Ga naar inhoud


Kassa over streaming kastjes, zwart beeld en legaal of niet


Miauw

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Het beschermen van je eigendom hoort daar ook bij.

 

Wat denk je trouwens, wat er met al dat zwarte geld gebeurt wat er met die kastjes wordt gegenereerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het beschermen van je eigendom hoort daar ook bij.

 

 

Tja, maar dat zijn niet de TV kanalen, dat doet in Nederland stichting Brein met een heel goedkoop onderkomen. Ik vraag mij wel eens af hoeveel winst zei maken, want anders waren ze allang failliet.

 

 

Wat denk je trouwens, wat er met al dat zwarte geld gebeurt wat er met die kastjes wordt gegenereerd.

 

Hotels bouwen in het buitenland waar veel mensen goedkoop kunnen overnachten, niemand die je daar over hoort, maar pakt stichting Brein via hun buitenlandse collega's die hotels in het buitenland aan?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar aanleiding van de uitzending van "Kassa", het is nog niet illegaal, wel lopen er rechtszaken. De service is verre van ideaal i.v.m. dat er geen echte klantenservice is, ook aan de kennis van de bedrijven wordt zwaar getwijfeld. Het staat bekend onder meerdere merknamen en bedrijven, verder is het maar de vraag of je via een internetbestelling het kastje wel geleverd krijgt.

 

Het lijkt er zwaar op dat de "bedrijfjes" graag verdienen, de rest lijkt bijzaak te zijn.

 

Het was al te verwachten dat dit de uitkomst zou zijn, eigenlijk niets nieuws dan alleen teleurgestelde bestellers.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar weken geleden besteld in China, gewoon geleverd en niks aan de hand. Waarom besteld ? Gewoon leuk prutsen en uitvinden. Ik heb er geen illegale dingen op. Maar ja, zal dat heus wel eens proberen, en iedereen die nu moord en brand gaat roepen......

Ik durf te wedden dat de meesten met sat in aanraking zijn gekomen omdat er meerdere wegen naar Rome gingen en het een sport was, en misschien nog wel is, om de goede weg te vinden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, maar dat zijn niet de TV kanalen, dat doet in Nederland stichting Brein met een heel goedkoop onderkomen. Ik vraag mij wel eens af hoeveel winst zei maken, want anders waren ze allang failliet.

 

 

Hotels bouwen in het buitenland waar veel mensen goedkoop kunnen overnachten, niemand die je daar over hoort, maar pakt stichting Brein via hun buitenlandse collega's die hotels in het buitenland aan?

 

Een stichting maakt nooit winst.

Brein houdt zich bij haar leest: rechten op intellectueel eigendom. Zwart geld is een heel ander terrein. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Stichting mag best winst maken.

 

Laten we de uitspraak a.s. 26 april van de Europese rechter afwachten over de vraag of de verkoop van degelijke kastjes mag doorgaan.
Of het op deze manier verzamelen van links een nieuwe vorm is van openbaarmaking.

 

Zie ook hier https://www.sat4all.com/forums/topic/356962-brein-in-actie-tegen-illegaal-kijken-231-websitess-uit-de-lucht/?p=2438548

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Stichting mag best winst maken.

 

 

Ik zei het inderdaad niet goed.

Had moeten zijn: een stichting heeft geen winstoogmerk. Eventuele winst vloeit naar het doel of de doelen waarvoor zij is opgericht.

Bij BREIN dus ook.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Stichting mag best winst maken.

 

Laten we de uitspraak a.s. 26 april van de Europese rechter afwachten over de vraag of de verkoop van degelijke kastjes mag doorgaan.

 

Als ik dat lees, is het bezit van zo een kastje dus nooit illegaal...  als ze niet in Europa, en ik denk dat ik het woord "Europa" moet lezen als "EU" verkocht mogen worden, dan koop je ze gewoon buiten de EU...  Ik begrijp dan ook uit wat er geschreven staat, dat een abo afsluiten bij iemand buiten de EU niet zo gauw strafbaar zal worden... met wat pech mag een in de EU gevestigde 'handelaar' geen kastjes en/of? abo's meer verkopen aan klanten, maar de rest van de wereld mag dit dan gewoon wel....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bezit en gebruik zijn 2 verschillende dingen. Het gebruik ervan is wel degelijk illegaal, streamen uit illegale bron is namelijk illegaal. Alleen de vraag ligt er nu of je het een gebruiker kunt aanrekenen als deze iets uit illegale bron streamed. Persoonlijk denk ik dat op den duur de wet zo zal worden aangepast dat ook in NL net zoals in andere landen zoals bijvoorbeeld duitsland en de uk, de gebruiker kan worden aangepakt.

