Ga naar inhoud


OpenPli en handmatig zenders instellen


Gast Dward

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb sinds een half jaartje een Mutant HD51 met OpenPli 4 en OSCAM. Dit werkt prima maar ik heb geen verstand van handmatig zenders zoeken/instellen in OpenPli. 

 

Ik las dit bericht  m.b.t. de ontvangst van Leo TV.

https://www.sat4all.com/forums/topic/354044-ontvangst-leo-tv/

 

Ik heb precies hetzelfde probleem na een nieuwe CD fastscan, maar heb geen flauw idee hoe ik verstrekte gegevens moet toepassen in OpenPli:

 

Leo TV DUT

1:0:16:3726:C8E:3:EB0000:0:0:0:

 

Zou iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik dat doe in OpenPli? Dan weet ik dat ook meteen als er eens een andere kanaal niet werkt.

Ik heb dit ook al eens gevraagd op het Openpli forum, maar hoe duidelijk ik ook ben, niemand lijkt in staat te zijn of geen zin te hebben e.e.a. uit te leggen. Er lijkt ook maar half te worden gelezen als ik sommige antwoorden bekijk.

 

Bij voorbaat dank voor de moeite!

 

Groet!

Dward

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ha Sjaak,

 

Bedankt voor je snelle reactie. Hier kan ik wat mee. Ik ga er mee aan de slag.

Ik heb de Fastscan optie in Openpli gebruikt maar die pakt dus niet de DUT versie van het betreffende kanaal.

Of heb jij het over een Fastscan plugin van een derde partij?

 

Wat gebeurt er met handmatig ingestelde kanalen als je een nieuwe fastscan CanalDigitaal doet omdat er bijv. wijzigingen zijn. Moet je dan de handmatige gevonden kanalen weer opnieuw handmatig scannen?

 

Groet!

Dward

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals bedankt Sjaak!

 

Bij de fastscan komt de juiste versie van Leo TV bij mij dus niet mee. Waarom dat zo is? geen idee.

Ik ga het eens handmatig proberen volgens jou instructies. Ik laat wel horen of het is gelukt.

 

Groet!

Dward

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dward, in de CDS Fastscanlijst staat (18+) Leo TV (22-06) op plaats 239, DVB-S, 11973 V, 29900, 2/3. Maar hij zend pas uit na 22.00 uur tot 6 uur morgens.

 

Uhm... Op dat kanaal ziet ie bij mij niet. ook niet na een nieuwe fastscan. Hij zit bij mij met exact dezelfde naam en gegevens op kanaal 269. Maar geen beeld dus. Wel epg. Wat gaat hier nu fout?

 

Groet!

Dward

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je nu de tsjechische versie hebt of de Nederlandse maakt niet uit, dit is dezelfde zender.

Het geluid kan je kiezen met de gele toets, als er meerder geluidssporen aanwezig zijn.

 

Heb je wel het juiste abonnement om deze zender te mogen zien?

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je nu de tsjechische versie hebt of de Nederlandse maakt niet uit, dit is dezelfde zender.

Het geluid kan je kiezen met de gele toets, als er meerder geluidssporen aanwezig zijn.

 

Heb je wel het juiste abonnement om deze zender te mogen zien?

 

mvg

 

Ik had voorheen wel Leo TV beeld op dat kanaal. Na een nieuwe fastscan heb ikhelemaal geen beeld meer op 269.

Alle andere warm vlees zenders doen het gewoon.

Log ik in op CD dan zie ik in mijn profiel staan: 

Zenderpakketten: Entertainment pakket 24, Action Now! en HD_ONLY ERO pakket.

Kijk ik op Jouw prijsoverzicht staat er: entertainment HD.

Roept u maar!

 

Groet!

Dward

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

let er wel op als je een fastscan doet, dan kan deze lijst op de 2de plaats komen te staan in het overzicht van alle lijsten onder de blauwe toets.

 

De lijst op de eerste plaats blijft dan onveranderd.

 

Dus zet je zaplijst op je scherm en druk dan op de blauwe toets.

dan krijg je een overzichtslijst met alle verzamelingslijsten.

Het kan zijn dat de TVV fastscan lijst op de tweede positie staat .

