Ga naar inhoud


Kassa over streaming kastjes, zwart beeld en legaal of niet


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik zag net even een promo voor het programma Kassa (zaterdag 15 april 2017) waar o.a. het over de internet streaming (internet TV) kastjes zal gaan.

 

Iemand zit zoals in de promo werd aangekondigd op zijn kastje te wachten of het beeld bleef zwart..

 

Echter komt ook de vraag, legaal of niet.

aangepast door ilseonline
  • Like 1

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik zag net even een promo voor het programma Kassa (zaterdag 15 april 2017)

 

Echter komt ook de vraag, legaal of niet.

Daar kan alleen de rechter een antwoord op geven.

 

Ik gok erop dat de kastjes niet illegaal zijn, maar dat je er geen illegale dingen mee mag doen, en dus geen beeldgarantie mag verwachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als zelfs hier in een forum van hobbyisten mensen al heel snel ervan uitgaan dat zaken als IPTV of een BISS code gebruiken per definitie inhoudt dat je iets illegaals doet dan zal een niet-deskundige op dit gebied mogelijkerwijze niet genuanceerder denken. En ja, als nagenoeg alle kastjes voor illegale ontvangst verhandeld worden dan sluit ik niet uit dat de handel in die kastjes zelf verboden wordt.

 

Anderzijds zijn er zoveel van in omloop dat dat er weer tegen spreekt. Maar ja, hoeveel vuurwapens zijn er illegaal in ons land? Het zou wel eens een dubbeltje op zijn kant kunnen worden. Kodi is niet voor niets bezig met een 180 graden draai richting uitsluitend legaal gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kastjes zijn legaal, je kunt hem immers ook als mediaspeler gebruiken, of om netflix te kijken. (afhankelijk van het model)

Dat mensen er misbruik van maken is weer weer een ander verhaal.

 

Met de messenset in de keuken kun je ook andere mensen verwonden, met een auto kun je ook mensen verwonden, laat staan met vrachtauto's.

Moeten deze dan ook maar verboden worden?

 

Alles staat of valt met de mentaliteit van de mens zelf en over hoe de samenleving in elkaar steekt.

Het zegt ook iets over de absurde prijzen en gelden die omgaan in het mediawereldje en dat er zat mensen zijn, zeker in Nederland, die simpelweg het geld niet (meer) hebben om dure abbo's aan te schaffen.

Zolang de europese overheid geen paal en perk stelt aan de hoogte van abbo's en dat alles maar overgeleverd wordt aan de marktwerking, mogen de aanbieders ook niet klagen of miepen bij een rechter.

 

Wanneer programma aanbieders, tv producenten, filmmakers etc etc last hebben van piraterij, dat zij zichzelf even door de haren moeten strijken en realiseren of zij niet al te inhalig zijn.

De tijd dat deze schrapers zich achter de wetgeving of rechters kunnen schuilen, mag wat mij betreft over zijn.

 

..my two cents.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alles staat of valt met de mentaliteit van de mens zelf en over hoe de samenleving in elkaar steekt.

 

Het zegt ook iets over de absurde prijzen en gelden die omgaan in het mediawereldje en dat er zat mensen zijn, zeker in Nederland, die simpelweg het geld niet (meer) hebben om dure abbo's aan te schaffen.

 

..my two cents.

De markt bepaalt de prijs, is die te hoog verkoop je niets.

 

Een hoge prijs is echter nooit een valide reden om het goed dan maar illegaal te verschaffen.

En naar mijn mening is het onvoldoende geld hebben geen reden om iets illegaal voor minder geld te kopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zolang de europese overheid geen paal en perk stelt aan de hoogte van abbo's en dat alles maar overgeleverd wordt aan de marktwerking, mogen de aanbieders ook niet klagen of miepen bij een rechter.

Diezelfde overheid verkoopt frequenties en door de burgers afbetaalde kabelnetten voor de hoofdprijs aan de providers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien dat Nieuwsberichten ook nog eens een fatsoenlijke titel krijgen...

 

maar dat ter zijde als commentaar van een ouwe reutel die zich aan een en ander stoort

 

het is namelijk weer dezelfde discussie die hier losbarst als twee jaar geleden

( hier de bepalingen uit het vorige discussie topic )

 

terwijl het reeds uitgezocht en bekend is dat die apparaten ;

a ) legaal op de markt zijn indien de verkopers de licenties betalen voor gebruik van niet opensource software

b ) legaal gebruikt mogen worden indien de gebruiker de kijkrechten heeft verworven door betaling van de abonnementen

 

dus er zijn verschillende apparaten die voor opvangen van streams geschikt zijn

welke met verschillende software functioneren

en welke door gebruikers / kopers voor verschillende doeleinden ingezet worden

 

de laatste bepaald of het er legaal aan toegaat.

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De markt bepaalt de prijs, is die te hoog verkoop je niets.

 

Een hoge prijs is echter nooit een valide reden om het goed dan maar illegaal te verschaffen.

En naar mijn mening is het onvoldoende geld hebben geen reden om iets illegaal voor minder geld te kopen.

Ik ben het met je eens, maar vergeet niet dat we Nederlanders zijn en soms de grens van wet met een klein voetje overschrijden. ;)

 

Vergeet ook het psychologisch aspect niet, want als de buurman een nieuwe mooie auto koopt, dan ben je al snel je oude barrel voor de deur ook zat en wil je ook een nieuwe.

