Ga naar inhoud


Mogelijk geen Eurosport, Discovery en Animal Planet meer per 1mei 2017


Noordzee

Aanbevolen berichten

  • Moderator

https://www.sat4all.com/forums/topic/356926-telenet-prjsverhoging-alweer/?do=findComment&comment=2440399

Linksom of rechtsom kunnen ze het dus alleen verkeerd doen in jouw ogen?

Geeft Canaldigitaal toe, gaan de abo prijzen omhoog.

 

Heb je misschien wel een advies, hoe providers hiermee moeten omgaan?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien zoekt Tripleboy een snel moment om van CDS af te komen zonder dat hij hoeft te wachten tot zijn abonnement afloopt.

Hij was toch al van plan op te zeggen, zegt hij hierboven.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mogelijk oplossing is om het hele Discovery-pakket incl. Eurosport te verplaatsen naar een duurder pakket.

Het Basis-pakket kan dan goedkoper worden, de mensen die die zenders niet willen missen gaan dan maar een duurder pakket nemen.

 

Een andere oplossing is een flexibel pakket aanbieden (zoals de M7 groep al in Slovenië/Tsjechië doet): verplichte basiszenders = een keuze uit 7 zenders. Wie sport wil, film of klassieke muziek kan dan specifiek de betreffende zenders kiezen. 7, met de mogelijkheid maandelijks te wisselen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als beide partijen niet tot een beslissing komen tegen het einde van de maand, zal M7 Group een geschikt back-up scenario lanceren in mei om dezelfde kijkervaring te bieden aan haar klanten met gelijkaardige zenders. De capaciteit die vrijkomt zal gebruikt worden voor zowel het toevoegen van nieuwe zenders als het upgraden van enkele bestaande populaire zenders van sd naar hd. “We zijn ervan overtuigd dat deze veranderingen kunnen bijdragen aan het creëren van een uitgebreider aanbod voor onze trouwe klanten”, aldus Troelstra.

 

 

(Persbericht van M7 Group)

 

De email van CanalDigitaal geeft geen indicatie over de vervangende zenders waar het persbericht melding van maakt om de klant tevreden te houden.

Het is dus inderdaad nog even aanzien wat CanalDigitaal tegenover het verlies aan zenders zet.

Daarbij voldoet CanalDigitaal niet meer aan de Mediawet als ze per 1 mei geen 30 zenders doorgeven.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.sat4all.com/forums/topic/356926-telenet-prjsverhoging-alweer/?do=findComment&comment=2440399

Linksom of rechtsom kunnen ze het dus alleen verkeerd doen in jouw ogen?

Geeft Canaldigitaal toe, gaan de abo prijzen omhoog.

 

Heb je misschien wel een advies, hoe providers hiermee moeten omgaan?

 

Gewoon even over de Landgrenzen kijken en je weet per direct hoe het ook anders kan, en welkom aan Orange in Vlaanderen, daar zat menigeen op te wachten.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's mooi! En dat nieuws krijgt de abonnee dan 4 dagen voordat het doek valt. Geen kans om je verder te oriënteren. Zijn wel de zenders waar ik en vroywlief naar kijken. Maar goed, als het wegvalt is het ei de CDS, iets anders kijk ik immers niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af wat de prijs eigenlijk per klant en zender is. Er kan wel hoog van de toren geblazen worden door CanalDigitaal maar als het een centenkwestie is slaat het nergens op. De verhoging van januari heeft wel geld gekost maar is voor een beperkter pakket gebeurt.

Minder zenders, minder in HD maar wel een verhoging, die kan nu gebruikt worden om het 1 en ander recht te trekken vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg net een mail van CDS, ze zijn hun klanten al aan het voorbereiden:

 

 

Zenders Discovery networks mogelijk uit het pakket trans.gif

 

Geachte heer/mevrouw,

 

De kans bestaat dat u de Discovery Networks zenders (Discovery, ID (Investigation Discovery), Animal Planet, TLC en Eurosport 1 en 2) vanaf 1 mei 2017 niet meer kunt ontvangen.

 

Discovery wil het uitzendtarief voor haar zenders gaan verdubbelen. CanalDigitaal vindt dat onacceptabel, omdat het zou betekenen dat de abonnementskosten voor onze klanten – inclusief u dus – fors zouden stijgen.

 

Hoe nu verder?

We proberen nog steeds overeenstemming met Discovery te bereiken. Lukt dat niet, dan verdwijnen de zenders uit het pakket. Hopelijk tijdelijk. De tv-kanalen van Discovery, inclusief ID, Animal Planet, TLC, en Eurosport, gaan dan dus ‘op zwart’. Zodra er vervangers bekend zijn, stellen we het nieuwe aanbod uitgebreid aan u voor.