 

Op zich begrijp ik sowieso niet zo goed waarom men dit risico zou willen lopen. Wat kost netflix nou bijvoorbeeld tegenwoordig ? Dan heb je goede kwaliteit en netjes ondertitels voor een paar euro per maand, gaat dus nergens over.

aangepast door Dimmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

, maar de rest van de wereld mag dit dan gewoon wel....

Ik weet niet wat ik in jouw geval moet verstaan onder "de rest van de wereld", maar ik schat dat je dat deel bedoelt waar sowieso veel wettelijke wanorde heerst...

 

En Dimmie heeft natuurlijk gelijk in zijn laatste zin hierboven. 

Van de prijs van zo'n illegaal kastje kun je aardig wat maanden een legaal abonnement hebben.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die 42 euro vanuit China ? EDuard07 ?

 

Met zo'n kastje kijk je dacht ik op één scherm.

Netflix kost nog geen € 12 per jaar voor 4 schermen. Dan kun je voor € 42 dus bijna anderhalf jaar Netflix kijken.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar weken geleden besteld in China, gewoon geleverd en niks aan de hand. Waarom besteld ? Gewoon leuk prutsen en uitvinden. Ik heb er geen illegale dingen op. Maar ja, zal dat heus wel eens proberen, en iedereen die nu moord en brand gaat roepen......

Ik durf te wedden dat de meesten met sat in aanraking zijn gekomen omdat er meerdere wegen naar Rome gingen en het een sport was, en misschien nog wel is, om de goede weg te vinden....

 

Dat denk ik ook, alleen verleggen de wegen soms hier en daar een beetje.

 

 

Ik weet niet wat ik in jouw geval moet verstaan onder "de rest van de wereld", maar ik schat dat je dat deel bedoelt waar sowieso veel wettelijke wanorde heerst...

 

En Dimmie heeft natuurlijk gelijk in zijn laatste zin hierboven. 

Van de prijs van zo'n illegaal kastje kun je aardig wat maanden een legaal abonnement hebben.

 

Ik begrijp dat hier wat aangepast is?

 

 

Van die 42 euro vanuit China ? EDuard07 ?

 

Waar komt die € 42,- uit China vandaan?

 

 

Met zo'n kastje kijk je dacht ik op één scherm.

Netflix kost nog geen € 12 per jaar voor 4 schermen. Dan kun je voor € 42 dus bijna anderhalf jaar Netflix kijken.

 

Uhm, lees ik het nu verkeerd, of begrijp ik het niet helemaal?

 

 

€ 12,- per jaar voor 4 schermen Netflix, dan kun je voor € 42,- anderhalf jaar Netflix kijken, dit rekensommetje kan ik niet volgen, kan je dit uitleggen?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met "de rest van de wereld" bedoelde ik in de context van de reactie waarop ik antwoordde "Alle landen die geen lid van de EU zijn". Of daar wanorde heerst kan ik voor de meeste van die landen niet onderschrijven.

 

In mijn ogen is "netflix" totaal geen alternatief.  Wat mij met name erg interesseert aan het eventueel "illegale" abonnement wat je voor zo een MAG kastje kan nemen, is dat je de "normale" televisiezenders uit erg veel landen kan ontvangen.  Ik heb het werkend gezien, en je kon gewone tv zenders uit Rusland, Tjechie, Bulgarije, Israel etc etc etc  ontvangen in uitstekende kwaliteit.  Dat heb je niet bij Netflix...  daar vind je overigens voornamelijk "amerikaanse" films op terug, die mij totaal niet interesseren.  Voor veel mensen zal dat wel mooi zijn, maar daar kijk ik toch al bijna niet naar. 

Zoals je weet, kijk ik voornamelijk FTA tv via satelliet, naast mijn legale abonnement op het basispakket voor de Zweedse televisie...  dit soort "extraatje" spreekt mij dus op zich wel heel erg aan... mij gaat het totaal niet om de filmkanalen die je er vaak ook mee kan zien...  Als ik een kaartwissel heb van mijn Zweedse provider mag je meestal ook 2 weken het complete pakket inclusief de CMore filmkanalen  zien...  als er eens 1 film is in de 14 dagen die ik wil zien/opnemen, is het meestal erg veel...  Ik kijk dus naar normale tv zenders, de rest is niet aan mij besteed.

Overigens 2 of 4 schermen.....   Ik heb 1 tv, en daar kijk ik op... ik kan toch niet naar 2 tv's tegelijk kijken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...