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

let er wel op als je een fastscan doet, dan kan deze lijst op de 2de plaats komen te staan in het overzicht van alle lijsten onder de blauwe toets.

 

De lijst op de eerste plaats blijft dan onveranderd.

 

Dus zet je zaplijst op je scherm en druk dan op de blauwe toets.

dan krijg je een overzichtslijst met alle verzamelingslijsten.

Het kan zijn dat de TVV fastscan lijst op de tweede positie staat .

 

mvg

 

Ik die geen TVV fastscan maar een Canaldigitaal fastscan. En hoe zorg ik ervoor dat de Canaldigitaal lijst bovenaan komt te staan in de overzichtslijst komt te staan?

 

Groet,

Dward

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

handmatig = menu - instellingen - zenders zoeken - handmatig zoeken -  gebruikersgedefinieerde transponder

de juiste gegevens ingeven, zie screenshot1 -  bevestigen met groene of OK toets

scroll naar de juiste zender, zie screenshot2  -  bevestigen met groene of OK toets

 

Ik zie ook geen screenshot

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hier hetzelfde probleem. Maar alleen met een ontvanger die op OpenPli draait.

 

Op mijn vakantie-adres staat een eenvoudige Denson ontvanger met eigen originele firmware. Daarop draait Leo Tv wel normaal, met mijn eigen kaart, die ik heb meegenomen. Op verzoek van de eigenaar van het huisje stel ik elk jaar de ontvanger opnieuw in, omdat andere huurders de boel meestal volkomen in de soep draaien. Nieuwe fastscan gedaan enz. en Leo Tv komt er gewoon binnen. Probleemloos.

 

Daarnaast heb ik een eigen Xtrend 8500 ontvanger meegenomen en daarop draait Leo Tv niet. Ook een nieuwe fastscan gedaan, instellingen gecontroleerd aan de hand van bovenstaande screendump en de gegevens in kingofsat. Alles klopt, maar geen beeld. Oude Leo Tv gewist, opnieuw fastscan, ook rechtstreeks op transponder laten scannen enz. enz. enz, maar nee. Alles klopt telkens, maar nog steeds geen beeld op mijn eigen ontvanger met OpenPli.

 

Dit zijn de instellingen van de 3 Leo Tv's die worden binnengehaald:

image.png.833b957c9aee8c061545a9b94adb735f.png

Ze doen het geen van alle.

 

Heeft CD een nieuwe truuk uitgehaald om zenders in OpenPli te blokkeren? Je zou het bijna zeggen.

 

Naamloos-3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-8-2017 om 12:00 zei MaartenM:

Hier hetzelfde probleem. Maar alleen met een ontvanger die op OpenPli draait.

 

Op mijn vakantie-adres staat een eenvoudige Denson ontvanger met eigen originele firmware. Daarop draait Leo Tv wel normaal, met mijn eigen kaart, die ik heb meegenomen. Op verzoek van de eigenaar van het huisje stel ik elk jaar de ontvanger opnieuw in, omdat andere huurders de boel meestal volkomen in de soep draaien. Nieuwe fastscan gedaan enz. en Leo Tv komt er gewoon binnen. Probleemloos.

 

Daarnaast heb ik een eigen Xtrend 8500 ontvanger meegenomen en daarop draait Leo Tv niet. Ook een nieuwe fastscan gedaan, instellingen gecontroleerd aan de hand van bovenstaande screendump en de gegevens in kingofsat. Alles klopt, maar geen beeld. Oude Leo Tv gewist, opnieuw fastscan, ook rechtstreeks op transponder laten scannen enz. enz. enz, maar nee. Alles klopt telkens, maar nog steeds geen beeld op mijn eigen ontvanger met OpenPli.

 

Dit zijn de instellingen van de 3 Leo Tv's die worden binnengehaald:

image.png.833b957c9aee8c061545a9b94adb735f.png

Ze doen het geen van alle.

 

Heeft CD een nieuwe truuk uitgehaald om zenders in OpenPli te blokkeren? Je zou het bijna zeggen.

 

Naamloos-3.jpg

Staan de diseq instellingen van de Xtrend  het zelfde als bij de Denson ?

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...