Ga naar inhoud


Kleine aanbieders dupe van gratis Formule 1 bij Ziggo


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Deze dus.

In Totaal TV is het volgende te lezen:


Kleine aanbieders zijn volgens NLconnect de dupe van exclusieve content die de twee grote marktspelers in Nederland VodafoneZiggo en KPN aan klanten aanbieden. De brancheorganisatie waarbij twaalf kleinere multimedia-dienstaanbieders zijn aangesloten pleit bij het ministerie van Economische Zaken dan ook voor regelgeving met betrekking tot exclusieve content.

 
 

Deze club misschien?

 

https://www.nlconnect.org/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat spreekwoord kende ik nog niet.

 

Maar in het algemeen hoeft een kleine firma geen slechte firma te zijn.

Meestal staan ze dichter bij hun afnemers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Totaal TV is het volgende te lezen:

 

Door Max Verstappen is Nederland in de greep van Formule 1. Dat is ook merkbaar bij kleine tv-aanbieders nu Ziggo alle Formule1-races gratis aan klanten aanbiedt.

 

Kleine aanbieders zijn volgens NLconnect de dupe van exclusieve content die de twee grote marktspelers in Nederland VodafoneZiggo en KPN aan klanten aanbieden. De brancheorganisatie waarbij twaalf kleinere multimedia-dienstaanbieders zijn aangesloten pleit bij het ministerie van Economische Zaken dan ook voor regelgeving met betrekking tot exclusieve content. VodafoneZiggo zet bij kabelbedrijf Ziggo daar prominent de eigen betaalzender Ziggo Sport bij in. Via Ziggo Sport Kanaal 14 kan men naar veel sportevenementen waaronder de Formule 1 kijken. Een schot in de roos nu de Nederlandse coureur Max Verstappen Formule 1-koorts bij veel Nederlanders heeft veroorzaakt.

 

 Cadeautjes

 

Maar toch is Ziggo Sport Kanaal 14 niet volwaardig exclusieve content. Bij alle aanbieders kan de Formule 1 via betaalzender Ziggo Sport Totaal tegen betaling bekeken worden. Dat is anders bij series die KPN via het platform KPN Presenteert aan eigen klanten aanbiedt. Deze zijn ook niet tegen betaling bij geen enkele aanbieder te zien. NLconnect wil dan ook een must offer-regeling afdwingen. Hierdoor moeten alle aanbieders tegen gelijke voorwaarden toegang tot exclusieve content krijgen. Of dit voor een meer gelijkwaardig speelveld gaat zorgen, is nog maar de vraag. Mogelijk groter marktverstorend effect is de gratis cadeautjes die VodafoneZiggo en KPN aan klanten aanbieden die alle beschikbare diensten bin deze bedrijven afnemen. Het gaat daarbij onder meer om gratis abonnementen op de betaalzenders FOX Sports en Ziggo Sport.

 

 

Grappig ik ben nu Ziggo abonnee en het was me niet eens opgevallen. Ik wou dat ik iemand dat handeltje cadeau kon doen, ik heb geen enkele interesse in die CO² verwoestende waanzin. En maar lullen over die klimaatramp die eraan komt. Pfff...! Wie kun je nog serieus nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nochtans doet Ziggo niets onrechtmatig.

 

Liberty Global (eigenaar van Ziggo - of althans hoofdeigenaar) heeft de rechten op F1.  Zij kunnen dus bepalen hoe ze die uitzenden.  Terwijl ze ook nog eens eigenaar zijn van F1, zodat vanuit deze hoek geen klachten tegen Ziggo te verwachten zijn.

Ze kunnen zelfs beslissen deze ongecodeerd uit te zenden als ze willen.

 

Tevens bedouden zij de rechten niet exclusief voor hun eigen platform.  Iedereen die een abbo heeft op Sport1 kan meekijken.  Ook op de andere platformen.  (KPN, CDS, etc...).  Weliswaar tegen een vergoeding.

 

Dat is iets heel anders dan wat Liberty Global in Belgie doet.  (ook eigenaar - hoofdaandeelhouder van Telenet).  Hier is F1 exclusief te zien op Telenet, en in een betaalpakket.  Op geen enkel ander platform (Proximus, Mobistar of TVV) kan naar F1 gekeken worden.  Ook niet tegen betaling.  Wil je kijken dan zul je bij de monopolist moeten te rade gaan.

 

Wat Ziggo doet is cadeau'tjes (lokkertjes) geven om meer klanten te werven.  En zover ik weet is dat niet verboden.

 

Willy

 

PS: Die hele F1 kan me gestolen worden.  Zal me een worst wezen.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat spreekwoord kende ik nog niet.

 

Maar in het algemeen hoeft een kleine firma geen slechte firma te zijn.

Meestal staan ze dichter bij hun afnemers.

 

Die denkfout naakten we nog vrij recentelijk toen we kozen voor een vanouds bekende lokale keukenbouwer boven die van onze oudste dochter die voor haar nieuwe keuken een internationaal bekend Zweeds bedrijf dat maar liefst 25 jaar garantie biedt inschakelde. We hebben het geweten! Een rechtsstrijd van ruim een jaar (gelukkig hebben we een prima rechtsbijstand verzekering) en een hele hoop eigen initiatieven plus bijbehorend ongemak waren nodig om een kwalitatief min of meer gelijkwaardig eindresultaat te krijgen en dan mag je nog niet al te nauw kijken!

 

Nee, dat uitgangspunt in jouwe laatste zin is iets waar we door negatieve ervaringen, niet alleen op dit gebied, toch echt afscheid van hebben moeten nemen. "Das war einmal...." om de woorden van Dries van Agt toen ik hem hier ontmoette maar eens te quoteren (ging overigens niet over ditzelfde onderwerp).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dat is iets heel anders dan wat Liberty Global in Belgie doet. (ook eigenaar - hoofdaandeelhouder van Telenet). Hier is F1 exclusief te zien op Telenet, en in een betaalpakket. Op geen enkel ander platform (Proximus, Mobistar of TVV) kan naar F1 gekeken worden. Ook niet tegen betaling. Wil je kijken dan zul je bij de monopolist moeten te rade gaan.

Liberty Global doet iets soortgelijks wel in Nederland met de HBO content en wellicht op termijn ook met de Discovery kanalen. Alleen en exclusief bij Ziggo.

En dan pech als je ergens woont waar geen Ziggo is.

Liberty Global is voor 50% eigenaar van HBO Nederland die stopten met het aanbieden van de HBO kanalen omdat het niet rendabel zou zijn.

En dezelfde aandeelhouders hebben een groot deel van de aandelen van Discovery Networks in handen.

Mij allemaal iets té toevallig

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...