Ga naar inhoud



Pedro4

Aanbevolen berichten

Zo kom je niet verder, begin eens met het vervangen van een LNB.

Je hebt gelijk maar de lnb's en de switches zijn pas een half jaar oud. Maar ja alles kan kapot.

Ik heb nog een VU solo se staan. Die zal ik eens aansluiten om te kijken of het misschien aan de huidige vu+ solo 4k ligt.

Dit voordat ik alles op het dak ga vervangen.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nu al 2 dagen zonder problemen. Ik gebruik nu sinds 2 dagen mijn vu solo se in de huiskamer en zonder problemen.

Misschien de VU solo 4K opnieuw installeren??? Of kan het nog ergens anders aan liggen?

De lnb's en switches neem ik aan van niet. Anders zou ik er toch met de vu solo se ook last van hebben ????

 

Tips zijn welkom. 

aangepast door Pedro4

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je misschien FCC ingeschakeld staan?

Fast Chanel Change

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb een probleem wat hierop lijkt, alleen werk ik met een andere decoder en kaarten.

Ik heb een AZ Box als client en een VU DUO / SOLO2 als server. Draait met CCAM met 2 originele kaarten. (Geen ext. Sharing).

Als ik dus op C+ Spanje met de kaart kijk, gaat het goed, verander ik echter naar C+ NL dan loopt de ccam vast?? en heb ik geen beeld. 

Ik reset de decoder en werkt hij weer maar schakel ik weer over naar NL dan loopt de ccam weer vast?

 

Iemand een idee?

 

Ik heb er de ccam 2.3.0 en laaste blackhole op staan.

Groet.

aangepast door CHRIS
Link naar reactie
Delen op andere sites

priofile gebruiken voor cccam met CD NL.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

alweer een aantal dagen de solo 4k aangesloten.

hij draait prima en geen problemen.

ik snap niet hoe het kan.

maar goed als het zo blijft is het prima.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal met meer gegevens moeten komen, anders kunnen we niet gericht meedenken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gaat om een solo 4k, daarop werkt geen CCCam.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleemomschrijving komt enigszins overeen met hetgeen ik beleefd heb met de solo 4k.

Config:2 standaard sat tuners/2 switches4-1/inverto twin lnb's/13/19/23/28 lnb's/sab 1mtr schotel.

 

Soms wel/niet ontvangst via 28.2 op tuner A.De opties dat lnb en-of switch defect waren gecontroleerd d.m.v. Instellingen/systeem/diverse instellingen:voorkeurstuner op A,en kijken.

Dan tuner op B zetten en wederom kijken of je beeld hebt op BBC bijv.

Deze acties vereisen wel een herstart van de box tussendoor,na veranderen bovengenoemde.

 

Bij mij bleek 1 lnb kabel los te zitten aan de koppeling van de lnb,want op de b tuner wel continu ontvangst. Die tuner a-b instelling lijkt me de makkelijkste manier om dit te checken,hopelijk heb je iets aan deze tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Het is moeilijk voor me. Ik ben er nog steeds niet uit.

 

Soms zit ik te kijken en ineens staat het beeld stil.

Als ik wacht komt het wel terug maar soms duurt dit een tijdje.

Sommige andere zenders doen het dan wel.

Dan kan het toch niet aan een switch liggen? Ik kan me voorstellen dat het een switch is als ik van zender verander en de switch dan moet schakelen ??????

Als ik weet dat het een switch is of slechte kabels dan vervang ik het maar is lastig zo.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...