Ga naar inhoud


OpenPli en handmatig zenders instellen


Gast Dward

Aanbevolen berichten

welke softcam gebruik je 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Diseqc Denson is 1.0, in de Xtrend kom ik niet verder dan diseqc A/B. Thuis zijn de instellingen anders, daar ontvang ik 6 satellieten. Maar dat kan ik pas in de loop van de komende week uitproberen.

 

Naast twee ontvangers met openpli, staat er thuis ook nog een oude Rebox, uiteraard met de eigen standaardfirmware, waarmee ik ook kan proberen of Leo TV daarop wel beeld geeft.

 

De oscamversie op de Xtrend waarmee ik hier werk is r11360.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan moet je diseqc eens veranderen 

a b c d

ga gewoon op diseqc staan en verander met de links of rechtse pijltoets

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn waarden kloppen. Ze zijn dezelfde als op Kingofsat.

 

Maar intussen ben ik thuis en dat gaf enkele verrassingen.

 

Eerst op de Xtrend een backup van vóór de vakantie teruggezet, zodat alles weer goed op mijn eigen 6 LNB's (Diseqc 1.1) werd afgesteld. Daar vond ik in een "last scanned" lijst Leo Tv... en die deed het. Maar... Zie even verderop.

 

Daarna op mijn hoofdontvanger, een Vu+ Duo2 ook aan de slag gegaan. Diverse Leo Tv's te vinden, ook nieuw ingescand, enz. Maar nee, telkens geen beeld. Via Dreamboxedit de instellingen van de ene ontvanger naar de andere gekopieerd, maar niets werkte.

 

Nu komt de "maar": in de Vu+ zit thuis mijn hoofdkaart, een Entertainment HD-kaart. Die had ik op vakantie in de Xtrend zitten en had Leo Tv gewoon moeten kunnen decoderen.

Thuis zit in de Xtrend een extrakaart. Maar de Entertainmentkaart in de Vu+ wordt intern geshared met de Xtrend voor de kanalen die buiten de extrakaart vallen. En daar valt Leo Tv dus ook onder. Thuis keek Leo Tv op de Xtrend naar de Entertainmentkaart in de Vu+, en dat gaf beeld. Hoe het op vakantie ging, weet ik helaas niet, daar heb ik niet op gelet, omdat ik daar geen uitgebreid systeem had.

Maar nu komt "maar2": alle kanalen in de Vu+ kijken netjes naar de Entertainmentkaart, behalve... Leo Tv. Die blijft koppig naar een TNTSat-kaart kijken, die ook in het apparaat zit.

 

De vraag is nu, hoe komt het dat een kanaal koppig naar de foute kaart blijft kijken, en hoe pas ik dat aan?

aangepast door MaartenM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn conclusie van gisteren was iets te voorbarig. Leo TV blijkt helemaal niet naar een kaart te kijken. Tijdens de hierboven beschreven situatie bleek toch op de achtergrond een andere, Franse zender mee te draaien.

 

Mijn juiste vraag is nu: hoe komt het dat Leo TV in de VU+ niet naar de CD-kaart kijkt en wat doe ik daaraan?

In de Xtrend kijkt de zender wel naar een kaart.

 

Alle andere zenders doen het in de Vu+ wel goed en gebruiken de CD-kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wel eens een volledige flash doen van je VU

Dus met andere woorden alles nieuw er terug opzetten

Of probeer eens een nieuwe softcam

En als je een fastscan doet van CanalDigitaal

Dan staat die zender er toch bij

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een volledige flash wil ik dus juist niet. Dan moet ik alles opnieuw instellen. De softcam is redelijk nieuw.

 

Alles doet het verder goed, alleen dat ene kanaal niet. De fastscans zowel van CanalDigitaal als Vlaanderen had ik al gedaan, ook een scan van de transponder met de eigen instellingen. De zender staat erbij, ja, alle instellingen kloppen met die van kingofsat, maar de kaart wordt domweg niet aangesproken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

neem eens cccam 2.21

ik zou dat even proberen 

ook je ontvanger even herstarten

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had cccam 2.30 staan. Gewist en 2.21 geïnstalleerd, herstart gedaan, maar nog steeds wordt de kaart niet uitgelezen. Nu terug naar 2.30.

 

Ik zie nu wel dat door de "update" van Openpli die ik enkele dagen geleden op de Xtrend heb gedaan, er een oudere oscamversie op is gezet dan ik had.

Ik had 11384, die is tijdens de update op de Xtrend vervangen door 11359.

 

Op de Vu+, waarop de kaart dus niet wordt gelezen, staat 11384. Ik kan nu even niet verder, maar ik zal die straks eens vervangen door de 11359 van de Xtrend. Al blijft het vreemd dat 1 kanaal de kaart niet leest en alle andere wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en rond welk uur begint die zender 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...