Ga naar inhoud


grootte van de schotel in Zuid-Portugal


Keromar

Aanbevolen berichten

Wij gaan op het einde van het jaar met de auto naar Monte Gordo, Zuid oost Portugal tegen Spanje.

Hoe groot moet de schotel antenne zijn voor ontvangst van Canal Digitaal.

Ik woon in Belgie, is heb een antenne staan van 100cm en een Duo LNB.

 

Ik ben nu op de plaats maar er hangt maar een schotel van 60 cm en ik heb enkel BVN en die is na enkele weken uitgevallen omdat ik geen signaal krijg van CD.

Ik moet thuis terug heractiveren.

 

Ik had op het einde van het jaar graag Ned. en Belg. tv daar wij gaan voor enkele maanden op vakantie gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Beste keromar, welkom,

 

BVN wordt niet uitgezonden door Canaldigitaal, hij staat wel in de fastscanlijst.

Je kan zonder Canaldigitaal kijken naar BVN, je hebt daarvoor geen abonnement nodig.

 

Heractiveren kan je ook via internet, daarvoor hoef je niet naar huis., maar zoals gezegd, dit staat los van BVN.

 

Voor wat betreft de grootte van de benodigde schotel en het type duo-LNB laat ik graag het woord aan ervaringsdeskundigen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Keromar

Welkom op dit forum

Met een normale schotel heb je daar diameter van 100cm nodig. Daar past zeker geen duo-lnb op want die is gemaakt voor een schotel van 60cm.
Als je BVN niet meer kunt ontvangen, dan is je schotel niet goed uitgericht. Het heeft niets te maken met het feit dat je geen signaal van CanalDigitaal krijgt.
BVN is een ongecodeerde zender en zit op de Astra 19,2 die daar zonder problemen met een schotel van 60cm te ontvangen is. De Nederlandse zenders zitten op de Astra 23,5.
Wat is de bedoeling met de schotel? Ga je met de caravan en moet je de schotel telkens meenemen als je daar op vakantie gaat of heb je daar een vakantiehuisje waar de schotel gewoon blijft staan?

Als je hem telkens mee moet nemen en hem op een statief af moet stellen, zou ik voor de optie gaan om een speciale kleinere schotel mee te nemen die ook prima werkt.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ik heb er niet bij verteld dat het gaat om een M7 ontvanger van CD. Als deze geen ontvangst krijgt van CD kan hij geen zenderlijst ophalen. Zo blijft de ontvanger zoeken en gaat hij niet verder om beeld te geven.

 

Het gaat mij om de grootte van de schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, wat ik niet vermeld had is dat ik een M7 ontvanger heb. Deze moet op 23.5 staan om de ontvangst actief te houden omdat deze de zenderlijst moet ophalen.

Doordat ik dit niet kan blijft de ontvanger zoeken naar deze lijst en start hij verder niet op.

Geen beeld

Daar ik niet op 23.5 kan en geen signaal heb op npo1 kan ik niet activeren.

Ik heb reeds getelefoneerd met CD.

 

Het gaat mij om de grootte van de schotel in Zuid-Portugal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Keromar

Je schrijft in bericht 1:
"Ik ben nu op de plaats maar er hangt maar een schotel van 60 cm en ik heb enkel BVN en die is na enkele weken uitgevallen omdat ik geen signaal krijg van CD."

Je schrijft hier toch duidelijk dat je BVN wel hebt ontvangen. Je beweert verder dat je hem nu niet meer ontvangt omdat je geen signaal hebt van CanalDigitaal en dit heeft er totaal niets mee te maken.

Geef eerst eens antwoord op mijn vragen, eerder kan ik je niet verder helpen.
De zenderlijst kun je ook via de Astra 19,2 binnen halen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ontving hij BVN via 13 oost?

 

Maar goed hij heeft nu getelefoneerd met CD dus alles met de ontvangst zal wel zijn opgelost. ;)

 

Blijft over zijn vraag over schotelgrootte, voor zover nog niet beantwoord door @Emekli hierboven?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Blijft over zijn vraag over schotelgrootte, voor zover nog niet beantwoord door @Emekli hierboven?"

 

Misschien lees ik het niet goed, maar het plaatje zegt toch genoeg?.

Dit is de footprint van 23.5 graden oost en geeft aan dat je voor 120 cm. moet gaan, want ik denk dat o.a  het 8PSK gebeuren er niet in mee is verwerkt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Astra 23,5 kun je daar ontvangen met een campingschotel van 60cm.

 

Dus SES Astra geeft ons verkeerde info?,   :crazy:

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SES geeft info voor normale schotels.

Met een speciale schotel van 60cm kun je daar ook de Astra 23,5 ontvangen.

 

 

Dan wil ik wel eens een plaatje zien van zo'n speciale wok.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het pdf bekeken, maar bij mij wil het er niet in hoe je met een 60X65 cm. schotel goede ontvangst kan hebben.

Bij schotelantenne wordt gesproken over het brandpunt etc. 

Als dit allemaal klopt, waarom worden er dan nog schotels gemaakt die vele malen groter zijn en zijn deze dan inferieur t.o.v deze schotel?.

 

Zoals jij weet, ik gebruik een 150 cm. schotel met een flens LNB voor Astra 1* en een gewone LNB voor Astra 3 er naast.

Stel dat als er zo'n schotel zou zijn van 90 cm., dan zou bij mij de 150 cm. kunnen worden vervangen.

Nou, dan ben ik de eerste die er dan zo een zou kopen.

 

*Zelfs met deze schotel ontvang ik nog niet eens alle signalen. of sommige komen alleen bij daglicht door.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...