Ga naar inhoud


Goede DVB-C ontvanger gezocht voor Rekam


Jorgen

Aanbevolen berichten

Ah, ok. Ik wist niet dat IPTV zo beperkt was in keuzevrijheid en mogelijkheden.

Dan is misschien kabel van Caiway naast mijn glasvezelabonnement toch een optie.

Zal eens bellen of ze toevallig combinatievoordeel willen overwegen, net als de concurrenten hier op glas.

 

Een vlakantenne ken ik niet, maar zal ik ook eens naar kijken. Thanks.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites


Caiway is geen verkeerde optie.

Ik gebruik nu sinds 2015 Alles-in-1 van Caiway incl. 100/100 glas en betaal daarvoor € 46,= p/m.

Inderdaad geen kastjes, gewoon de coax rechtstreeks in de TV of DUO2 en of je nu 2 of meer extra ontvangers gebruikt geen probleem, gewoon extra splitter plaatsen tenzij jij interactieve TV wilt gebruiken.

 

Oh ja, nog vergeten te vertellen dat je daarvoor ook nog onbeperkt TV in HD op je tablet of Smartphone kunt kijken.

 

Gewoon even bellen dan krijg je voor de erste 6 manden wel korting.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat versta je onder interactieve tv? De pvr-functies? Die wil ik wel gebruiken.

En Caiway levert hier - gek genoeg - geen glasvezel, terwijl ik wel gewoon in hun verzorgingsgebied woon. Kennelijk leveren ze hier alleen kabelinternet en -televisie.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij interactieve TV krijg je verplicht een ontvanger van de provider en kun je dus geen eigen ontvanger (PVR) toepassen.

Hiermee kun je o.a. Video om demand kijken, opnames op de servers bij de provider opslaan en nog wat andere interactieve diensten.

Heeft echter ook een aantal gebruikersbeperkende nadelen.

 

Ja, inderdaad vreemd dat Caiway niet in haar hele verzorgingsgebied glas beschikbaar heeft.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nog eens over zitten denken of ik - zoals iemand schreef in dit topic - niet toch achter sat-ontvangst aan ga, als de VVE het met haar voorwaarden gewoon niet hard kan/mag maken. Anderzijds zit ik hier net 2 maanden en heb ik geen zin in gedoe met de VVE of daardoor met mijn verhuurder. Blijf het wel stom vinden dat ze het niet eens goed vinden als ik de schotel direct op het dak - en dus compleet uit het zicht - zou plaatsen.

 

Mijn mooiste opties zijn op dit moment dus:

Trined glasvezel + los Caiway abo

Trined glasvezel + los CDS abo

 

In beide gevallen kan ik veel plezier hebben van een Vu+

 

De andere opties; Trined + Rekam en later Trined + IPTV zijn vele malen goedkoper, maar dus ook minder uitgebreid of veel meer beperkt.

Jammer, want TV kijken met zo'n Vu+ lijkt me super.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak mag je niet op het (gezamenlijke) dak komen uit veiligheidsoverwegingen en vanwege het risico van het beschadigen van het dak en wie daar dan verantwoordelijk voor is.

Heb je geen balkon, tuin, patio of dakterras op het zuid-oosten?
Als je een schotel op een tegelvoet of terrasvoet zet, dus nergens aan bevestigd kunnen ze je eigenlijk niks maken want het blijft een grondrecht op basis van het recht op vrije meningsuiting (en het kunnen ontvangen van de mening van anderen) dat jij een schotel mag plaatsen als je daarmee zenders kan ontvangen die je op geen andere manier kan ontvangen.

Maar ik snap ook dat je geen zin in (juridisch) gedoe hebt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee helaas. De galerij zit op het zuiden. Dus niet alleen heb ik daar geen enkele eigen ruimte, maar hangt elke vorm van een antenne dus ook direct in het zicht en naast / boven het looppad.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...