk ik, en gezien het aantal gedupeerden word dat zelfs een rechtszaak met als eis dat M7 alle apparatuur op hun kosten moet vervangen)  Ik denk dat een uitdoof scenario gehanteerd word. 

 

Nieuwe klanten krijgen sowieso de nieuwe Viadingens module.  Oude klanten met gehuurde decoders zullen bij problemen met die dingen ook wel een nieuwe decoder door hun strot geduwd krijgen. 

 

En degenen die een decoder gekocht hebben zullen bij problemen ook wel naar de nieuwere gepusht worden.

 

Momenteel ben ik nog de gelukkige bezitter van een Seca kaart (eigenlijk 2).  Maar ik volg de ontwikkelingen op de voet en heb dus interesse in de mogelijkheid om op te nemen en uitgesteld te decoderen m.b.v. van de CI module.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af wie er nog klant wil worden ( buiten die met een caravan) als je niet kan kijken en opnemen tegelijkertijd.

 

Als dat niet meer kan, dan gaat TVV hier onmiddellijk de deur uit.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle duidelijkheid, tegelijk opnemen en kijken op dezelfde transponder kan wel, alsook via FTA-zenders. Maar het gebeurt ons wel dat we Vier kijken en tegelijk Eén of Canvas willen opnemen, dat lukt dus niet.. en nochtans zou dat technisch geen probleem mogen zijn. Blijkbaar hebben al die bedrijven dezelfde doelstellingen.. zo veel mogelijk winst .. en weinig oog voor klantvriendelijkheid.. jammer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Volgens mij is opnemen met de goedgekeurde van M7 met harde schijf toch geen probleem?

Dan koop je de De M7 MP-201, een interactieve hd-recorder met ingebouwde harde schijf van 500gb en voorzien van een twin tuner.

aangepast door chukky2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed heb begrepen heb van wat ik hier zo lees zal het niet mogelijk zijn om nog een smartcard los van de ci module te verkrijgen.

Maw je bent verplicht om een ci-module met geïntegreerde chip aan te kopen. Klopt dit zo een beetje ?

het is spijtig dat men niet toelaat om bijvoorbeeld andere  prof Viaccess CAM CI Modules

die wel toelaten om meerdere kanalen op te nemen te gebruiken maar ik neem aan dat men inderdaad de markt wil "toeknijpen"

Dit is erg jammer. Ik zou eens graag een off reactie krijgen hieromtrent van de M7group wat de plannen zijn  naar  andere merken

satellietmateriaal toe. Ik kan mij inbeelden dat de gangbare merken hier niet gelukkig mee zijn, de afzetmarkt wordt als het ware afgesloten.

aangepast door wolftje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt het goed begrepen.

Het was je misschien niet opgevallen, maar Canaldigitaal / TVV was een van de laatste satelliet providers waar je nog alle voordelen van je eigen satelliet ontvanger kon genieten.

 

Die mogelijkheid wordt nu langzaam afgebouwd, te beginnen voor nieuwe klanten en nieuw toe te voegen zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...