Ga naar inhoud


Zenders zoeken FTA/gecodeerd


hvdh

Aanbevolen berichten

Op mijn dm900 wordt na een handmatige satellietscan op 28.2°E evenals 23.5°E, de coderingsvlag correct weergegeven.

Na de scan, heb ik dus nog naar geen enkele zender gezapt.

Bij andere sats worden sommige zenders wel verkeerd aangegegeven, maar zoals reeds vermeld, gecorrigeerd na het zappen naar de zender.

Wel zijn dit bij mij niet zo veel zenders.

 

Netwerk zoeken : Nee    (enkel de frequenties van de satellites.xml worden gescand)
Voor zoeken alle zenders wissen : Ja
 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja satmaat, je screenshot ziet er foutloos uit.

 

Ik ben voorlopig niet thuis, maar zal t.z.t. het scannen onder OpenViX nog testen (dat heb ik nog als 2e boot optie). Maar ik denk dat ik met de ET8500 (die verder naar volle tevredenheid is) pech heb wat kanalen scannen betreft. Bedankt allemaal!

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja satmaat, je screenshot ziet er foutloos uit.

 

Ik ben voorlopig niet thuis, maar zal t.z.t. het scannen onder OpenViX nog testen (dat heb ik nog als 2e boot optie). Maar ik denk dat ik met de ET8500 (die verder naar volle tevredenheid is) pech heb wat kanalen scannen betreft. Bedankt allemaal!

 

Ik ben allang blij te zien dat die 8500 überhaupt kan scannen. In de begintijd las ik van zowel deze ontvanger als de 10000 dat ze helemaal geen blindscan aan boord hadden.

 

Verder is het niet zo dat ik je niet begreep. De hoofdvraag die zich voor mij in zo'n situatie voordoet is de volgende: "Wat is mijn doel, middels blindscan een complete zenderlijst hebben" of "Een zo bruikbaar mogelijke lijst van zenders waar ik naar kijken wil hebben"?

 

In het eerste geval dan scan je alles (mits je database dat toelaat) en dan kieper je vervolgens alles waar je niet naar wilt kijken (ongeacht of het gecodeerd is of niet) in de "overslaan" lijst (als je ontvanger die optie heeft). Op die manier hoef je bij een nieuwe scan niet weer helemaal opnieuw te beginnen met alles uitsorteren. In het andere geval, namelijk dat je een lijst wilt van zenders waar je potentieel ook van wilt kunnen genieten, neem ik de Lyngsat lijst en scan ik uitsluitend handmatig de transponders waarop zich zenders bevinden die ik wel eens zou willen kunnen bekijken qua programmering.

 

Meer smaken kan ik niet zo snel bedenken....   Maar in elk geval veel succes gewenst, zelf maak ik ook altijd mijn eigen lijsten en daar heb ik doorgaans ook best het nodige plezier bij. Ik wou alleen dat er ontvangers waren waarin ik zenders met naam erbij in mijn settings kon plaatsen zonder ze op dat moment per se te ontvangen. Vooral bij moeilijk ontvangbare zenders zou dat een zegen zijn omdat je daarvoor vaak redelijk onbewolkt weer moet afwachten voordat je ze in een scan daadwerkelijk vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...