 

Ik ben van mening, zonder dat ik illegale activiteit goed praat, dat wanneer heel veel mensen illegaal proberen te kijken, dat de prijzen te hoog zijn en de aanbieders haar prijzen moet aanpassen.

Dat gejank bij de rechter omdat je mensen geld uit de zakken klopt, vind ik echt niet kunnen.

 

En ja, dat is een mentaliteitskwestie, maar tussen de grenzen van goed en fout is er leven, dus kan ik het goed begrijpen dat mensen liever geld aan eten uitgeven dan aan een tv abbo.

De enkeling die er een sport van maakt om illegaal te kijken en er geen commercieel gewin uit haalt, vind ik alleen maar goed bezig qua kennisontwikkeling.

 

..en eerlijk is eerlijk, we zijn allemaal zo begonnen en anders had deze site nooit bestaan.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enkeling die er een sport van maakt om illegaal te kijken en er geen commercieel gewin uit haalt, vind ik alleen maar goed bezig qua kennisontwikkeling.

 

Daar doet ook niemand moeilijk over, ook de provider niet.

Probleem is dat deze kennis binnen de kortste keren door anderen wel commercieel benut wordt.

We hebben dat hier ook mooi kunnen zien met de seca2 hack: Ineens komen de ratten uit alle hoeken en eisen de oplossing in jip en janneke taal.

De specifieke kennis zelf heeft voor hun geen waarde. De aangeleverde valuta wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als zelfs hier in een forum van hobbyisten mensen al heel snel ervan uitgaan dat zaken als IPTV of een BISS code gebruiken per definitie inhoudt dat je iets illegaals doet dan zal een niet-deskundige op dit gebied mogelijkerwijze niet genuanceerder denken. En ja, als nagenoeg alle kastjes voor illegale ontvangst verhandeld worden dan sluit ik niet uit dat de handel in die kastjes zelf verboden wordt.

En speelt de manier van aanbieden geen rol?

Een tijdje geleden werd ik op facebook om de oren geslagen met reclames voor dat soort kastjes.

Er wordt gewoon de illusie gewekt dat het legaal is, en dat je eigenlijk dom bent als je een abonnement op iets neemt.

Ze verwijzen dan naar sites waar men met geen woord over auteursrechten rept, en zegt van "kastje aansluiten, zoeken naar films, en kijken maar."

Om de vergelijking met de auto als wapen of de wapenverkoop te nemen, het is alsof je reclame zou lezen van :

 

"U houdt niet van kinderen? Met onze nieuwe 4x4 rijdt u ze goed plat, want die kan tegen een stootje."

of

"Bloedhekel aan die buurman? Koop toch een wapen en erger u niet langer."

 

En dan zeggen "jamaar, het ligt aan de mentaliteit van de mensen".

De mentaliteit van die verkopers in de eerste plaats, zou ik zeggen.

 

En, ja natuurlijk kun je ook een mediaspeler op een legale manier gebruiken, maar die verkopers weten heel goed dat ze met "U kunt hiermee streamen, als u over de nodige auteursrechten beschikt", niet veel klanten gaan winnen...

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

We moeten gewoon fikse boetes gaan invoeren.

Het advertisement netwerk moet die aftikken en die vervolgens verhalen op diegene die de advertentie aangeleverd heef

 

attachicon.gifFB_FakeNews_Cycle.png

Wat heeft fake news met deze toestelletjes te maken?

Ik vind het aanpakken van fake news een gevaarlijke zaak, die als drogreden dient om kritiek vanuit de overheid aan banden te leggen.

Wie bepaalt overigens wat de waarheid is?

Als de Russen vanuit hun standpunt fake news aanpakken, dan worden alle sites die zeggen dat zij of hun rebellen MH370 neerschoten, van het net gehaald.

Het aanpakken van fake news lijkt mij ons dichterbij een dictatuur te brengen.

'1984' heeft lang op zich laten wachten, maar we zijn er zo stilaan.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de kastjes in diverse vormen live werkend tegen gekomen, maar via Facebook wordt er ook nog regelmatig het één en ander van dat soort kastjes aangeboden. De ene keer alleen het kastje waar alles bij zit, de andere keer het kastje, maar naast het op intenet te vinden films en series ook betaal abonnementen ver onder de reguliere abonnementsprijs die vaak belachelijk hoog zijn. Maak het goedkoper en minder ingewikkeld, dan zullen mensen eerder geneigd zijn de legale weg te bewandelen dan de minder legale weg.

 

Ik ben ook een keer in Amsterdam in een zaak geweest, die verkocht alleen kale kastjes, de rest moest je dan uitzoeken terwijl via hun website een abonnement aangeboden werd. Leuk detail, ik stond in de winkel en daar werden continu codes door gebeld, dus weldegelijk door de betreffende zaak aangeboden.

 

De rechter is de gene die over wat wel en niet mag gaat, als de kastjes niet specifiek voor ilegaal kijken wordt gebruikt, maar ook voor legale zaken, dan is het te vergelijken met een computer en zal het mogen. Als het echter alleen voor het ilegaal kijken zal worden gebruikt, dan is het duidelijk een ander verhaal. Downloaden van ilegaal verkregen films, muziek en software mag ook niet, maar als ze dat willen aanpakken, dan moeten ze kunnen bewijzen dat je met opzet ilegaal aan het downloaden bent, het kan net zo goed een legale film, muziek of software zijn die binnen gehaald wordt.

 

Ik vind meer politie op straat, terrorisme bestrijding en beveilig van betalingsverkeer belangrijker, maar dat is mijn mening.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...