Ga naar inhoud


Mogelijk geen Eurosport, Discovery en Animal Planet meer per 1mei 2017


Noordzee

Aanbevolen berichten

Nou heb sinds zoeen paar maanden ook ziggo hier en moet zeggen ben echt tevreden hoor is ook nog goedkoper als canaal als dit zo doorgaat hebben we dadelijk alleen nog maar wat flut zenders erop van canaal !

En iptv draait ook super geen gezeik meer

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


HBO stopte omdat Ziggo besliste om de zenders niet meer door te geven. Hierdoor was de nederlandse markt niet meer interessant voor HBO en besloten ze om de stekker er uit te trekken, maar dat is dus wel ee gevolg van de Ziggo beslissing.

hierna blijkt dat de meeste HBO reeksen toch nog via Ziggo te zien zijn, in hun Eigen aanbod !

en dit lijkt zich nu te herhalen met de zenders van de Discovery groep.

dat is dan de 3e distributeur (na NBC Universal) die M7-Nederland links laat liggen.

 

HBO zit overigens nog steeds met 3 zenders in het aanbod van M7, zij het voor de tsjechische markt.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat M7 wil bereiken met hun, opeens heel goede, communicatie naar de klanten toe is dat de klanten zelf Discovery gaan aanschrijven en hun beklag doen om zo wat druk proberen te zetten. Dit is Sky in de UK al gelukt maar dat is dan ook een aanbieder die vele malen groter is en geloof ik ook de grootste aanbieder in de UK.

Ik ben nog steeds nieuwsgierig wat hun vervangzenders zouden zijn.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel jammer dat alle goede zenders zo langzamerhand verdwijnen. (SyFy, 13th street, HBO, Discovery...)

Er komt ook niks fatsoenlijks voor in de plaats. (meestal zenders met een hoog 'braakgehalte'...)

 

Het wordt hoog tijd voor een wat meer 21e eeuws systeem.  Zodat je jezelf (provider onafhankelijk) op elke gewenste zender kunt abonneren.

(en geen 'bouquet' door de strot geduwd krijgt waarvan veel zenders het bekijken niet waard zijn... )

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat gewoon geen blufpoker?

M7 die wil tonen tegenover de Discovery group van "we menen het echt, we gaan niet toegeven, kijk, we hebben onze klanten al ingelicht.".

Gewoon 2 partijen die bij onderhandelingen het onderste uit de kan willen, desnoods een maandje op zwart, in de hoop dat Discovery dan zijn prijzen doet zakken.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Net als bij de andere providers waarbij het contract al eerder afliep, en die de rekening kregen voor de tv rechten voor de komende Olympische spelen.

Ook daar werden de klanten op de hoogte gesteld van het mogelijk op zwart gaan van de Discovery groep zenders.

 

Dichter bij huis kennen we dit ook van RTL-Z, die bij veel operators ook eerst doorgegeven konden worden nadat de RTL groep zijn wensen had gematigd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na afgelopen middag de rommelmarkt lekker afgestruind te hebben, zag ik het betreffende bericht ook in mijn e-mail box staan.

 

Van mij mogen ze er af, ik kijk nauwelijks TV, de overstap van het STB-pakket was omdat het moest, maar het enige wat ik enigszins leuk vind in het 10 euro pakket zijn de muziekzenders.

 

Net als steeds meer andere mensen zit ik heel dichtbij een omslagpunt dat ik mogelijk het abonnement er uit ga gooien als ik meer moet betalen voor zenders waar ik toch niet naar kijk. Het alternatief is uitzendinggemist, kijken wanneer het mij uit komt, de FTA DVB-T kanalen, die snel naar DVB-T2 moeten van de minister en de publieke omroepen en Netflix is eenvoudig te delen waardoor het goedkoper wordt dan zo te blijven zitten.

 

Ik heb net CDS al een suggestie verzonden, het antwoord is uiteraard nog te kort om binnen te hebben, ik wacht het even rustig af, daarna zal ik het in overweging nemen en daar mijn besluit op nemen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ene verandering na de andere is nauwelijks verteerd of daar is alweer een nieuwe, en in de meeste gevallen betreft het een degradatie van ons abbo, ondertussen doen ze niets anders dan meer poen scheppen op onze rug, dat menigeen het zat word blijkt alweer.

 

Dit moet anders voor de nabije toekomst, en dat mag best met een nieuwe Provider.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder zijn hobby natuurlijk. De voor mij mooiste programma's zijn gewoon gratis en zonder reclame in hd te zien op Duitse en Engelse zenders. Bizar eigenlijk. Voor de programma's van ver moet flink betaald worden en krijgt men veelal van hetzelfde. Hoe is het toch mogelijk allemaal vraag ik me echt af.

 

Jammer van Eurosport in verband met snooker maar BBC is prima alternatief (zonder reclame).

Ik vind het andersom:Bij mij is de BBC favoriet voor het snooker.(momenteel het wk op 2 en red button)

En...Gelukkig hebben we Eurosport player nog.

Ik geef trouwens geen van beiden de schuld.

Wel is CD duur 9,95 voor een extra smartcard.(bij Edpnet heb je digitenne voor een tientje en mag je 3 smartcards gebruiken,op 3 plaatsen kijken dus!)

  • Like 1

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Canal Digitaal geen overeenkomst met Discovery sluit, zijn er helemaal geen kosten voor deze zenders meer.

Dan kan de abbo maandprijs "fors" omlaag.

Misschien blijven de Discovery zenders wel beschikbaar via de Canal Digitaal app.

Op de app worden alleen maar Eurosport 1&2, Discovery en TLC doorgegeven.

aangepast door di-on-air

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan natuurlijk blijven schieten op Discovery omdat zij de pan-Europese rechten voor de OS hebben binnen kunnen halen maar dat heeft geen zin, dan had de NOS in Nederland maar meer moeten bieden. Maar dan was het ook weer niet goed want belastingen... Het binnenhalen van de rechten op de OS geeft Discovery nu eenmaal een betere positie in nieuwe distributie-onderhandelingen en dat gaat niet meer veranderen, het is aan de aanbieders om te beslissen of ze daar meer voor willen betalen, en dat deels dan gaan verhalen op hun klanten, of niet, en misschien wel klanten gaan verliezen. Het is trouwens duidelijk dat M7 Discovery wil blijven doorstralen want anders probeerden ze de druk op Discovery niet op te voeren met dit soort verhaaltjes richting de klant toe.

 

Wat di-on-air zegt is ook interessant maar zal zeker ook niet gebeuren. Abonnementsprijzen verlagen staat niet in de vocabulaire van M7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als beide partijen niet tot een beslissing komen tegen het einde van de maand, zal M7 Group een geschikt back-up scenario lanceren in mei om dezelfde kijkervaring te bieden aan haar klanten met gelijkwaardige zenders. De capaciteit die vrijkomt zal gebruikt worden voor zowel het toevoegen van nieuwe zenders als het upgraden van enkele bestaande populaire zenders van sd naar hd. “We zijn ervan overtuigd dat deze veranderingen kunnen bijdragen aan het creëren van een uitgebreider aanbod voor onze trouwe klanten”, aldus Troelstra.

 

 

(Persbericht van M7 Group)

In plaats van Eurosport bijvoorbeeld Ziggo Sport Select?

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...