Ga naar inhoud


EU-hof verbiedt verkoop kant-en-klare streamingkastjes


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Bron: NOS

 

http://nos.nl/artikel/2170237-eu-hof-verbiedt-verkoop-kant-en-klare-streamingkastjes.html

 

Tja, daar kunnen ze zich in de EU wel druk over maken. En ook nog verdomd snel over beslissen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, alleen de NOS heeft het een beetje aangepast want als ik HIER op nu.nl lees komt het wel anders over.

 

Rechter mag speler voor illegale filmstreams verbieden

De verkoop van mediaspelers waar films gratis naar worden gestreamd kan een inbreuk op het auteursrecht vormen.

De Nederlandse rechter mag de verkoop hiervan daarom verbieden.

Dat heeft het Europees Hof van Justitie op woensdag geoordeeld in een rechtszaak tussen Stichting Brein en de verkoper van de 'Filmspeler'.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet men heel veel apparaten uit de handel gaan halen, auto's, wapens, drone's enz.....

Want je kan veel hardware aanschaffen voor legaal gebruik maar je kan er evengoed illegale zaken mee doen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rare vergelijking. Het gaat gewoon over het feit dat een hoop aanbieders de spelers geconfigureerd leveren zodat ze direct de nieuwste films series en sportwedstrijden kunnen bekijken.

Hier adverteren ze zelfs mee. Eigenlijk kan ik alleen maar toejuichen dat dit een halt toegeroepen is. Een beetje hobbyist kan dit makkelijk zelf natuurlijk. Je moet eens weten hoeveel van die kastjes ik wekelijks tegenkom bij mensen. Veel mensen denken ook niet dat ze iets doen wat niet mag want het is toch zo verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou moeten over spelers die geconfigureerd kunnen worden om illegaal te kunnen kijken, wat ze nu doen is een lachertje die zo te omzeilen is, maat voor niets dus, als je eens wist hoeveel verkochte producten daadwerkelijk enkel voor het oorspronkelijke doel worden ingezet.

 

Brein dweilt met de kraan open, wel met geldbeugel gevuld.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Nederlandse rechter mag de verkoop dus verbieden..... Tja, dan koop je je hardware in een ander land, en klaar ben je.

Er zijn zo veel aanbieders van "IP tv" over de hele wereld, dat ze het toch nooit kunnen verbieden...   

Altijd wel interessant dat ze dit soort 'onzin' snel willen verbieden, terwijl de echte crimineel gewoon zijn gang kan gaan....  maar de kleintjes pakken is altijd leuker, want die slaan meestal niet terug met vergeldingsmaatregelen....

 

Tripleboy, als je spelers wil gaan verbieden die geconfigureerd kunnen worden voor illegale dingen, moet je computers etc ook verbieden...  want daar lopen ook heel erg veel illegale dingen op ...  Vroeger (misschien nu nog?) werden er veel motorfietsen opgevoerd... had je controle was je het haasje, maar ikzelf ben nooit gecontroleerd...  die dingen moest je dan ook verbieden, want je kon er illegale dingen mee doen....   ik denk dat het onbegonnen werk is.  Zoals al vaker geopperd is denk ik dat de illegaliteit in de hand gewerkt wordt, doordat je niet alles legaal kan abonneren... Er is de afgelopen tijd al een an ander verbeterd, maar de meeste abonnementen zijn slechts lokaal af te sluiten, als je de goede woonplaatsverklaring kan voorleggen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de rechter internetproviders oplegt dat ze de gegevens van klanten moeten openbaren aan de hand van getraceerde IP nummers die gebruik maken van illegale diensten, dan is het snel over. Dat zal de volgende rechtszaak worden, ze zorgen nu eerst voor een goede onderbouwing door het kastje en de dienst formeel illegaal te laten bestempelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dit soort dingen gaat het hetzelfde als altijd.

In een beperkte (hobby) kring word er "interesante" software ontwikkeld en in min of meer beperkte kring gebruikt

 

Mijn eerste kodi mediabox had ik al meer dan 10 jaar geleden (toen was de naam nog xbmc) en was het een aardige knutsel om het aan de gang te krijgen op een xbox

 

Maar vroeg of laat gaan er commerciële partijen er mee aan de slag om geld te verdienen

 

En dan gaat het mis :-(

2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Onnodig te zeggen dat iedereen op het forum een eigen advertentie te zien krijgt aan de hand van het surfgedrag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onnodig te zeggen dat iedereen op het forum een eigen advertentie te zien krijgt aan de hand van het surfgedrag.

 

 

Ja, gewoon een keertje met een browser zonder adblocker ingelogd :))

 

Trouwens fijn om te weten dat het forum eenieders surfgedrag bijhoudt. Chapeau  :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens fijn om te weten dat het forum eenieders surfgedrag bijhoudt. Chapeau  :P

Je denkt dat het forum dat doet?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...