Ga naar inhoud


Kassa over streaming kastjes, zwart beeld en legaal of niet


Miauw

Aanbevolen berichten

Even voor de mensen die vallen over op het randje balanceren van de wet, wat is interne interne cardsharing dan? Volgens de regels van CanalDigitaal is dat niet toegestaan, maar het randje van balanceren is hier toch ook op gezocht, wat is dan het verschil?

 

Als je met "interne cardsharing" bedoelt dat je je abonnement op meerdere plaatsen tegelijk in je eigen woning benut dan is dat natuurlijk wel een wat verwarrend gegeven. Ik ben nu Ziggo abonnee, en daarvan heb je van je abonnement

1. De Ziggo kabelontvanger met daarin je Ziggo smartcard om er alle zenders waarvoor je betaalt mee te kunnen krijgen

2. Het Ziggo analoge netwerk voor TV dat je middels splitters en versterker wel op 20 plaatsen of meer in je huis kunt gebruiken

3. Door de digitale kabel te splitsen en eventueel te versterken kun je een flink aantal kanalen waaronder de Nederlandse ombeperkt over je huis verdelen en via kabel ontvangers zonder extra smartcard overal bekijken

4. Via dingen als i-pads en tablets draadloos in je hele huis en nog een stuk daarbuiten naar alle zenders onder punt 3 genoems (tuin!) kijken

5. Idem dito voor radiozenders

6. Via een analoog netwerk met versterkers en splitters zoals onder nr 2 ook het hele analoge aanbod aan radiozenders over zoveel plekken in je huis verdelen als je maar wilt.

 

En dan maar moeilijk doen over wat CanalDigitaal formeel allemaal wel of niet goed vindt......!

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites


@T90user,

 

Nu gaan we weer een beetje off-topic:

 

Zoals ik eerder schreef, je kan de smartcards van Ziggo overal gebruiken, dus ook buitenshuis, dat is vooral voor de mensen met meerdere kaarten met duurdere abonnementen en Humax decoders erg makkelijk, als er maar een analoge kabelaansluiting zit is het al voldoende om de kaarten van maximaal 5 met elkaar te delen. Het enige nadeel is dat je geen interactiviteit hebt, want dat kan alleen met de Horizonbox waar je er maximaal 2 van krijgt.

 

Als ik het goed heb, dan geeft Ziggo alleen nog Horizonboxen uit, dus 2 mogelijkheden om te kijken en die zijn eenvoudig traceerbaar i.v.m. interactiviteit. Het oude systeem zal neem ik aan langzaam uitsterven als de spullen stuk gaan, dat kan nog jaren duren.

 

Daarnaast is Ziggo erg laks met het afsluiten van de analoge kabel, dus letterlijk de kabel in de buitenkast er uit trekken. Normaal wordt een digitale decoder via de smartcard wel snel afgesloten, maar als je kaarten met meerdere mensen deelt en ze trekken de buitenkabel niet uit de kast, dan kan je nog lang door blijven kijken, ook met gedeelde kaarten. Ik meen dat een uitzondering hierop het voormalige UPC gebied is, maar dat weet ik niet zeker, daar was men al verplicht een Horizonbox te gebruiken.

 

Het verschil is dan interne en externe cardsharing. Voor een Humax decoder op de kabel is vrij eenvoudig om te kijken met meerdere decoders met een maximum van 5,, maar het is eigenlijk kaarten delen als het op verschillende locaties buitenshuis gebeurd..

 

Laat staan er zijn 5 mensen aangesloten op de kabel en op verschillende adressen, dan kunnen er 4 de goedkoopste pakket nemen, 1 de duurste, de laatste deelt de kaarten met de andere 4 die mee betalen, dan deel je toch ook, al is dat niet streamen? Maar in dat geval zal het ook niet de bedoeling zijn van Ziggo dat je op die manier de kaarten gebruikt/misbruikt.

 

Normaal kunnen er maximaal 5 Humax decoders met smartcard in 1 huis gebruikt worden, met een Horizonbox zijn dat er slechts 2 i.v.m. de interactiviteit, want verder dan dat laat Ziggo niet toe.

 

Even op de stream kastjes terug te komen, daar deel je (ook) buitens huis, dus wat is het verschil behalve dat er een stream loopt, maar dat het beide manieren niet erg legaal zal zijn?

 

Over de stream kastjes via het internet lopen nog rechtszaken, maar waar er 1 uit de lucht getrokken wordt, duiken er weer 10 op, dus een kat en muis verhaal is weer rond.

 

De streams zullen vast uit een niet zo nauw nemend land komen, ik neem aan dat het buiten de Europese unie zal zijn, want anders was het denk ik vrij eenvoudig geweest om de boel aan te pakken.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of zolang Ziggo de Irdeto codering in stand houdt.

 

Dat is het zelfde als Canaldigitaal, als ze het niet meer ondersteunen vertrekken vaak een hoop mensen of ze moeten met een heel goed aanbod komen. Ik denk dat een uitsterfbeleid meer zal werken, zo ook het actief de buiten kabels controleren en eventueel er uit halen, want daar blijft een hoop zitten of wordt onbedoeld weer aangesloten, dat komt zelfs ook voor.

 

Als Ziggo het eenvoudig wil maken, dan gooien ze alles achter de decoder, dan is al een hoop opgelost met het afsluiten van de kabels, maar dan nog zitten ze met het probleem dat ze de Humax decoders met gedeelde kaarten niet kunnen traceren. Ik denk dat Ziggo zelf controle monteurs in de kasten op straat moeten laten controleren, want de ingehuurde monteurs kunnen de kasten vaak niet eens vinden.

 

In mijn geval kreeg ik van Canaldigitaal alle hardware gratis met een 10 euro per maand pakket, alleen voor de schotel moest ik zo'n € 3,95 verzendkosten betalen wat nog netjes met het STP-Pakket abonnementsgeld werd verrekend, zo ook het abonnement die tijdelijk tot en met het einde van het jaar goedkoop bleef.

 

Ik kreeg wel het Seca3 systeem terwijl Orca al in de lucht was, daarvoor had ik het STB-pakket met Seca2 ontvangst.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...