 

We houden u op de hoogte!

 

Met vriendelijke groet,

Serviceteam CanalDigitaal

 

Dit is exact hetzelfde scenario dat Sky gevolgd heeft toen zij geconfronteerd werden met de prijsverhoging van Discovery.

Of het ook dezelfde uitkomst zal hebben is koffiedik kijken.  We zullen het moeten afwachten.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder zijn hobby natuurlijk. De voor mij mooiste programma's zijn gewoon gratis en zonder reclame in hd te zien op Duitse en Engelse zenders. Bizar eigenlijk. Voor de programma's van ver moet flink betaald worden en krijgt men veelal van hetzelfde. Hoe is het toch mogelijk allemaal vraag ik me echt af.

 

Jammer van Eurosport in verband met snooker maar BBC is prima alternatief (zonder reclame).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de kat uit de boom te kijken wil ik nu toch mijn eerste reactie gaan plaatsen.

 

Vanmiddag om 12.40uur kreeg ik ook het mailtje van CD en ook ik werd hier niet blij van.

Vanaf het prille begin van CD ben ik al abonnee van het premium pakket en de laatste jaren word het alleen maar slechter. 

 

Ook kijk ik de laatste tijd steeds minder naar de Discovery zenders o.a. door de vele herhalingen, elke week weer dezelfde programma's in een andere volgorde.

Het enige waar ik nog naar kijk is Eurosport met de MotoGP.

 

Het jammere is dat ik de afgelopen week een nieuw ontvangstsysteem heb aangelegd (wavefrontier T90 met op dit moment 10 Twin LNB's en een nieuwe VU+ tuner).

Het enige alternatief op dit moment zijn de zenders van National Geographic maar ook hier word al veel herhaald.

Ook kijk ik nog wel eens naar History maar net als NG veel herhalingen en weinig "nieuwe" programma's.

 

Aangezien ook IPtv aan banden wordt gelegd ben ik maar weer begonnen met het downloaden van films en series van diverse Torrent sites (VPN) zodat ikzelf mijn avond in kan delen.

 

Als de Discovery zenders gaan verdwijnen en er geen redelijk alternatief komt overweeg ook ik om mijn abonnement op te zeggen ook omdat ik Ziggo nog als alternatief heb.

 

Yde

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijsverhoging die Discovery Networks nu wil doorvoeren komt toch niet eensklaps uit de lucht gevallen. Daar moeten ze bij M7 al langer van op de hoogte geweest zijn, nu op de valreep gaat men communiceren naar de klant, op zich al zeer uniek voor die club.

Dat is weer een lepe truc om een aantal zenders in een duurder pakket te stopen, maar eerder om straks een fikse en algemene prijsverhoging door te drukken, ruim bemeten.

Dat men vervangende en gelijkwaardige zenders zou gaan voorzien indien de deal afspringt lijkt me een broodje aap met ketchup (mmm).

Zowat hetzelfde verhaal kregen we te horen bij het verdwijnen van HBO, wat is er in de plaats gekomen, niks. H.B.O

Ondertussen blijven ze maar zenders verdelen waar geen mens naar kijkt, om hun aanbod wat opgevuld te krijgen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat er iets anders speelt:

 

Dr. John C. Malone Chairman Liberty Media Corporation, Liberty Expedia Holdings, Liberty Interactive Corporation, Liberty Global, Inc. And Liberty Tripadvisor Holdings, Inc.

 

Hiernaast is ie ook Chairman van Discovery. En heeft in de UK de Virgin groep overgenomen

 

Kan het zijn dat Ziggo probeert de Discovery zenders exclusief voor zich probeert voor te behouden.  Het zou mij niet verwonderen, na het verhaal dat we vorig jaar mochten meemaken met HBO.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar bij HBO lag dat toch wat anders toen stopte ''HBO Nederland'' zelf de doorgifte, daar konden CDS en vele andere providers niets aan doen die werden voor het blok gezet maar wel eerder dan CDS ons nu doet tot 1 mei. Nu wil CDS niet betalen dat ligt toch ff wat anders, eens kijken wat ze er voor terug brengen.

 

Da's ook een manier van zeggen.

Maar wat was het resultaat:  HBO nergens meer, behalve op Ziggo hebben ze enkele nieuwe kanalen opgericht (die niet HBO heten) maar die de HBO content uitzenden, en dat exclusief voor Ziggo.

 

Het resultaat is hetzelfde, content exclusief voorbehouden voor Ziggo.

 

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...